کد خبر: ۸۴۷۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
علی کفاشیان در حالی به همراه رفیق دیرینه خود‍، محمد حسن زاده را به عنوان افشاگر پرونده صغر سنی متهم کردند که کفاشیان و رئیس وقت فدراسیون جودو از موضوع صغر سنی جودوکاران مطلع بودند.

به گزارش 598 به نقل از فردا، موضوع صغر سنی برخی از ورزشکاران ما که جعلی‌بودن شناسنامه آن‌ها در دوره‌هایی مطرح شد و به‌عنوان یک مشکل باعث به وجود آمدن حاشیه های فراوانی شده، ظاهرا دلایل ریشه‌ای دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.

یکی از دلایل توجه به مدارک جعلی مسائل روانی است و عرصه ورزش هم همانند دیگر عرصه‌ها از موضوع مدارک جعلی رنج می‌برد.در این بین جودو یکی از ورزشهایی است که در سال های اخیر به قدر کافی حاشیه داشته و در بحث جعل هویت و صغر سنی نیز بیش از سایر رشته های ورزشی فعال بوده است.

در این بین مسائلی مطرح شده که مربوط به بیش از 7 سال پیش و زمان ریاست محمد درخشان در فدراسیون جودو می باشد. کفاشیان معاون وقت ورزشی سازمان تربیت بدنی و رییس مجمع عمومی فدراسیون جودو در سال 82 درپنجمین جلسه مجمع عمومی این فدراسیون از وجود صغر سن در تیم های ملی نوجوانان و جوانان از سوی نماینده دانشگاهیان در این مجمع مطلع شده بود .

در حالی که طبق اسناد موجود، موضوع صغر سنی جودوکاران از سوی محمد حسن زاده، نماینده اعضای دانشگاهیان در این مجمع مطرح شده و کفاشیان نیز از انجام چنین امری با خبر بود، نه تنها هیچ اقدامی از سوی رئیس مجمع انجام نگرفت بلکه با اخراج افشاگر پرونده، فرد متهم و دوست صمیمی اش را با خود به فدراسیون فوتبال برد.

علی کفاشیان با محمد درخشان رییس وقت فدراسیون جودو که هم زمان معاون فرهنگی و پارلمانی سازمان ورزش نیز بود، رفاقت دیرینه داشت وهمین امر سبب شد پس از برکناری درخشان از معاونت سازمان و ریاست فدراسیون جودو، توسط کفاشیان به فدراسیون فوتبال برده شده و ریاست کمیته بازاریابی این فدراسیون به وی سپرده شود.

از همین رو کفاشیان بدون آنکه اقدامی در راستای این معضل انجام دهد با رایزنی، نماینده دانشگاهیان در مجمع عمومی فدراسیون جودو که نسبت به صغر سنی در تیمهای ملی اعتراض نموده بود را از مجمع اخراج و چند ماه بعد دستور تشکیل کمیته انظباطی فدراسیون جودو را صادر نمود که این کمیته با حضور نماینده کفاشیان و ریاست، قضاوت و نظارت رییس وقت فدراسیون جودو تشکیل و نماینده دانشگاهیان و افشاگر صغر سنی در تیم های ملی به دوسال محرومیت از فعالیت در جودو و مربیگری محکوم گردید.
 

ورزش یکی از بخش‌های مهمی است که باید در مدیریت آن وسواس و حساسیت خاصی نشان داده شود. این‌که مدیران غیرمتخصص در ورزش ما حضور دارند لطمه سنگینی به این بخش وارد می‌کند و مشکل زمانی بدتر و حاد می‌شود که در مقابل سکوت پیشه می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها