کد خبر: ۸۴۲۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
دویست هزار نفر از علویان ترکیه از استان های مختلف این کشور در پایتخت گرد هم آمده و علیه جنگ و نابرابری دینی و قومی راهپیمایی کردند.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه طرف، دیروز در آنکارا و با تلاش دو نهاد دینی و اجتماعی مهم علویان یعنی فدراسیون انجمن های علوی (ADF) و فدراسیون علویان بکتاشی(ABF) دویست هزار نفر از علویان ترکیه از استان های مختلف این کشور گرد هم آمده و راهپیمایی کردند.

علویان هدف از راهپیمایی خود را مخالفت با صدور مجوز حمله به سوریه و نیز انتقاد از دولت به خاطر تبعیض های قومی و مذهبی عنوان کردند.

برخی از راهپیمایان با حمل پرچم سوریه و با سردادن شعار "سوریه کربلا نخواهد شد" ، مخالفت خود را با مداخله نظامی در سوریه نشان دادند. آنان اعلام کردند که سیاست های دولت ترکیه در راستای خدمت به منافع آمریکا و ترویج جنگ و اختلاف مذهبی بوده و ارتباطی با منافع ملی ترکیه ندارد.

صلاح الدین اُزل از رهبران علویان در این راهپیمایی سخنرانی کرده و گفت:" در ترکیه برابری دینی و مذهبی وجود ندارد و علویان برای برپایی مراسم های مذهبی و فرهنگی خود با محدودیت های بسایری روبور هستند. ما در این جا جمع شده ایم تا مخالفت خود را با تبعیض، خشونت و نابرابری نشان دهیم و اعلام کنیم که ترکیه به همه افراد این ملت تعلق دارد."

بسیاری از  فعالان سیاسی کُرد، نمایندگان احزاب جمهوری خلق و صلح ودموکراسی در مجلس ملی، از دقایق نخست آغاز راهپیمایی به میان علویان آمده و با آنان شعار سر دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها