کد خبر: ۸۴۹۴
زمان انتشار: ۱۷:۲۷     ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
تعدادي از نمايندگان پارلمان و سياستمداران مصري با اعلام اينكه تهديدات امنيتي دولت مصر، مقابل خواست ملت مصر براي اصلاح و تغيير راه به جايي نخواهد برد، تاكيد كردند كه رژيم مبارك به آخر راه رسيده است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني "اخوان المسلمون " نمايندگان پارلمان و سياستمداران مصر در واكنش به تظاهرات اعتراض آميز روز گذشته در اين كشور متفق‌القول اعلام كردند كه راهپيمايي‌هاي سراسري روز گذشته تا تحقق تغيير و تحول ريشه‌اي و فراگير در كشور ادامه خواهد يافت.

"محمود البلتاجي " معاون دبيركل فراكسيون اخوان در پارلمان 2005 و عضو پارلمان مردمي در اين باره گفت: نيروهاي مردمي كه روز گذشته در سراسر مصر به خيابان‌ها ريختند،‌ در واقع مي‌خواستند هشدار لازم براي انجام تغيير و تحولات پيش از شروع طوفان واقعي در مصر را به رژيم مبارك بدهند، آنها آشكارا در پيام هشدار خود خواستار تحقق خواسته‌هايي مانند از بين بردن بيكاري و برگزاري انتخابات آزاد و پاك و پايان دادن به حالت‌هاي فوق العاده و آزار و اذيت و شكنجه شهروندان مصري بودند.

"عبد الحليم منعم " مسئول روابط عمومي جنبش "كفايه " نيز در واكنش به راهپيمايي ديروز با اشاره به اين كه اين راهپيمايي در عمل موفق بوده، گفت: ملت مصر ثابت كرد، اين توانايي را دارد كه براي سرنگوني رژيم فاسد و ظالم مبارك اقدام نمايد و وارد عرصه شود.

"علاء عبد المنعم " نماينده پيشين پارلمان مصر نيز درباره راهپيمايي شب گذشته شهروندان مصري گفت: اين راهپيمايي نويد دهنده سرآغاز تغيير و تحول در كشور و بيانگر احساسات واقعي ملت مصر است كه خواهان تغيير و تحول و آزادي و عدالت اجتماعي هستند.

وي افزود: اكنون همه مي‌دانند كه رژيم مبارك به پايان راه خود رسيده و نمي تواند به حاكميت ستمگرانه خود ادامه دهد و انقلاب مردمي تا براندازي اين رژيم ادامه خواعد يافت.

اما "صبري عامر " عضو فراكسيون اخوان در پارلمان 2005 درباره راهپيمايي روز گذشته گفت: اين يك اقدام بسيار مثبت است كه تمام جناح‌ها و جريان‌ها و طوايف مصري در آن مشاركت داشتند و همين حضور ثابت مي‌كند كه ملت مصر خواهان تغييرات و اصلاحات است و تا زمان تحقق خواسته‌هاي مردم بايد اين اعتراضات نيز ادامه يابد.

"جمال حشمت " عضو ديگر فراكسيون اخوان المسلمون در پارلمان 2005 نيز تاكيد كرد: اين تظاهرات برداشتن اولين گام در راه بسيار طولاني تغيير و تحول و اصلاحات است و مردم بايد در برابر اقدامات امنيتي دستگاه‌هاي امنيتي مبارك هوشيار و بيدار باشند.

"عادل حامد " ديگر عضو ديگر فراكسيون اخوان المسلمون در پارلمان 2005 در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع رساني اخوان المسلمون نيز با اشاره به گرد آمدن مصري‌ها از هر جناح و جريان و طايفه زير لواي اصلاح و تغيير و آزادي تاكيد كرد: راهپيمايي روز گذشته رژيم مبارك و طرفداران او را كه مي‌خواستند از اهميت اين تظاهرات بكاهند، نااميد ساخت، بويژه پس از ين كه حوادث اخير ثابت كرد، ملت مصر مي‌داند چه مي‌كند و در برابر حوادث از ديدي باز و آگاهانه برخوردار است و نيروهاي امنيتي در اين راه بايد به مردم ملحق شوند.

در همين زمينه "جمال حنفي " وكيل و عضو فراكسيون اخوان المسلمون در پارلمان 2005 مصر با ارسال پيامي به دولتمردان مصري از آنها خواست از حوادث تونس درس عبرت بگيرند و به احزاب اجازه فعاليت و به حالت فوق العاده در كشور كه مردم را به ستوه آورده پايان دهند.

"عصام مختار " عضو ديگر فراكسيون اخوان المسلمين در پارلمان 2005 با توصيف صحنه‌هاي روز گذشته تحت اين عنوان كه احساس آزادي در ميان مردم مصر دوباره شكوفا گرديده، از ملت مصر خواست تا تحقق خواسته‌هاي خود به مبارزه ادامه دهند.

"عزب مصطفى " و "فريد إسماعيل " ديگر اعضاي فراكسيون اخوان در پارلمان 2005 نيز از رژيم مبارك خواستند با احترام گذاشتن به خواسته مردم مصر راه اصلاح و تغيير را پيش گيرد.

"محمد حسن " از رهبران اخوان الملسمين در استان حلوان نيز گفت: مردمي كه روز گذشته در راهپيمايي روز خشم شركت كرده بودند، خواستار تغيير و اصلاح بودند و حزب حاكم بايد بپذيرد كه توان مقابله با خواست مردم را ندارد و بسان رژيم تونس سرنگون خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها