کد خبر: ۸۴۲۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز با بيان اينكه از روز پانزدهم مهرماه تخصيص ارز به اولويت‌هاي گروه شش در مركز مبادله ارزي آغاز شده و بدون هيچ مشكلي در حال انجام است، گفت: پيش از اين فقط اولويت‌هاي سوم تا پنجم ارز با نرخ مبادله‌اي دريافت مي‌كردند، اما هم اكنون كالاهاي اولويت ششم نيز مشمول شده‌‌اند.
صمدكريمي سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ـ در گفت‌و‌گو با ايسنا،با بيان اين مطلب گفت: در مورد گروه‌بندی کالایی دریافت‌کنندگان ارز مبادله‌ای گروه‌های هفت و هشت نيز وزارت صنعت و معدن بايد تصميم‌گيري كند و در كارگروهي مورد بررسي قرارگرفته و به بانك مركزي اعلام مي‌شود تا نسبت به تامين ارز آن اقدام شود.

وي در پاسخ به اين سوال برخي متقاضيان در نقل و انتقال با مشكلاتي مواجه هستند گفت: احتمال اين‌كه حواله‌‌اي انجام نشود و نقل و انتقالاتي در اين زمينه صورت نگيرد بسيار كم است ولي امكان دارد مشكلاتي براي نقل و انتقالات داشته باشيم ولي اين مشكلات عمده نخواهد بود چون در سيستم به طور دقيق محل ارز، نوع ارز و ميزان آن مشخص است و اگر مشكلي به وجود بيايد سريع برطرف مي‌شود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ادامه داد: تا به امروز نيز بسياري از مشكلاتي كه توسط متقاضيان مطرح شده را بررسي و برطرف كرديم.

كريمي گفت: ما در اين مركز با همكاري شبكه بانكي كشور درصدد برطرف كردن اين مشكلات هستيم.

وي ادامه داد: با توجه به توافقاتي كه بين عرضه كنندگان ارز، بانك مركزي، شبكه بانكي كشور و سازمان توسعه تجارت در خصوص تامين ارز از طريق مركز براي واردكنندگان كالايي مشمول فوق الذكر به عمل آمده تاكنون كمترين مشكلي در تامين ارز و انتقال آن به بانك كارگزار خارجي وجود داشته است.

كريمي از تعلق سود به سپرده‌گذاران ارزي خبر داد و افزود:‌ سپرده‌گذاري ارزي اشخاص حقيقي و حقوق در شبكه بانكي مطابق با مقرارت ارزي كشور مجاز بوده و به سپرده‌‌هاي مدت دار ارزي سود ارزي تعلق مي‌گيرد كه اين سود نيز از سوي خود بانك تعيين مي‌شود.

از روز پانزدهم مهرماه بانک مرکزی دستورالعمل اجرائی نحوه خرید و فروش ارز به نرخ ‌مبادله ای را به ادارات کل عملیات‌ ارزی شبکه بانکی ابلاغ کرد كه با ابلاغ اين دستورالعمل این امکان فراهم شده تا متقاضیان با در دست داشتن برگه ثبت سفارش و مراجعه به شعب ارزی بانک‌های عامل، فرآیند دریافت تخصیص ارز را بدون حضور به مرکز مبادلات ارزی به انجام برسانند.

گفتني است؛ اولويت ششم كالاهاي وارداتي شامل نشاسته، روغن زيتون، روغن جلا، لاكتوز، گلكوز، كربنات‌ها، ميل‌گرد، ماشين‌آلات راه سازي و روغن‌هاي صنعتي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها