کد خبر: ۸۴۸۸
زمان انتشار: ۱۶:۴۷     ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
"ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه سعودی در سال 2007 میلادی طی اظهاراتی اعلام کرده بود که در آینده نزدیک اصلاحات گسترده ای را آغاز کرده و تغییرات اساسی در این سیاست های ضد شیعی این کشور اعمال خواهد کرد اما با گذشت این مدت هنوز تغییری در این باره مشاهده نشده است.
به گزارش شیعه آنلاین، سازمان بین المللی "هیومن رایتس وتچ" در جدید ترین گزارش خود بار دیگر دولت وهابی عربستان سعودی را به اعمال فشار و ظلم و ستم علیه شیعیان این کشور متهم کرد.

در گزارش این سازمان بین المللی آمده: استمرار ظلم و ستم دولت حاکم در عربستان سعودی علیه اقلیت شیعه موجب نگرانی شدید ما شده است. این سیاست سرکوب که علیه دو میلیون شیعه سعودی باید هرچه سریع تر پایان یابد و دولت حاکم این کشور باید به طور عادلانه با همه مردم و از جمله شیعیان برخورد کند.

این گزارش همچنین افزود: دولت سعودی علاوه بر پلمپ کردن مساجد و حسینیه های شیعیان عربستان در مناطق شرقی و جنوب شرقی این کشور، تعداد زیادی از شیعیان را بی دلیل بازداشت کرده و روانه زندان می کنند. آزادی دینی در این کشور بسیار محدود است و با شهروندان به طور عادلانه برخورد نمی شود.

سازمان "هیومن رایتس وتچ" در ادامه گزارش خود افزود: یک نمونه بسیار کوچک از این نوع رفتارها، بازداشت "منیر الجصاص" وبلاگ نویس جوان عربستانی است که از ماه نوامبر سال 2009 میلادی تاکنون بدون هیچ محاکمه ای و تنها به اتهام مطلب نویسی علیه نظام سعودی در فضای مجازی در زندان به سر می برد.

این گزارش افزود: "ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه سعودی در سال 2007 میلادی طی اظهاراتی اعلام کرده بود که در آینده نزدیک اصلاحات گسترده ای را آغاز کرده و تغییرات اساسی در این سیاست های ضد شیعی این کشور اعمال خواهد کرد اما با گذشت این مدت هنوز تغییری در این باره مشاهده نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها