کد خبر: ۸۴۸۰۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
دادگاهی در باکو روز گذشته 22 تبعه جمهوری آذربایجان را به اتهام همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، این دادگاه اعلام کرده است که متهمان به دوره های حبس از 10 تا 15 سال محکوم شده اند.

در اطلاعیه ای که 14 مارس از سوی مرکز روابط روابط عمومی وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان منتشر  شده بود ادعا شده بود که بازداشت شدگان به همکاری محرمانه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول بوده و بر اساس دستورات سرویس اطلاعاتی این سپاه، اطلاعاتی به ضرر امنیت آذربایجان را جمع آوری و به سرویس های ویژه ایران انتقال می دادند.


علاوه بر آن، ادعا شده که متهمین افراد با اطلاع را پیدا کرده و به برقراری تماس بین آنها و ماموران سپاه مساعدت می نمودند.

 
در رابطه با فعالیت این افراد پرونده جنایی به اتهام خیانت به وطن و نگهداری غیر قانونی اسلحه و مهمات جنگی تشکیل شده بود.دولت آذربایجان مخالفان سیاسی را اغلب به اتهام همکاری با ایران، نگهداری اسلحه در خانه، و حمل مواد مخدر دستگیر و آنها را به زندان محکوم می کند.تاکنون شهروندان و فعالان سیاسی بسیاری با استفاده از همین شیوه ها به زندان رفته اند.

 
این احکام چند روز پس از ابراز نگرانی عفو بین المللی مستقر در لندن از نقض گسترده حقوق بشر درآذربایجان صادر می شود. اخیرا این سازمان با ارسال نامه ای جمهوری آذربایجان را متهم به نقض گسترده حقوق بشر کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یک سایت اینترنتی، عفو بین الملل به دو خواننده پاپ آمریکایی نسبت به برگزاری کنسرت در ماه جاری در جمهوری آذربایجان هشدار داد.

 
این سازمان اعلام کرد: با اجرای چنین برنامه هایی متولیان این برنامه ها در واقع حامی نقض حقوق و سرکوب آزادی های بیان معرفی خواهند شد.

 
بیانه عفو بین المللی می گوید: این دو باید درنظر داشته باشند که حقوق بشر قبل از اینکه آنها برنامه اجرا کنند در آذربایجان نقض می شود وعفو بین الملل براین باوراست که دولت آذربایجان باید به تمامی‌هنرمندان، روزنامه نگاران،فعالان سیاسی و شهروندان عادی اجازه دهد تا آزادانه و بدون ترس از اقدامات تلافی جویانه ابراز نظر کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها