کد خبر: ۸۴۲۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
خبر تغییرات مدیریتی در شبکه 3 سیما یک بار دیگر به خبر جنجالی محافل ورزشی تبدیل شد.با وجود این که خبر کنار رفتن علی اصغر پورمحمدی از مدیریت شبکه 3 سیما تا کنون بارها اعلام شده بود اما عزت ا.. ضرغامی با ابقای مدیر رفسنجانی شبکه 3 سیما شایعات را به شکل رسمی رد کرد ولی این بار موضوع با دفعات قبل تفاوت عمده‌ای داشت، چون رسانه‌های رسمی کشور از انتخاب "مجید زین العابدین" به عنوان جانشین رئیس شبکه 3 سیما خبر دادند و مدعی شدند قائم مقام علی اصغر پورمحمدی به عنوان رئیس جدید این شبکه تلویزیونی معرفی خواهد شد.
به گزارش رجانیوز، کنار گذاشتن مدیر ورزشی شبکه 3 سیما هرچند یک اتفاق کاملا طبیعی از نظر تشکیلاتی به نظر می‌آید اما برای ورزشی‌ها به ویژه برنامه سازان حوزه ورزش از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. پورمحمدی که از جمله چهره‌های سرشناس ورزشی رسانه ملی به حساب می‌آید با حمایت بیش از اندازه خود از برنامه سازان ورزشی فضایی آرام و بدون تنش را برای این طیف از برنامه سازان به وجود آورده بود تا آنها بدون دغدغه به تولید برنامه بپردازند اما با انتشار این خبر آرامش این طیف از بین رفته است.
 
با انتشار این خبر در محافل خبری، بزگترین حاشیه برای برنامه پرمخاطب 90به وجود آمد،چون برخی گمانه زنی‌ها حکایت از این اتفاق داشت که پس از کنار رفتن پورمحمدی و حضور مدیر جدید در این شبکه تلویزیونی بر اساس سیاست‌های مدیریت رسانه ملی قرار است برخی برنامه‌ها به شبکه‌های دیگر رسانه ملی منتقل شوند تا تغییرات ساختاری نیز در شبکه 3 سیما صورت گیرد.شایعات غیر رسمی حکایت از این دارد که مدیران تصمیم ساز در رسانه ملی بنا دارند طرح قدیمی انتقال برنامه‌های ورزشی به شبکه تخصصی ورزش را با ایجاد تغییرات در مدیریت این شبکه به اجرا درآورند تا به این ترتیب برای شبکه‌های تازه تاسیس مخاطب پیدا کنند.
 
این طرح پیش از این نیز از سوی مدیران ارشد رسانه ملی مطرح شده بود،اما مخالفت صریح مدیر ورزشی شبکه سوم سیما با این مساله باعث شد این پیشنهاد کاملا منتفی شود ولی با کنار رفتن پورمحمدی یک بار دیگر این مساله با قوت مطرح شد تا شبکه کم مخاطب ورزش به واسطه انجام این طرح اندکی در حوزه مخاطب رشد داشته باشد.
 
فراگیر شدن اخبار و شایعات غیر رسمی در خصوص اعمال تغییرات ساختار در شبکه سوم سیما و برنامه های این رسانه، بازخوردهای نامناسبی در بین مخاطبان این برنامه در برداشت،به گونه‌ای که برخی رسانه‌های تخصصی ورزشی این اقدام را خودکشی رسانه ملی توصیف کردند چون با انتقال برنامه 90 یا سایر برنامه های ورزشی این شبکه به شبکه ورزش، حجم قابل توجهی از مخاطبان این رسانه از بین خواهد رفت که این اتفاق می‌تواند برای رسانه ملی تبعاتی را به دنبال داشته باشد.
 
گفته می‌شود برنامه سازان فعال شبکه سوم سیما تصمیم دارند به نشانه اعتراض از ادامه فعالیت با مدیریت جدید انصراف دهند مگر آنکه مدیر جدید پس از شروع به کار از سیاست های مدیریت پیشین حمایت کند و نسبت به تداوم آن سیاست ها اصرار داشته باشد که در این صورت هیچ اتفاقی روی نخواهد داد و برنامه سازان همانند سابق به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 
 
علت جدایی پورمحمدی اختلافات با دارابی
 
یکی از اصلی ترین مشکلات پورمحمدی، بر اساس شنیده ها اختلاف با دارابی معاونت سیمای سازمان صدا و سیما بود. حتی شنیده می شود زین العابدین که جای پورمحمدی را در شبکه سه گرفت، از مدیرانی است که ارتباط نزدیکی با دارابی داشت.
 
روزنامه تماشا امروز در گزارشی از قول یکی از کارمندان شبکه سه نوشت: «اصلا باور نمی کردیم زین العابدین مدیر شبکه شود. او تنها دو سال است که به شبکه آمده. در شبکه سه مدیران دیگری هستند که هم از او تاثیرگذارتر بودند و هم سابقه بیشتر داشتند.»
 
اشاره او به ذکایی دبیر شورای سیاستگذاری و آقازمانی مدیر ورزش شبکه سه است. مدیرانی که حالا حتی احتمال دارد، همراه با پورمحمدی از شبکه سه جدا شوند.
 
ناراحتی فردوسی پور
 
پس از جدایی پورمحمدی از شبکه سه بزرگترین ابهام رویکرد این شبکه به ورزش است. پورمحمدی با وجود سابقه‌ای که در برنامه سازی اجتماعی دارد، در این سال ها تمایل زیادی به برنامه های ورزشی داشت.
 
پورمحمدی از سال 1382 مدیر شبکه سه بود. او غیر از این یکی دو سال پایانی حضورش، همیشه زمان زیادی از کنداکتور شبکه سه را با پخش مسابقات ورزشی پر می کرد. حاج اصغر در این سال ها حامی اصلی نود هم بود. او در دعوای رسانه ای فردوسی پور با علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی وقت هم هزینه زیادی برای حمایت از عادل داد و همشهری اش را تنها نگذاشت.
 
حالا پس از جدایی او کسی نمی داند سرنوشت نود چه می شود. در این سال ها هر بار حرف از تعطیلی نود به میان می آمد، پورمحمدی یک تنه از او حمایت می کرد اما حالا دیگر خبری از این حمایت نیست. بچه های نود که دفتر آنها در طبقه پایین اتاق رئیس شبکه سه است، روز گذشته اصلا دل و دماغی نداشتند تا جواب سوالات خبرنگاران را بدهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها