کد خبر: ۸۴۸۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
با ورود ارتش سوریه به حومه حمص، یگان‌‌های ارتش سوریه در اولین اقدام شهر حمص را از همه طرف به محاصره خود درآورده و بمباران و گلوله‌باران مراکز تجمع و مخفیگاه‌های تروریست‌های ارتش آزاد و افراد مسلح را آغاز کردند.
فارس: یگان‌های ارتش سوریه پس از ورود به منطقه «الخالدیه» به عنوان دژ تروریست‌های مسلح در سوریه، وارد شهر حمص شدند و با پاکسازی بیش از 30 خیابان این شهر، کنترل شهر حمص را به دست گرفتند.

 ارتش سوریه هم اکنون کنترل کامل شهر «حمص» را در دست دارد و آخرین منطقه‌ای که همچنان در برابر نیروهای مسلح سوریه مقاومت می‌کرد، منطقه «الخالدیه» بود که یکی از مهمترین دژهای تروریست‌های مسلح در سوریه به شمار می‌آمد و با آغاز عملیات ارتش سوریه در آن حدود 3 هزار نیروی مسلح سوری و تروریست مسلح در آن متمرکز شده بودند.
 
اما ارتش سوریه با برنامه‌ها و نقشه‌های نظامی که ریخته بود، بعد از ظهر روز گذشته وارد الخالدیه شد و عملیات خود در این منطقه را با تعقیب افراد مسلح و عناصر گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» را آغاز کرد و پس از وارد آوردن ضربات سنگین به تروریست‌ها و کشته و زخمی کردن صدها نفر و بازداشت صدها نفر دیگر راهی حومه حمص شد.
 
با ورود ارتش سوریه به حومه حمص، یگان‌‌های ارتش سوریه در اولین اقدام شهر حمص را از همه طرف به محاصره خود درآورده و بمباران و گلوله‌باران مراکز تجمع و مخفیگاه‌های تروریست‌های ارتش آزاد و افراد مسلح را آغاز کردند.
 
به موازات این حملات دیگر یگان‌های ارتش سوریه پیشروی خود به سمت مرکز شهر حمص را آغاز کردند تا کنترل شماری از خیابان‌های اصلی این شهر را به دست گیرند، به این ترتیب بیش از 30 خیابان شهر حمص از تروریست‌های مسلح پاکسازی شد و کنترل آن به دست ارتش سوریه افتاد.
 
پیشروی ارتش سوریه در دیگر مناطق شهر حمص همچنان ادامه داشت تا کنترل کامل این شهر به دست نیروهای مسلح سوریه بیفتد و این موضوعی است که گروهک‌های تروریستی مسلح نیز به آن اعتراف کرد و شکست خود در حمص را عقب‌نشینی تاکتیکی نامید.
 
به هر روی چه این عقب‌نشینی تروریست‌های مسلح را تاکتیکی بنامیم چه استراتژیکی هم اکنون کنترل کامل شهر حمص در دست نیروهای ارتش سوریه است و این موضوع می‌تواند، تغییرات بسیاری در معادلات حاکم بر عرصه سوریه به وجود آورد. چون حمص بزرگترین استان سوریه به شمار می‌آید که با دو کشور عراق و لبنان هم مرز است،‌ در عین حال از بعد اقتصادی در این استان یک پالایشگاه نفت وجود دارد و جمعیتی بالغ بر 850 هزار نفر را پیش از آغاز ناآرامی‌ها در خود جای می‌داد،‌ اما هم اکنون و پس از ورود تروریست‌های مسلح به این شهر و بیم و وحشتی که در دل ساکنان آن به وجود آوردند، تنها 200 هزار نفر در این استان سکونت دارند.
 
این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه کنترل راه اصلی را به دست گرفتند که پایتخت را به شهرهای لاذقیه و بانیاس و طرطوس مرتبط می‌کرد و برسر راه خود از شهر حمص و مناطق اطراف آن عبور می‌کرد و پیش از این در دست تروریست‌های مسلح بود و آنها مانع تردد ساکنان این مناطق و ارتباط آنها با پایتخت و بالعکس می‌شدند، اما از هم اکنون و با تسلط ارتش سوریه بر آن راه ارتباطی این مناطق با دمشق نیز فراهم گردید.
 
به این ترتیب و با به دست گرفتن کنترل حمص شکست و ناکامی توطئه‌های دشمنان سوریه بیش از پیش آشکار می‌شود، چراکه تروریست‌ها با خروج از حمص راهی جز فرار از کشور ندارند، از این جهت که کنترل استان حماه که در همسایگی حمص قرار دارد، در دست ارتش سوریه است و براین اساس باید گفت از دست دادن حمص مصیبتی بزرگ برای تروریست‌ها از یک سو و حامیان آنها از سوی دیگر است.
 
با به دست گرفتن کنترل شهر حمص و طی روزهای آتی تمام استان و ریف آن و با توجه به اینکه ارتش سوریه بر بیش از 80 درصد شهر حلب تسلط و کنترل دارد و در کنترل بودن اوضاع در دیگر شهرها و استان‌های سوریه به نظر می‌رسد باید در انتظار مطرح شدن معادلاتی جدید در عرصه سیاسی و امنیتی سوریه باشیم.
 
هم اکنون تنها پایگاه و کانون تجمع تروریست‌های مسلح استان «ادلب» به شمار می‌آید که مانعی نسبتا بزرگ و مهم برسر راه ارتش سوریه است و با پاکسازی آن کار تروریست‌های مسلح در سوریه یکسره خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها