کد خبر: ۸۵۴۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۲۲ مهر ۱۳۹۱
یک تحلیلگر لبنانی تاکید کرد که پهپاد مقاومت هزینه های صهیونیست‌ها را برای استقرار سامانه دفاع موشکی به باد داده و معادله جدیدی را در منطقه ایجاد کرد.

«امین حطیط» تحلیلگر مسایل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت درباره پهپاد حزب الله لبنان که به عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده است، گفت که حزب‌الله این هواپیما را برای رصد سرزمین‌های اشغالی در روزهای اخیر به اسرائیل فرستاده است و اگر مقاومت قادر به ادامه این روند نبود، این هواپیما را اعزام نمی کرد. چرا که موضوع در مورد یک عرض اندام بی فایده نیست بلکه یک پیام واضح و ابراز قدرت مبتنی بر واقعیت است.

حطیط تاکید کرد که هنگامی که حزب‌الله این هواپیما را به سرزمین‌های اشغالی ارسال می‌کند و بدون ابهام از ارسال این هواپیما به عمق خاک اسرائیل افتخار می کند، این نشان می دهد که قدرت ادامه این کار را دارد و پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای را در زمینه تکنولوژی‌های عرصه درگیری بویژه در نبردهای هوایی به دست آورده است.

وی ابراز داشت که این اقدام در راستای بخش‌های جدیدی از سامانه‌های تجهیز و قدرت عملی حزب الله است و طبیعتا این موضوع باعث تجدید نظر در معادله‌های راهبردی منطقه می‌شود، بویژه اینکه اسرائیل در عرصه هوایی توازن قوا را به نفع خود در اختیار داشت و در این عرصه هر کاری می‌خواست انجام می‌داد و مقاومت نیز کاری از دستش بر نمی‌آمد.

این کارشناس مسایل نظامی تاکید کرد که الان دیگر مقاومت از دایره دریافت تاثیرات طرف مقابل خارج شده و به بخش تاثیرگذاری در معادله های هوایی منتقل شده است، این موضوع اسرائیل را وادار خواهد کرد تا در برنامه‌ها و رفتارهای خود تجدید نظر کند و این موضوع هزینه‌های زیادی را در زمینه تقویت توان دفاعی جبهه داخلی در اسرائیل به باد داد، به این ترتیب پهپاد حزب الله تمام تلاش‌های اسرائیل برای سامانه‌های دفاعی را بی فایده کرده و آنها را به تجدیدنظر در توان عملیاتی نیروهای نظامی اسرائیل واداشت تا بتواند دستاورد مطلوب را در میدان مبارزه داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: به همین علت است که ما می گوییم این هواپیما دلیلی بر وجود سامانه‌های مشابه در دست حزب الله است، این سامانه‌ها واقعیت استراتژیک جدیدی را تحمیل می‌کند که در معادله‌های قدرت بین اسرائیل و مقاومت تجدید نظر می‌کند و این واقعیت جدید از دست دادن جنگ‌های امن و ساده برای اسرائیل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها