مسئولان فرهنگی کشور و کارگزاران امور فرهنگی در هر سطحی باید احساس کنند که امروز ، سرباز این قضیه هستند و بدانند که چگونه باید دفاع کنند و چه کار خواهند کرد
مثل جنگ نظامی، چشم ها را باید باز كرد و صحنه را شناخت. در جنگ نظامی هم، هر طرفی كه بدون شناسایی و دیده بانی و بدون دانستن وضعیت دشمن، چشمش را ببندد، سرش را پایین بیندازد و جلو برود، شكست خواهد خورد. در جنگ فرهنگی هم، همین طور است. اگر ندانید كه دشمن كار می كند یا از آن كه می داند، فرمان نبرید، از فرمانده ی فرهنگی دستور نگیرید، یا او از نیروی شما استفاده نكند و مانور و سازماندهی را درست انجام ندهد، پشت سرش شكست است. (مقام معظم رهبری، 12 اردیبهشت 1369)
جبهه فرهنگی معارض انقلاب اسلامی
تقریبا شش مجموعه فعال در عرصه فرهنگی کشور در نمایشگاه حاضر بودند
1-شورای انقلاب فرهنگی: در بدو ورود غرفه ای که عملا هیچ فردی که جوابگو باشد وجود نداشت متعلق به شورای انقلاب فرهنگی بود که فقط تعدادی کتاب و نشریات متعلق به شورای انقلاب فرهنگی در آنجا قرار داده شده بود که عملا هیچ بازدید کننده ای خودش را در آنجا معطل نمی کرد.
2-سازمان تبلیغات اسلامی: در غرفه دوم که متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی بود در واقع با سردری که با پرچم امریکا درست شده بود آغاز می شد و نیروهایی که همچون سربازان آمریکایی لباس رزم پوشیده و عینکهای دودی زده بودند و توضیحات مختصری که در راهروهای تو درتویی که به عنوان سربازان دشمن در فضای فرهنگی داده می شد ، اما تنها نقطه قوت غرفه سازمان تبلیغات، چادری بود که پوشش آن کاملا با پرچم امریکا بود و داخل آن میزگردی از کشورهای هم پیمان امریکا و فعال در عرصه مبارزه فرهنگی با ایران برگزار می شد که بصورت سمبلیک در خصوص فعالیتهای فرهنگی و راه کارهای مبارزه با جمهوری اسلامی صحبت می کردند که البته بخاطر نو بودن آن نقاظ ضعفهایی داشت اما نشان می داد سازمان تبلیغات هدف برگزاری از نمایشگاه را تقریبا فهمیده است
3-سازمان اطلاعات سپاه : سومین غرفه متعلق به سازمان اطلاعات سپاه بود و تقریبا پربارترین غرفه از لحاظ محتوا بود و متاسفانه بخاطر کمی وقت بسیار گذرا از بخشهای مختلفش عبور کردیم ، بخشهای فرق و گروههای مختلف و عرفانهای تقلبی و گروههای شیطان پرستی و....بسیار عالی بودند و این نشان می داد نیروهای اطلاعاتی ضمن اشراف اطلاعاتی ، آرشیو بسیار خوبی از فعالیتها و عناصر فعال آنها در کشور جمع آوری کرده اند و ضمنا نشان می داد سپاه با چه حساسیت بالا و قابل تقدیری جریانهای فرهنگی معارض را در رصد خود دارد
6-نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران :و در آخرین غرفه که کلا خارج از سالن اصلی و در سالن دیگری بود متعلق به ناجا بود تعداد زیادی ماشین باراباس ناجا مقابل در غرفه ایستاده بود و در داخل غرفه تنها سالنی وجود داشت که یک فیلم از تهاجمات فرهنگی دشمن را که البته شکل مقابله ای هم داشت به نمایش در آمده بود یعنی کسانی که در باندهای فساد اینترنتی وجود داشتند و توسط ناجا دستگیر شده بودند و ....و دیگر هیچ
این ماحصل نیم روز بازدید من از نمایشگاهی بود که می بایست جبهه فرهنگی معارض انقلاب اسلامی را به من به عنوان یک فعال در عرصه فرهنگی کشور نشان می داد تا با بصیرت و آگاهی کامل نسبت به ابزارها و فعالیتهای دشمن به مقابله با آنها بپردازم و یا بپردازیم ! امروز دشمن در عرصه مبارزه فرهنگی و رسانه ای بسیار بیشتر از عرصه جنگ سرد سرمایه گذاری کرده است و همین امر لزوم توجه بیشتر و فعالیت بزرگتر در مقابله با این جنگ به ظاهر پنهان را می کند . این امر بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز واقع شده است و حضرت آقا در سخنان مختلفی با توجه به اینکه دشمن امروز همه توان خود را در عرصه تبلیغات فرهنگی و رسانه ای متمرکز کرده است خواستار برخورد متقابل و تقابل مناسب فرهنگی و رسانه ای شده اند اما به هر حال از دید من با همه ضعفهای نمایشگاه باید از مجریان و برگزار کنندگان آن تشکر کرد و امیدوار بود که در آینده ای نزدیک نمایشگاهی کاملتر و در ابعادی وسیعتر از فعالیتهای دشمن برای قشرهای وسیعتری از مردم برگزار و به نمایش گذاشته شود.