کد خبر: ۸۴۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

الجزیره از برقراری تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده نیروهای امنیتی در میادین اصلی شهر قاهره و سایر شهرهای مصر گزارش داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "دینا سمک " خبرنگار الجزیره در قاهره لحظاتی پیش در ارتباط زنده تصویری از برقراری تدابیر شدید امنیتی در پی تظاهرات گسترده دیروز مردم مصر در اعتراض به سیاست‌های حسنی مبارک خبر داد و با بیان اینکه زد و خورد معترضان با نیروهای امنیتی تا ساعات ابتدایی بامداد امروز در پایتخت مصر ادامه داشت، افزود: در حال حاضر میادین اصلی شهر قاهره در سایه تدابیر شدید امنیتی آرام به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای امینتی در قاهره کاملا ملحوظ است، افزود: در حال حاضر سخن‌هایی مبنی بر تداوم موج اعتراضات مردمی به گوش می‌رسد.

سمک با بیان اینکه سازمان‌های حقوق بشری و انجمن‌های غیر دولتی از بازداشت بیش از 300 نفر از تظاهرات کنندگان گزارش دادند،‌ افزود: شبکه اجتماعی توئیتر که تظاهرات کنندگان از آن به عنوان ابزاری برای هماهنگی استفاده می کردند، برای بار دیگر از دو ساعت پیش از دسترس کاربران مصری خارج شده است.

سمک افزود: هم اکنون دعوت‌هایی مبنی بر ریختن به خیابان‌ها در شبکه اجتماعی فیس بوک به چشم می‌خورد ولی وزارت کشور قاهره بر غیر قانونی بودن هر گونه تظاهراتی تاکید کرده و بر زبان یکی از مسئولانش معترضانی که امروز در تجمع یا تظاهرات مشارکت کنند را به بازجویی و بازداشت وعده داد.
خبرنگار الجزیره در قاهره تاکید کرد که وضعیت سایر شهرهای مصر شباهت بسیار زیادی با شرایط امنیتی قاهره دارد.

بر اساس تصاویر پخش شده، خودروهای دستگاه امنیتی قاهره که با تیراندازی طولانی پشتیبانی می‌شدند بدون توجه به تجمع معترضان به میان جمعیت راه یافته و پس از زخمی کردن ده‌ها تن، ‌تجمع کنندگان را متفرق ساختند.

تظاهرات روز گذشته در مصر با الهام گرفتن از تظاهرات تونس که موجب سرنگونی دیکتاتوری زین العابدین بن علی در این کشور شد، در سه استان مصر و در اعتراض به بیکاری و فقر و تبعیض علیه رژیم حسنی مبارک صورت گرفت و انتظار می‌رود، در روزهای آینده به دیگر مناطق مصر هم کشیده شود.

در تظاهرات اعتراض آمیز روز گذشته چهار مصری کشته شدند که به گفته منابع امنیتی مصر یکی از کشته شدگان یک نیروی امنیتی و سه تن دیگر از شهروندان مصری بودند که دو تن از آنها در میدان آزادی و یک تن در شهر سوئز شرقی به دنبال درگیری نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان کشته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها