کد خبر: ۸۴۱۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
تالار بحث ۵۹۸:
او معتقد است از ابتدای تشکیل دولتش، از آنجا که تصمیم گرفت در مقابل سرمایه داری و سوء استفاده گری از بیت المال ایستادگی کند، این قشر در مقابل او دست به دست داده و صف کشیده اند و با پشتیبانی از یکدیگر، سعی در شکست دولت و آرمان عدالت طلبی دارند.اما در مقابل، بسیاری از افراد و از جمله رئیس مجلس و نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب مجلس، اگرچه تحریم ها را مؤثر دانسته اند، اما دلیل اصلی مشکلات را سیاست های دولت که بعضاً آن را «رابین هودی» می نامند دانسته اند. اما برخی پای را جلوتر گذاشته و تلویحاً معتقد شدند دولت در عدم مقابله با مشکلات اقتصادی نوعی «تعمد» دارد و از این کار، قصدی دارد.
تالار بحث 598 - دولت احمدی نژاد از سالهای اولیه تشکیل خود تاکنون با وجود تمام تلاش ها و پیشرفت ها، همواره با مشکلات اقتصادی همراه بوده است. این مشکلات در یکسال گذشته با نوسانات هفتگی قیمت کالا و اوج گیری قیمت دلار، به نهایت خود رسیده است. اما احمدی نژاد تقریباً هیچ گاه این مشکلات را مربوط به سوء مدیریت خود ندانسته و عامل آن را تحریم ها و فشارهای خارجی و نیز آنچه او «مافیای اقتصادی داخلی» می نامد، دانسته است.

او معتقد است از ابتدای تشکیل دولتش، از آنجا که تصمیم گرفت در مقابل سرمایه داری و سوء استفاده گری از بیت المال ایستادگی کند، این قشر در مقابل او دست به دست داده و صف کشیده اند و با پشتیبانی از یکدیگر، سعی در شکست دولت و آرمان عدالت طلبی دارند.

اما در مقابل، بسیاری از افراد و از جمله رئیس مجلس و نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب مجلس، اگرچه تحریم ها را مؤثر دانسته اند، اما دلیل اصلی مشکلات را سیاست های دولت که بعضاً آن را «رابین هودی» می نامند دانسته اند. اما برخی پای را جلوتر گذاشته و تلویحاً معتقد شدند دولت در عدم مقابله با مشکلات اقتصادی نوعی «تعمد» دارد و از این کار، قصدی دارد.

تالار بحث 598 آماده دریافت نظرات و نقدهای مخاطبین گرامی دراین صفحه می باشد
 
 
تذکر:

1- مخاطبین محترم لطفاً نظرات خود را در قالب نقد دیدگاه مقابل خود و با آوردن استدلال ارائه فرمایید. صرف گفتن نظر شخصی و یا نظرات شعارگونه، بحث را بصورت علمی پیش نخواهد برد.

2- همانند روال گذشته، پایگاه 598 در حین بحث و یا پایان آن، سوالات برگزیده این بحث را در حضور یک یا چند تن از کارشناسان و سیاسیون برجسته طرح خواهد نمود.

 
 
برای آشنایی بیشتر با هر نگاه، می توانید به لینک های زیر مراجعه فرمایید:
 

مقاله حسین شریعتمداری
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳۹
۱۷
پاسخ واضحه؛ اگه اشکال از احمدی نژاده، چرا یکدفعه تو سال آخر اینقدر اوج می گیره. واضحه این اوج گیری طبیعی نیست. ضمن اینکه مگه میشه 16سال کشور سرمایه داری اداره بشه و یکدفعه یکی بیاد مقابل سرمایه داری و اونها هم هیچ کاری باهاش نداشته باشند؟ اونم با شناختی که از ذات کثیف سرمایه دارها داریم.
به نظرم "مافیای داخلی" یک چیز کاملاً بدیهی و روشنه و حتی میشه رأسش رو حدس زد کی باشه.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
چطور دولت بعد 8 سال هنوز نتونسته این مافیا رو ریشه کن کنه؟ چطور وقتی صدای همه در میاد میره تازه یادشون می افته بازار ارز رو درست کنن؟ من اتفاقاً با نظر سوم موافقم.
ناشناس
SWEDEN
۱۴:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
آقا محمد! بدون داشتن مصالح بهترین بناهای دنیا هم نمی توانند بنایی کنند.
مبارزه با مافیا فقط در دست قوه مجریه نیست. بلکه به ابزار قوی قضایی و اطلاعاتی نیاز دارد. ...
فقط تاثیر دستگیری ۱۶ نفر پادو و دلال جزء را دربازار ببینید تا بفهمید احمدی نژاد چه می گوید.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
مافیا کجا بود چرا توهم دارید. همش مال مرگ بر آمریکا گفتنه بازم بگو مرگ بر آمریکا ...
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
اسمت رو به جای ایرانی بذار امریکایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
جوابش خیلی واضحه ؛ برای اینکه دولت خودش عمدا چنین کاری کرده تا نزدیک انتخابات اقتصاد رو آروم کنه و آقای احمدی نژاد خودشو منجی نشون بده همین
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
برادر.ايراني...
ما.الان.دوتا.راه.در.برابر.شعار.مرگ.بر.آمريكا.داريم....
يا.بايد.مثل.مرد.همين.راهي.كه.خميني.كبير.بنيان.گذاشت.رو.بريم.و.مشكلاتشم.به.جون.بخريم
و.يه.نسل.بعد.با.عزت.و.مثل.بچه.ي.آدم.زندگي.كنيم

ياهم.اينكه.خون.300000شهيد.رو.پايمال.كنيم.و....مقبره.ي.خميني.كبير.رو.نبش.قبر.كنيم.و....احمدي.نژاد.و.آقارو.هم.كت.بسته.
تسليم.آمريكايي.ها.بكنيم.و....بعد.بريم.پشت.بوم.و.به.جاي.الله.اكبر.بگيم.....غلط.كرديم....گه.خورديم
كه.از.اين.حرفا.زديم...شما.آقاييد..شما.سروريد..لطفا.بياييد.سوار.مابشيد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
به نظرم دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی به جای آمریکا با هاشمی رفسنجانی مذاکره کند
فریاد
UNITED STATES
۲۰:۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
جناب آقای.دل شما رسما تو توهمی .
آمریکا پدر ژاپنو با بمباش درآورد اما حالا امریکا شریک اول ژاپنه . آیا ژاپنی ها به چیز خوردم گفتن افتادن ؟!!! اغا جون الان ژاپنی ها امریکایی ها رو آدم حساب نمیکنن . جنگ یعنی این .
ناشناس
SWEDEN
۱۶:۴۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
جناب فریاد! مشغول کردن مردم ژاپن به دغدغه های اقتصادی و تلف کردن روحیه سختکوش آنها در فریاد روزمرگی جزیی از برنامه آمریکایی ها بود.
تا وقتی برای مقاومت و فکر کردن به گذشته و آینده برای آنها باقی نماند. ژاپنی الان نه تنها نوکر بلااراده آمریکا هستند بدون هیچ استقلال و اراده ای. حتی ارزش پول کشور خود را هم به دستور آمریکا زیاد کردند و باعث شدند کره ای ها و چینی ها از ایشان جلو بزنند.
آری. ژاپنیها حتی نوامیس خود را تقدیم آمریکاییها کردند...
روح سامورایی در همان روز تسلیم ژاپن مرد.
لیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲۷
۲۹
مشکل احمدی نژاد همینه که سرمایه دارا رو دشمن می دونه. کی گفته هر پولداری دشمنه؟ اون نتونست سرمایه دارا رو به نفع کشور مدیریت کنه.
پاسخ
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
دوست.عزيز.....اين.جور.موقع.ها...منظور.از.سرمايه.داري.منش.سرمايه.داريه...يعني.سو.استفاده.گري...
زالو.صفتي..يعني.همه.چي.رو.پول.ديدن...يعني.اصالت.ثروت...
يه.آدم.فقير.هم.ميتونه.منش.سرمايه.داري.داشته.باشه...و.عكسشم.هست..
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
مشکل سرمایه دارها هم اینه که چشم ندارن ببینن اقشار ضعیف دوزار گیرشون میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
بازم این آقای دل لکنت گرفت
یه ولایت گرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۵۱
۱۳
وقتی آدم می بینه از هاشمی بگیر تا نیتانیاهو و ضد انقلاب و اصولگرا، همه و همه می خوان احمدی نژاد زمین بخوره، به نظرم حماقته اگه مشکلا رو تمامش رو گردن دولت انداخت.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
اتفاقا در این چند ماه اخیز به هیچ وجه آقای نتانیاهو و اوباما از ایران ابراز نارضایتی نکردند بلکه خیلی هم از اوضاع ایران خوشحالند و با آقای احمدی نژاد موافقند
بیستون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳۶
۸
ترکیبی از شرایط فوق برقرار است
ناتوانی دولت از یکسو/سرمایه داری مافیایی و از همه مهمتر افزایش سطح توقع و رفاه جامعه
چند درصد افراد کشور دارایی شان از سال قبل کمتر شده است
یادمان نرفته خودورهای بالای 30 سال که الان در یک چراغ قرمز انگشت شمارند
یادمان نرفته روستاهای بی آب و برق تا همین چند سال پیش
یکطرفه قضاوت نکنیم ما فقط دزد زیاد داریم
که با هم شریکند و راه حل اساسی رفع فساد اداری است که خودمان ساخته ایم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
آفرین
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳۱
۲۸
با اینکه آقای احمدی نژاد رو خیلی دوست دارم اما به نظرم تک نظری ایشان در مقابل اقتصاددانان مجلس یکی از دلایل مشکلات اقتصادی هست.ایشان وقتی از یه نظری خوشش بیاد دیگه برایش نظر هیچ کسی به ویژه مجلس با 300 و اندی منتخب مردم مهم نیست.در دولت افراد متخصص کم وجود داره و مسایل به شیوه ی سنتی و قدیمی و با کارشناسی بسیار کم مورد تحلیل و آنالیز قرار میگیرند.ایشان واقع گرا نیستند و افراط و تفریط زیاد دارند.ایشان به جای اینکه به رای چند نفر از اطرافیان که برایش مهم هستند احترام بگذارد باید به رای مجلس احترام بگذارد چون مجلس در راس امور است و وظیفه ی ایشان فقط اجرایی ست و تصمیم گیری و بررسی و قاون گذاری بر عهده ی مجلس شورای اسلامی است.
سیاست های منسوخ و قدیمی و فقر پراکنی(البته کاملا ناخواسته)و به شیوه ی رابین هودی عمل کردن فقط به اقتصاد لطمه میزند.
بهترین اقتصاد آن است که در مجلس تصمیم گرفته شود و در دولت به بهترین شکل و بدون کم و کاست و کاملا دقیق اجرا شود.البته همه ی مشکلات تقصیر جناب احمدی نژاد بزرگوار نیست اما میشد بسیار بهتر عمل کرد و اقتصاد خیلی بهتری داشتیم.
در دولت احمدی نژاد طبق گفته ی خود ایشان تخصص افراد مهم نیست بلکه میزان هم فکر بودن با آقای احمدی نژاد و فرمانپذیریشان مهم است.
پاسخ
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
جسارت.نباشه..اما.نماينده.هايي.كه.با...مهماني.هاي.كباب.خورون.و....وعده.هاي.پوشالي.كه.
اصلا.هيچ.مناسبتي.با.وظايف.نمايندگي.نداره..
انتخاب.شدن.(البته.بيشترشون...نه.همه)
چطور.ميشن.اقتصاد.دان...و.اون.موقع.رييس.جمهور.استاد.دانشگاه.كه.با.24000000راي.شده.
رييس.جمهور.ميشه.اقتصاد.ندان....
شمايي.كه.به.اين.راحتي.حكم.ميدي.يكم.به.عقب.برگرد.و.ببين.كه.نماينده.هاي.اقتصاد.دان.چه.بلايي
سر.احمدي.نياوردن...از.استيضاح.هاي.الكي...تا.سوال.الكي...تا.راي.اعتماد.ندادن.به.كابينه.و...
تمام.اين.مشكلات.عقده.گشايي.هاش.شخصيه
اول.با.خميني.كبير...بعد.با.خامنه.اي.بزرگ....بعد.با.شاگرد.هرچند.نه.زياد.زرنگ.اين.مكتب.يعني
احمدي.دلاور
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
کی گفته بهترین اقتصاد توی مجلس تصمیم گیری می شه؟
اونم تازه کدوم ...؟
مجلسی که اکثریت به.... هستند و به دست عده ای از همون .... مدیریت می شوند؟!
برادر من، اینها همه اش تاول های سرطان اقتصاد سرمایه محور (سرمایه داری) است که آهسته آهسته در حال بزرگ شدن است.
باید از اساس (حوزه و ادنشگاه) کاری کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
هم مجلس در راس اموره، هم سپاه، هم شواری شهر، هم حوزه علمیه، هم رییس جمهور!!!!

آخر کدوم راس امورند ...
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
بله حق با شماست. حتما هم این مجلس در راس امور است که به جای تصویب قوانینی که گره از مشکلات اقتصادی کشور باز کند دائما در حال سنگ اندازی پیش پای دولت هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
اصلا ما تو مجلس اقتصاددان داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
آقای دل ، بر اساس استدلال شما اگر آقای احمدی نژاد 100000000 رای بیاورد نه تنها اقتصاد دان خواهد بود بلکه لابد معصوم 15 می شود ؛ آخه این چه حرف خنده داریه که یه مهندس ترافیک چون رای آورده پس افتصاد هم خوب می دونه
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
من.انشام.زياد.خوب.نيست...
منظورم.اين.بود.كه.نماينده.هايي.كه.اين.گونه.انتخاب.شدن.صلاحيت.اعلام.نظر.ندارن..
نه.اينكه.هركي.راي.بالايي.داره.آأم.كار.دانيه...منظورم.اين.بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
يك مغالطه داريم به نام مغالطه تكرار، يعني يك حرفي اونقدر تكرار مي شه در همه جا كه همه فكر مي كنند كه همين حرف درسته!
نمي دونم اين حرف كه در دولت افراد متخصص كم وجود داره از كجا اومده و حالا شده يك اصل انكار ناپذير!
يعني شما فكر مي كنيد كه تا حالا (توي هفت هشت سال) اقاي احمدي نژاد و دولتشان تنهايي همه ي بحران هاي اقتصادي و غير اقتصادي و هدفمندي يارانه ها در مرحله اول و سهميه بندي بنزين و ... را اجرا كردند، بدون داشتن يك تيم قوي؟
اصلا عقل آدم قبول مي كنه؟
اون جمله آخر كه هم فكر بودن و فرمانپذيري ديگران نسبت به رئيس جمهور برايشان مهم است، مگر غير از اين بايد باشه؟ بايد همين طور باشد. اين رئيس جمهور است كه بايد با توجه به استدلالات ديگران بدون حب و بغض يك نظر را قبول كنند و بعدش بايد ديگران تبعيت كنند (من كاري ندارم دكتر چقدر منششان اين گونه است)
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲۲
۴
مشكل احمدي نژاد نيست اینهم فاز دیگری از جنگ است، در جنگ تحمیلی هر وقت می خواستند روحیه مردم را خراب کنند، ستون پنجم دشمن در داخل شایعه درست می کرد و می گفت:
- بعد از پیروزی در خونین شهر حالا موقع صلح است
- عربستان پیشنهاد 100 میلیارد دلار خسارت می دهد جنگ را متوقف کنیم
و ....
حالا هم همان روش را در مورد بازی با نرخ ارز و .... انجام می دهند.
توقع دارید نظام سلطه که سی و چند سال است مرتب از جمهوری اسلامی ایران ضربه می خورد دستهایشان بالا ببرد و بگوید تسلیم؟
مطمئن باشید، موضوع هسته ای که تمام شود، بازهم بازی دیگری را شروع خواهند کرد و از ابزارهایی مثل ارز هم برای تخریب روحیه مردم استفاده خواهند کرد.
آیا راه حلی برای مقابله با دسیسه های آنها وجود دارد؟
حتماً وجود دارد، اگر خاطرمان باشد در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم به ما نمی دادند، نتیجه این شد از روی ناچاری به ساخت تجهیزات نظامی روی آوردیم. آن اوائل تحریم های در دور جدید اولین موضوع تحریم عدم فروش تسلیحات به جمهوری اسلامی ایران مطرح می شد. چرا حالا حرفی از این موضوع نمی زنند؟ چون خودمان تجهیزات نظامی تولید می کنیم و خرید از خارج نداریم. راهکار حذف عامل فشار دلار هم ایجاد بسترهای تولیدی و تجاری متنوع است که احتیاج خودرا به خرید کالا و فروش کالا به دلار از بین ببریم.
انشالله صبح نزدیک است
پاسخ
شهرام
UNITED STATES
۰۲:۴۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
این دلیل نمیشه که چون احمدی نژاد گفتمان امام رو در کشور زنده کرد پس حالا هر کاری هم که کرد بگیم کارش درست بوده.احمدی نژاد یه عیب بزرگ داره اونم اینه که خود رای هست.اما در مورد ایجاد بستر های اقتصادی که اشاره کردی برو ببین پس از هدف مندی یارانه ها چه بلایی سر تولید مملکت اومده آیا اجرای غلط هدفمندی یارانه ها هم کار مافیای داخلیه یا به خاطر خود رایی دولتی هاست؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۲
مشكل احمدي نژاد نيست اینهم فاز دیگری از جنگ است، در جنگ تحمیلی هر وقت می خواستند روحیه مردم را خراب کنند، ستون پنجم دشمن در داخل شایعه درست می کرد و می گفت:
- بعد از پیروزی در خونین شهر حالا موقع صلح است
- عربستان پیشنهاد 100 میلیارد دلار خسارت می دهد جنگ را متوقف کنیم
و ....
حالا هم همان روش را در مورد بازی با نرخ ارز و .... انجام می دهند.
توقع دارید نظام سلطه که سی و چند سال است مرتب از جمهوری اسلامی ایران ضربه می خورد دستهایشان بالا ببرد و بگوید تسلیم؟
مطمئن باشید، موضوع هسته ای که تمام شود، بازهم بازی دیگری را شروع خواهند کرد و از ابزارهایی مثل ارز هم برای تخریب روحیه مردم استفاده خواهند کرد.
آیا راه حلی برای مقابله با دسیسه های آنها وجود دارد؟
حتماً وجود دارد، اگر خاطرمان باشد در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم به ما نمی دادند، نتیجه این شد از روی ناچاری به ساخت تجهیزات نظامی روی آوردیم. آن اوائل تحریم های در دور جدید اولین موضوع تحریم عدم فروش تسلیحات به جمهوری اسلامی ایران مطرح می شد. چرا حالا حرفی از این موضوع نمی زنند؟ چون خودمان تجهیزات نظامی تولید می کنیم و خرید از خارج نداریم. راهکار حذف عامل فشار دلار هم ایجاد بسترهای تولیدی و تجاری متنوع است که احتیاج خودرا به خرید کالا و فروش کالا به دلار از بین ببریم.
انشالله صبح نزدیک است
پاسخ
سمیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۹
۶
به نظر بنده سخن حاج سعید و حاج حسین شریعتمداری کاملا صحیح می باشد. مگر در زمان جنگ چه کردند عده ای با اسم اینکه تجهیزات جنگیدن نداریم جام زهر را به امام نوشاندند.
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
این جام زهر، جنس و نوعش با آن جام زهر بسیار متفاوت تر است.
بچه ها حواسمون باشه، این جام، جام تسلیم بیداری اسلامی به آمریکاست.
نباید بگذاریم انقلابی که حاصل خون و قلم علماء و صلحاء در طول قرن ها بود و 33 سال براش زحمت کشیده شد و خونها به پاش ریخته شد، ما حصلش(بیداری اسلامی) اینطور تقدیم آمریکا بشه.
فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلاَ تَطْغَوْاْ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۹
۲
از زمانی ک آقازده خارج نشین تصمیم به بازگشت گرفته تا به امروز شاهدافزایش نرخ کالا ها هستیم. مسئله این است
پاسخ
شهرام
UNITED STATES
۰۲:۵۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
قبلش که اصلا گرونی مرغ رو نداشتیم همچنین گرونی طلا و ارز و....همش مال همین 2 هفته هستش که هاشمی از لندن اومد. سو تفاهم نشه نمیخوام از اون آقازاده دفاع کنم اما تحلیلت خیلی آبکی بود
بازاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۷
دولت باید پاسخگوی کم کاری هایش باشد. آقای محترم این که به راحتی احتکار صورت می گیرد کار استکبار جهانی نیست کار بازاریان است که هیچ نظارتی بر روی آنها صورت نمی گیرد.
پاسخ
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
يه.سوال...كي.نظارت.كنه؟؟؟
كي.به.ناظرين.نظارت.كنه؟؟؟
كي.اينارو.سازمان.دهي.كنه؟؟؟
وقتي.ميشه.بايه.50000تومني.قانون.رو.بي.اعتبار.كرد.آيا.اين.راه.حل.درسته؟؟؟
راه.حل.اينه.كه.مردم.به.جاي.اينكه.حقشون.رو.طلب.كنن.وظيفشون.رو.انجام.بدن..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
اصلاح کن:
دولت باید پاسخگوی عدم نظارتش باشد.
ناشناس
SWEDEN
۱۵:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
نظارت با تماشا فرق دارد. اگر قرار است دولت نظارت کند اما نتواند متهم را دستگیر و زندانی کند و آقای محتکر تازه بتواند برود از جای دیگر دوباره سر در آورد نظارت همان تماشا است.
دولت مدتها است که لیست مفسدین ارائه می کند اما همیشه آن را سیاسی می خوانند.
مطمئن هستم لیست ۲۲ نفره واقعیت دارد اما کسی توان یا اراده برخورد با آنها را ندارد. دولت بیش از چه باید بکند؟
اشکال دیگر این است که مردم ما وقتی می گویند «دولت» منظورشان قوه مجریه نیست بلکه کل حاکمیت است. اما نتیجه اعتراض به « دولت» تنها در ادبیات سیاسیون کشور راهی برای حمله به قوه مجریه تقلی می شود. از نظر اکثر مردم قوه قضاییه و مجلس هم دولت هستند!!
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۶
۸
ما تحریمیم و وقتی چیزی میفروشیم نمیتونن(نمیخان) دلار بهمون بدن. برای همین دلار نیست تو مملکت و گرون شده. حالا به 5000 هم میرسه. شب درازه.
پاسخ
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۴
۸
ما تحریمیم و وقتی چیزی میفروشیم نمیتونن(نمیخان) دلار بهمون بدن. برای همین دلار نیست تو مملکت و گرون شده. حالا به 5000 هم میرسه. شب درازه.
پاسخ
محمد حسن يوسفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۱
وقتی سال گذشته ناگهان بازار سکه و ارز متلاتم شد . برخی مجلسیان و خیانت پیشگان حرفه ای (برخی کارشناس نماها ) به دولت فشار اوردند تا نرخ سود بانکی را افزایش دهد تا بتواند با تورم و گرانی مقابله نماید .
دولت هم اشتباه کرده و به توصیه اونها عمل کرد ولی نتیجه معکوس گرفت ....

اینبار برنامه طراحی شده این است تا با دستکاری عوامل داخلی بازار سکه و ارز مجددا اشفته شده تا دولت تمام ذخایر ارزی و مسکوکات طلای خود را وارد بازار نماید تا بتواند با این گرانی ها مقابله نماید .
ودر نتیجه با فروش رفتن ذخایر ارزی و طلای ذخیره شده . به جای اونها ریال حاصل از فروش اینها وارد بازار شده و در نتیجه تورم چند صد درصدی دمار از روزگار مردم دراورد .

زهی خیال باطل . اینبار دولت فشارها را تحمل میکند ولی به ملت خیانت نمیکند .
پاسخ
مریم والی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
احسنت برادر، گل گفتی
خدا خیرت بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
ها ها ها ها ؛ واقعا خنده دار بود ؛ می شه بفرمایید سال گذشته چرا یهو بازار ارز و سکه متلاطم شد تا دولت بی گناه در دام مجلسیان ... بیفتد؟ برای اطلاع جنابعالی بیش از 80 درصد ارز کشور در اختیار دولته و هیچ کس بجز دولت توان آشفته کردن بازار ارز و طلا را ندارد؛ بهتر است برای فرافکنی راه دیگه ای رو انتخاب کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
ايا 20 درصد ارز در اختيار دلالان و صرافان و غير دولتيان براي اشفته كردن بازار كافي نيست؟
خود وزير هم گفتند كه زير ده درصد كل مبادلات ارزي توسط صراف ها و دلالان صورت مي گيرد ولي مي بينه كه با تبليغات و ايجاد جو رواني در بازار مي تواند اين اتفاق بيفتد.
فریاد
UNITED STATES
۲۰:۲۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
اینم حرف خوبی بود
راستين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۴
۲
یکی از عوامل موثر در بوجود آمدن شرایط فعلی بکارگیری از اهرم دولتی در کنترل قیمت ها است ، در صورتیکه خود بازار تنظیم کننده سطح توازن خواهد بود و این کار دولت در چند قیمتی ارز باعث ایجاد رانت و سفته بازی در بازار ارز گردیده است ، یک مقایسه ساده در کشور افغانستان که دارای ثبات در هیچ عرصه ائی ( سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی ) نمی باشد ، ما شاهد یک ثبات در ارزش پول آن کشور می باشیم زیرا خود بازار تعیین کننده ارزش پول است ، ولی از یک چیز نمی توان غافل ماند که بیشترین در آمد دولت به دلار و هزینه اش به ریال است ، که در این شرایط بیشترین سود عاید دولت می گردد.
پاسخ
ياسر نعيمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲
۴
به نطر من کار خود دولته و تا نقدینگی 400 هزار میلیارد تومنی بازارو شدیدن کاهش نده قیمت ارزو پایین نمیاره ، با این نوسان شدید ارز هم می خواد کسی ریال دستش نباشه و همه ریالاشونو یه جا خرج کنن و در نهایت یه باره همه ارزشو که الان داره ذخیره می کنه می ریزه تو بازار ، که با این کار کلی سود می کنه که این سود در واقع پول سرمایه گذارای ارز و طلاست که ازشون می گیره و با کاهش نقدینگی و سود کلان دولت زیان ارز و سکه داران قضیه قبل از انتخابات تموم میشه
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
قیمت جنس ها را ارزان کنید
پاسخ
سیّد
NORWAY
۱۲:۴۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲۲
۰
با عرض سلام،
اگرچه هیچ فرد و نتیجتاً هیچ دولتی بی عیب نیست و حتماً دارای نقاط ضعف و کاستی هائی میباشد اما برای سنجش صحیح عمکرد یک دولت باید آنرا در شرایط عادی قرار داد تا بتوان براورد درستی از عمکرد آن بدست آورد.
مسلماً اگر یک دست و یک پای شخصی را ببندند و بعد بخواهند سرعت شناکردنش را قضاوت کنند قطعاً نتیجه مطلوبی نمیگیرند.
عمکرد دولت در حوزه اقتصاد نتیجه مخلوطی از نقاط ضعف خودش، تحریمها، مافیا داخلی، حب و بغضها و رقابتهای سیاسی، ستون پنجم، بعضی از بازاریان و فرصت طلبان اقتضادی، و از همه مهمتر سیستم بسیار بسیار غلط و ریشه دار اقتصاد مریض ایران که عمری چند صد ساله دارد میباشد. سیستمی که متاسفانه تا بحال انقلابی در آن صورت نگرفته و عدم توجه قاطع به اصلاح آن تاثیرات جبران ناپذیری در جلوگیری از پیشرفت و کندی در سایر امور را بدنبال دارد. ما نباید بعد از 33 سال از انقلابمان هنوز شاهد رد و بدل شدن اسکناسهای خارجی بر سر چهاراههایمان باشیم، این دیگر ربطی به این دولت و آن دولت ندارد چون از اول این مریضی بوده و متاسفانه باید آنرا دلیل بر بی قانونی دانست. دلیل و ریشه اصلی عقب ماندگی ما در اقتصاد عدم وجود قانون علمی و تخصصی میباشد که در کنار آن ضامن اجرائی قوی را نیز کم داریم. خاطرمان هست که در مقابل اجرای قانون ارزش افزوده بعضی از کسبه چه بحرانی ایجاد کردند در صورتیکه یک قانون بعد از تصویب، لازم الاجرا بوده و با داشتن یک پشتوانه و ضامن اجرائی قوی هیچکس نباید در مقابل آن مقاومت و بحران سازی نماید. تصویب قانون و ضامن اجرائی قوی، راه حل بسیاری از مشکلات ما در تمام موارد میباشد، یادمان هست که قانون در مورد دانشگاه آزاد تصویب شده بود ولی متاسفانه به خاطر عدم صلابت قانون میشنیدیم که تا مدتها رایزنی و ریش سفید بازی و راضی کردن این و آن در جریان بود که خیلی ها میگفتند اگر قرار هست با ریش سفید بازی کارها جلو رود چرا اینهمه وقت و انرژی برای تصویب قانون مصرف میشود. لذا قضاوت در مورد عملکرد دولتها بدون داشتن معیارهای علمی و پشتوانه های قوی فقط وقت تلف کردن میباشد.
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۰
ازیکسو تحریم سوی دیگرسوء مدیریت ازطرفی مافیامیخان صلاحیت رییس جمهورزیرسوال ببرن ونشون بدهندقدرت دراصل دست اونهاست دراین چندسال بیتجربیگی کم کاری سیاستمدارن مشهود روز به روز... به کشورمابیشترمیشه
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۴:۲۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۵۵
۰
احمدی نژاد از چه باید عذر خواهی کند؟ از گوش نکردن به توصیه های صندوق بین المللی پول؟ یا از گل روی آمریکا به خاطر ایستادگی در مقابل نحریمها؟
یا اینکه بیاید و بپذیرد که این مردم هستند که دارند پول یارانه ها را تبدیل به ارز می کنند!!!
کدام نقدیندگی؟ وقتی مردم دارند تشویق می شوند که دار و ندار خود را بفروشند و ارز بخرند نقدینگی زیاد شده ؟
فکر می کنید ما احمقیم که نفهمیم چه کسی پشت این بازی ایستاده است؟
فرض اینکه دولت به طور غیر مستقیم و با اعمال سیاستهای اقتصادی کاری کند که قیمت ارز در عرضه و تقاضا کاهش یاید از بنیان غلط است. چون اساسا ورود دولت به طور مستقیم انجام می شود و فعالان اقتصادی- یعنی مصرف کنندگان عمده و بزرگ ارز- واقعی ارز دولتی را با نرخی بسیار پایین تر دریافت می کنند. اما شاهد هستیم که در بازار آزاد ارز که کمتر از ۱۰ درصد ارز مورد نیاز کشور را تامین می کند و مخاطبان آن صرفا مسافران و یا سودجویان معمولی هستند به راحتی می توانند هر قیمتی را که
خواستند بر مشتریان خود دیکته کنند.
آیا به راستی عرضه و تفاضای اصلی ارز همین است؟ نکته ای گه باید به آن اشاره کرد که در سال ۷۴ بانکها اقدام به عرضه بی سابقه ارز کردند تا قیمت دلار را پایین بیاورند. در آن زمان نه تنها رابطه ارزی کشور با خارج قطع نبود بلکه دولت اقدام به گرفتن وامهای سنگین از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هم نموده بود.
حال آنکه الان دولت تنها مسیر تامین ارز کشور است و فقط می تواند به مصرف کننده عمده و اصلی ارز بدهد. در حالی که این مساله شامل سایرین نخواهد شد. لذا بازار دلالای با قدرت شکل می گیرد و هر طور بخواهد قیمت را تعیین می کند ولو قیمت واقعی چیز دیگر باشد. کشور با کارتل های محفلی فروشنده ارز رو به رو می شود تا جایی که حتی دریافت کننده ارز دولتی تشویق می شود ارز خود را به جای استفاده مفید در بازار آزاد بفروشد.
البته آرزوی همین اقتصاد دانهای ساده لوح ما این است که دولت ناگهان با تزریق بی سابقه ارز مجدد قیمت را پایین بیاورد و البته اینکار برای مدت کوتاهی ممکن است. اما یقینا بیش از یکی دو هفته مقدور نیست چرا که مسیر ورود ارز به کشور مسدود است و پس از آن مجددا این بازی تکرار می شود تا همه موجودی ارزی کشور مصرف شود. و یکی از آرزوی های دشمنان تخلیه موجودی ارزی کشور در شرایط حاضر و خرید ذخایر ایران به ثمن بخس است. مخصوصا وفتی کشور در معرض تهدید نظامی نیز هست.

متاسفانه باید اعتراف کرد که رویکرد اقتصاد دانهای ما کاملا در مسیر ترویج نظرات صندوق بین المللب پول بوده و هیچ کدام کمترین خلاقیتی برای درک شرایط خاص کشور نشان نمی دهند. البته بسیاری از افراد هم عامدانه و صرفا برای رسیدن به اهداف سیاسی دارند و آگاهانه یا نا آگاهانه بر سر شاخ نشسته اند و بن می برند.

البته تنها راه پیش روی کشور مبارزه با کارتل های شکل گرفته در زمینه توزیع ارز است و این مهم بدون همکاری همه نهاد های مسوول ممکن نیست. اما به طور قطع و یقین تا زمانی که هدف گروههای سیاسی مقصر اعلام کردن دولت است ؛ کارتلها با خیالی آسوده به کار خود ادامه خواهند داد. وقایع دیروز بازار تهران مهر تاییدی بر حقانیت احمدی نژاد بود.
آری. ایستادن در مقابل تحریمها بسادگی ممکن است البته اگر دستهای خائن داخلی قطع شوند. از یک دلال ساده بازار تا آن نهادی که با اسکله های غیرقانونیش باعث شده که ما دائم در لیست کشورهای متهم به پولشویی باشیم.

اما ظاهرا برخی بزرگان لذت زیادی می برند از اینکه کنار گود بنشینند و فریاد لنگش کن سر بدهند!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۹
۰
ما اقتصاد دان نیستیم اما حقیقت خودشو به یه انسان بدور از حب و بغض نشون میده!! کی داره هجوم دوست و دشمن تحمل می کنه و حرفی می زنه از سر درد و ما این فشار می بینیم!! یقینا هیچکس این هم توهین و تهت تحمل نمی کنه برای جلب منفعت شخصی و قطعا عقب می نشینه این همه تحمل مظلومانه ناشی از هدفی الهی و عاشقانست
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۰
پاسخ این سوال واضحه!! ما سال هاست که به انحای مختلف در تحریم هستیم و دشمن در این سی سه سال هرکار که تونسته کرده تا نظام ساقط کنه و اگر کاری نکرده چون نمی تونسته!! از زمانی که احمدی نژاد بر سر کار اومد مدتی یه بار کشور در مسئله ای دچار مشکل شد!! توهین و تخریب بی اخلاقی سر به ثریا کشید و تقوا از میان بزرگان رخت بر بست!! عده ای که با امدن دکتر جیب هاشان خالی شد و آجرهای به یغما برده شدشان از صندوق بیت المال از خانه هاشان بیرون کشیده شد جیغ بنفش سردادند و اتاق فکر تشکیل دادند. برای دست پیدا کردن مجدد به قدرت و انتقام گیری از مردم مظلوم حاضر شدند با دست های آلوده به خون هم وطنان و حتی دوستان خودشان (باهنر، رجایی، مطهری، بهشتی...) دست بدن با واسطه یا بی واسطه!!! یک روز سیب زمینی شد مسئله اول مملکت و بار دیگه گوجه فرنگی! یک روز سطل زباله ها هدف شدند و روز دیگه آمدن نام خلیج عربی در عکس یادگاری دکتر و روزی دیگه حاله نور!! و امروز بازار ارز و سکه که آخرین تیر آنها و قدرتمندترین آن هاست.و مثل همه این 30 سال دستان خائن منافقین در لباس دوست داخلی و گرگان خارجی حامی آن ها هویداست!! اصلا یک کلام ختم کلام تا زمانی که ما فریاد اسلام سر می دیم هر بحرانی در این کشور کار استکبار و یاری رسانان داخلی آن هاست!! و اگر از اشتباهات دکتر و دولت هم می پرسید باید گفت حتما اشتباه داشتند اما بگویید که چه کسی در حکومت داری خالی از اشتباه بوده! اما مهم دلسوزی و کار بی وقفه اوست و اینکه اشتباهات دکتر عامل تعیین کننده نبوده
والسلام
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۲:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
تو هیچ کدوم از این موارد هم که دولت مقصر نبوده.عمه من بود که بالای سرش حاله نور میدید.یا شاید هم شوهر عمم بود که با اجرای ناقص هدفمندی یارانه ها تولید مملکت رو فلج کرد....
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳
۱۳
قیمت ماشین های ایران و خودرو سایپا تا 5 میلیون تومن افزایش یافت. یعنی دیگه کاهش نمی یابد.
حالا بازم مشکل نیست. دولت دلش واسه کی سوخته که اینقدر ماشین رو گران می کنه.
واقعاً واسعه هممون متاسفم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲
۵۷
بازم بگو مرگ بر امریکا ...
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
مرگ بر امریکا
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
مرگ بر آمریکا و دوستدارانش
سیّد
NORWAY
۱۵:۵۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۸
۱
با عرض سلام،
اگرچه هیچ فرد و نتیجتاً هیچ دولتی بی عیب نیست و حتماً دارای نقاط ضعف و کاستی هائی میباشد اما برای سنجش صحیح عمکرد یک دولت باید آنرا در شرایط عادی قرار داد تا بتوان براورد درستی از عمکرد آن بدست آورد.
مسلماً اگر یک دست و یک پای شخصی را ببندند و بعد بخواهند سرعت شناکردنش را قضاوت کنند قطعاً نتیجه مطلوبی نمیگیرند.
عمکرد دولت در حوزه اقتصاد نتیجه مخلوطی از نقاط ضعف خودش، تحریمها، مافیا داخلی، حب و بغضها و رقابتهای سیاسی، ستون پنجم، بعضی از بازاریان و فرصت طلبان اقتضادی، و از همه مهمتر سیستم بسیار بسیار غلط و ریشه دار اقتصاد مریض ایران که عمری چند صد ساله دارد میباشد. سیستمی که متاسفانه تا بحال انقلابی در آن صورت نگرفته و عدم توجه قاطع به اصلاح آن تاثیرات جبران ناپذیری در جلوگیری از پیشرفت و کندی در سایر امور را بدنبال دارد. ما نباید بعد از 33 سال از انقلابمان هنوز شاهد رد و بدل شدن اسکناسهای خارجی بر سر چهاراههایمان باشیم، این دیگر ربطی به این دولت و آن دولت ندارد چون از اول این مریضی بوده و متاسفانه باید آنرا دلیل بر بی قانونی دانست. دلیل و ریشه اصلی عقب ماندگی ما در اقتصاد عدم وجود قانون علمی و تخصصی میباشد که در کنار آن ضامن اجرائی قوی را نیز کم داریم. خاطرمان هست که در مقابل اجرای قانون ارزش افزوده بعضی از کسبه چه بحرانی ایجاد کردند در صورتیکه یک قانون بعد از تصویب، لازم الاجرا بوده و با داشتن یک پشتوانه و ضامن اجرائی قوی هیچکس نباید در مقابل آن مقاومت و بحران سازی نماید. تصویب قانون و ضامن اجرائی قوی، راه حل بسیاری از مشکلات ما در تمام موارد میباشد، یادمان هست که قانون در مورد دانشگاه آزاد تصویب شده بود ولی متاسفانه به خاطر عدم صلابت قانون میشنیدیم که تا مدتها رایزنی و ریش سفید بازی و راضی کردن این و آن در جریان بود که خیلی ها میگفتند اگر قرار هست با ریش سفید بازی کارها جلو رود چرا اینهمه وقت و انرژی برای تصویب قانون مصرف میشود. لذا قضاوت در مورد عملکرد دولتها بدون داشتن معیارهای علمی و پشتوانه های قوی فقط وقت تلف کردن میباشد.
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۶
۵
زمان جنگ هم میگفتیم مرگ برامریکاامامشکل اقتصادی امروز نداشتیم
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
شما نداشتی ما داشتیم
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۰۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
عباس تو کلا مشکل داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
عباس راست میگه .شما ها احتمالا ار مرفهین بی درد بودید که اون زمان مشکل اقتصادی نداشتید ! مردم اون زمان کم سختی و گرسنگی نکشیدن ..
falah
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
سلام
ضرب المثل کوچه علی چب توسط انگلیسیها در ایران رواج پیدا کرده دوستان به این موضوع توجه داشته باشند .
پاسخ
جلیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳
۲۲
هم دولت-مردم-تحریم-رانتخوارها همگی مقصر بودند
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
جلیل جان حرفت درست ولی بیان راه حل بهتره.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۳
عباس جون غلام مرامتم
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۰۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
باش تا اموراتت بگذره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
این نیست مگر مافیای قدرت و ثروت که در صدد این هستند که دولت دکتر احمدی نژاد که توانسته اصول کلی انقلاب را که در دوران گذشته از مسیر خارج شده بود در مسیر اصلی خود قرار دهد در دید مردم بد جلوه کند تا بتوانند عمر در حا زوالشان را تداوم ببخشند اما مردم ما بصیر تر از این حرف ها هستند که آنها بتوانند به مقاصد شومشان برند البت ه نه اینکه دولت ضعف کاستی ندارد اما بیشتر کسانی که الان خود را دلسوز جلوه میدهند سابقه شان معلوم است که اگر هم حرفی میزنند از روی بغض و کینه و حسادت است وگرنه نقد منصفانه بد که نیست هیچ کارساز هم هست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۱۲
۲
باز هم موسوی ملعون رسواتر میشه وزیر اقتصاد خیانتش اشکار میشه مردم دوست و دشمن خود را میشناسند ایرانی ها دقیقه نودی هستند شال سبز را پرچم معاویه می دانند حساب شده وطن فروشان سبز بی هویت را نابود خواهند کرد اینکه سبز ها امامزاده شدند تا بتوانند در ظاهر دینی عمر سعد باشند و ریاست کنند ضربه بزرگتر را انگلیس خدای فرقه سبز خواهد خورد و خورده است از اب رفتن جزیره اش
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
موافقم
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۵
سلام
همه این عواملی که گفتید می توتند نقش داشته باشد که دارد ولی مقصر اصلی دولت
که بر خورد قاطعی با این موضوع نمی کنه خودشو کنار کشیده انگار نه انگار که به سر ملت چه می اید یکی باید با اقتدار جلوی اینها بایستد همان تور که 30 سال به پشتوانه این ملت جلوی ابر قدرتهای جهان ایستاده ایم به خدا این حق این ملت نیست
پاسخ
حسین سالاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
مشکل کار اینجاست که در کشور جمهوری اسلامی هیچ خبرگزاری و نهاد خبری صحیح برای مطلع کردن شفاف مردم وجود ندارد.
هر نهاد خبری وابسته به یک طیف و جریان بوده و اخبار خود را متناسب با آن نهاد منتشر می نماید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
مدیریت جهان پیشکش.بازار داخلی را کنترل کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۳
۱
مدیریت جهان پیشکش.بازار داخلی را کنترل کنند.
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
عباس منظورم کنترل اوضاع اقتصادی اون زمان بهترازالان مثلاچه مشکلی داشتی ازترست توخونه نشسته بودی
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
دقیقا درست فهمیدی که خونه نشسته بودم چون پول کفش خریدن هم نداشتم. معلومه علم غیب هم داری. حالا از این علوم بی پایانت استفاده کن و بگو با کدوم معیار و کدوم تحلیل فهمیدی کنترل اوضاع اقتصادی اون موقع بهتر بوده فقط خواهشا مستند و مستدل صحبت کن. همین جوری حرف زدن روی هوا از هر کسی بر میاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۴
نه تقصیر دولته نه آمریکا نه دست های داخلی.
تقصیر منه. اینجانب سهیل دراز گوش. اهل تهران به شماره اموال 2514854
پاسخ
lمریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۲
فکر یارانه ها باشین بابا
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
سندم مقاومت وایمان قلبی مردم وپذیرفتن شرایط کفش نداشتی بهانه اوردی مرد بودی کارمیکردی عرضه خریدن یک کفش نداشتی بهترخونه نشستی
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
حرفت رو عوض نکن. گفتی کنترل اوضاع اقتصادی. صحبت از مسئولین بود نه مردم. اگه حرف از مردمه که الان هم مقاومت می کنن و هم ایمان قلبی دارن. مرد هم نبودم بچه بودم. پدرم هم نمی رسوند.
شراره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۶
۳
یادروزهای ارزانی بخیر
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۳:۰۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
بازم هم شراره همرو دیوونه کردی.......
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۳
مشکل اصلی عدم اعتماد به مردم است. چرا آقان نمی ایند به مردم بگویندبه خاطر تحریم ها ما دچار رکود اقتصادی شده ایم و به خاطر ارمان هایی که برایشان 250 هزار جوان شهید شدند باید ایستادگی کنیم.
هجوم مردم به بازار ارز و سکه شرایط آمازونی است نه شرایط اقتصاد مقاومتی ...
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۸:۱۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
نه. اگر دستهای خائن داخلی نبودند تحریمها به خودی خود اثری نداشت. تا ما از درون دچار مشکل نباشیم دشمن خارجی قادر به ضربه زدن نیست.
صرفا جهت اطلاع دوستان هم بحث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
آیت الله جوادی آملی : گرانی و تحریم انسان موحد را نمی رنجاند/ هیچ غده‌ای بدتر از ثروت نیست خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اگر دین در زندگی ما بیاید راحت هستیم، نه از گرانی می رنجیم نه از تحریم، چون خدا دارد ما را اداره می کند، به واقع اگر باور کردیم که همه عالم پیش خدا روزی دارند، شرق و غرب عالم بخواهند ایران را تحریم کنند اثر ندارد، مگر آنها رازقند؟
پاسخ
شهروز
UNITED STATES
۰۳:۰۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
فقر از هر دري وارد بشه، ايمان از در ديگري خارج ميشه. شبیه این ضرب المثل در کلام امیر المومنین هم وجود داره.این نکته رو حتما به آیت الله جوادی بگو
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
شهروز خان زود قضاوت نکن.اول برو کل کلام علی رو بخون ببین منظورش چی بوده بعد نظر بده....علی حرفای قشنگه دیگه هم زده.به اونا هم عمل می کنیم یا فقط اونایی که به نفعمونه رو یاد داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
آقا شهروز منظور از فقر در كلام حضرت علي(ع) نداشتن پول و دارايي و ملك نيست بلكه منظور حضرت علي(ع) از فقر نداشتن قناعت و مناعت طبع است شاهد آنكه ايشان در جايي فرموده اند: بالاترين ثروت قناعت است.
يا پيامبر ما فرموده اند: فقر افتخار من است.
عوام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
به نظر من تا وقتی آدمائی با شخصیت حاجی گیرینوف تو این مملکت هستن هیچ کس کاری از دستش برنماد.اینا همانائی هستند که به قول معروف بهشون میگن حزب بادی .دقت کردین همین آدما که خودشون جان نثار رهبر میدونن تا ببینن موقعیتشون به خطر میفته دست از حمایت برمیدارن و به آقا پشت میکنن.این یه مشکل
اما مشکل دیگه برمیگرده به خودسری و یه دندگی اوس محمود که فکر میکنه همهی ایران الان دشمنشن و میخان خرابش کنن.یه رئئس جمهور باید نقد پذیر و منطقی باشه.اما این خوشتیب حرف هیچکیو جز آقا اسفندیار رحیم مشائی رو قبول نداره که اتفاقا" تو این تورم 150%(البته با تخفیف)نقش بسزائی داشته.
مگه امام حسن با مخالفاش بر اساس مطلحت صلح نکرد؟چرا این آقا از روز اول اومد طبل مبارزه با آقازاده هارو کوبید اما در عمل هیچکاری نتونسته بکنه جز اینکه یه قشر بسیار تاثیر گذار در کشور جلوش واستادن و الان دارن با کارهای پشت پرده به اهدافشون میرسن که دودش فقط و فقط به چشم ما ملت بیچاره میره.
این آقا 7سال موضوع هولوکاست رو با آب و تاب فراوان تو مجمع جهانی مطرح کرد امسال رفته میگه من اشتباه کردم .یکی از علتهای تشدید تحریم تو این چند سال اخیر همین قضیه ی هولوکاسته .که الان با عقب نشینی ایشون دارن تو سر ما میزنن و میگن ایران به ما تهمت زد.و دارن امتیاز میگیرن
یکی از دلایل دیگه ناکارآمدی وزیرای این دولته.که فک میکنن اداره یک کشور کشکه .مثلا" وزیر کشاورزی ما __ترین وزیر دوران بعد انقلابمون.هر روز که میری مغازه لبنیات قیمت جدید داره و همه ی سوپریا یاد گرفتن که این قیمت قدیممونه.
دلیل دیگه سکوت اجباری و از روی ترس مردم ایرانه که تا بخان یه اعتراضی بکنن برچسب منحرفین بی بصیرت منافق فتنه گر و......بهش میچسبونن که تا آخر عمر هوس اعتراض نکنن و به قول معروف بیان و بگن همه چی آرومه.
به امید تجدید نظر در اداره این مملکت از طرف آقایون.
ماکه الان سه ماهه ماست نخوردیم و نون هم دیگه داره تبدیل به کالای لوکس تو سفره مون میشه.
پاسخ
علیپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۷
۰
بسم رب شهدا
این معضل به لحاظ رو بنایی ترکیبی است از عوامل قید شده در نظرات دوستان که قید شده ولی به لحاظ ریشه ای بر می گردد به دو گانگی شعار و عمل با نظام اقتصادی حاکم بیمار که بیماری آن برمیگردد به دیدگاه سرمایه داری یا تایید روشهایی سرمایه سالاری یا حداقل تساهل و تسامح در روشهای یرمایه محوری در سیستم اقتصادی
از طرفی به علت اینکه نظام به فضل و رحمت الهی اسلامی است و پویا در تقابل با استکبار است مسلماً کانونهای یهودی تبار و استکباری چنین نظامی را بر نمی تابند و به روشها و اشخاص و نفوذ های رنگارنگ در فکر استحاله هستند که این تقابل در دو جبهۀ فرهنگی و اقتصادی در جریان است و بسته به شرایط یکی از آنها در اولویت قرار می گیرند.بعد از دو دوره 8ساله که استکبار با عوامل آکادمیک تفکر غرب گرایانه را در محیطهای آموزشی و اجرایی نهادینه کرد و مظاهر و نمودهای و جلوه های آن در اواخر این دورۀ سیاه صدای متدینین را در آورد مردی با علم گفتمان انقلاب و ولایت و عدالت وارد عرصه شد و مورد اقبال در حسرت و دغدغه مندان اسلام انقلابی واقع شد ولی به علت تنفس در هوای آکادمیک کمامان به نسخه های اقتصادی غرب و توصیه کنندگان روشهای به اصطلاح علمی آنان وفادار ولی به علت انرزی بر گرفته از شعایر اسلامی 4 سال اول را با اینرسیاولیه طی کرد و عوامل فتنه و نفوذی ها تا حدودی در حال سنجش و بر آورد این حریف با انرژی بودند تا هم نقطه ضعفها و هم به نسبت حریف صف آرایی لازم را انجام دهند.که در دور دوم زمینۀ لازم فراهم شد.تقابل با استکبار با رهبری و تاییدات ولی امر ادامه داشت ولی در تقابل داخلی عوامل ناظر میدان با فرستادن عواملشان به داخل اتاق فکر ریاست جمهوری و ایجاد شکاف در میان یاران جهاد باور و تغییر رویکرد به سمت روشهای اداری سبب تغییر و جا بجایی این یاران با عوامل اداره مند از یک طرف و ایجاد اختلافات جنجال بر انگیز با استفاده از قوای دیگر سبب استهلاک انرژی و با استفاده از مجلس سبب کانالیزه کردن این انرژی و با استفاده از عوامل نفوذی در دایره نزدیک به ریاست جمهوری در ایجاد جنجال های غیر اصولی و ظاهراً منطقی در جذب حداکثری و عدول از مواضع انقلابی به مواضع ملی یاران پای کار همیشگی و محکم را سست و در بعضی مواضع مایوس کرد.این ماجرا یا عوامل و بازیکنانش ادامه داشت تا انتخابات مجلس که کلیتش باعث سرور امام و امت شد ولی در داخل مجلس با لاب گری و سیاسی بازی صف بندیهای جدید در تقابل با این انرژی در محاصره خود بینی و عوامل رقیب شکل گرفت تا در فرصتی با اتحاد عملیاتی خود انرژی را خاموش کنند و زمینه را برای گرفتن قوۀ سوم ذا در انتخابات سال آینده مهیا کنند.
اما در این شرایط با این رقیبان که در دام رقابت انقلاب و امت را فراموش کرده و لایحه و قانون را فقط در جهت تحدید عملیاتی رقیب می نویسند و انتخاب دوستان ناجور و با مانند آقای پژویان و نسخه های اقتصادی بر آمده از شاکردان این استاد اقتصاد و آقا بالاسر هایی مانند اتاق بازرگانی که لانه آل لسحاق ها و آل یعقوبها و نهاوندی ها و تازه مسلمانهاست و دعدعهای ندارند الا جذب تسهیلات ارزی و ریالی برای کارخانه سالاران و به زعم این آقایان کار افرینان عمده که ادعای امضای تمام تصمیمات اقتصادی در کل سه قوه هستند تا هدایت اموال در جهت رشد و ارتقای منویات ایشان باشد البته به بهانۀ رونق تولید وابسته به ادوات خارجی و مواد اولیه خارجی و اصرار در اخذ تسهیلات جهت بهینه سازی مصرف انرزی با وارد کردن کارخانه های با تکنولوژی جدید و وایستگی بیشتر .البنته این خیالات با هماهنگی دوستان مجلسی شان قابل دسترس است چون طبق آخرین هدیه لجبازانه مجلس به دولت ظاهرا دولت چاره ای ندارد تا تسهیلات را به و ضعیت قبل از هدفمندی یارانه ها بر گرداند زیرا با منتفی شدن مرحلۀ دوم دولت هیچ بهانه ای برای واریز مبلغ بیشتر از محل در آمد فروش دلار به قیمت آزاد به حساب مردم ضعیف و ضربه خورده از بازی مشترک عوامل خارجی و داخلی ندارد.در صورتی که اگر می شد دلار را جهت ورود کالاهایی مثل لوازم آرایش آزاد فروخت و امر ولایت را در سامان دادن به نقدینگی در گردش که به گفته آگاهان حدود 350هزار ملیارد است و اختلاف قیمت آن با قیمت دلار مرجع را جهت مساعدت و جبران ضربه پذیری به حساب مردم ریخت این غول بی شاخ و دم سوبسید ارزی که به دلیل واهی بعد از دفاع مقدس توسط دولت سازندگی شاید هم بانک جهانی تجویز شده گریبان اقتصاد را گرفته و مانند بنزین پاشنه آشیل و محل ضربه پذیری شده را ترمیم کردولی توسط دوستان ظاهرا فقط نا هماهنگ و غمخوار ملت باز هم باید دغدغۀ ارز چند نرخی را داشته باشیم.
نتیجه اینکه دولت بایستی به دور از روشهای توصیه شونده اقتصاد غربی در جهت دور شدن از روش تولید وایسته به سمت روش تولید مستقل حرکت کرده و در برابر کارخانه دارها و عواملشان در اتاق بازرکانی و مجلس با بازگشت به آغوش گفتمان مردمی مقاومت کند چون با استفاده از مقررات و قوانین قدرت مجریه را به سمتی که ناخوشایند اوست می کشانند و در این ناهماهنگی نظام و امت ضربه می بینند. و زمینه برای شیطنت شیطان صفتان خارجی و داخلی مهیا می شود
به امید رو سفیدی همه در پیشگاه شهدا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
برو خوش باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
باسلام، چون یک نفر پیدا شده ... نبوده و جلوی ... این امر و این رفتار به بعضی از آقایان برخورده، یک نفر پیدا شده که بفکر مردم بوده اسمش رو گذاشتن رابین هود. یک نفر پیداشده که پشت پرده به بیت المال و حق مردم خیانت نکرده اسمش رو رابین هود گذاشتن. اگر دفاع از حق مردم و پشتیبانی از بیت المال رابین هود بودن است.پس چرا خیلی ها تلاش نمی کنن رابین هود شوند. به نظر من دولت احمدی نژاد دولت خیلی خوبی بود. چون دکتر محمود احمدی نژاد فقط بفکر جیب خودش و صندلی خودش نبود... در حد توان خودش برای این ممکلت خدمت کرد. اگر بعضی ها اجاز می دادن و در کار این آقا موش نمی دوندن بیشتر هم کار می کرد.... گرانی و فقر تحریم در هر دولتی خواهد بود. پس بجای انتقاد و حرفای بیخود زدن بفکر مشکلات جامعه باشید. دکتر هم میرود بد یا خوب خودش میدانند با اعمل خود و خدای خود بهتر است همه بفکر این باشیم که ایران را بسازیم و آباد کنیم..
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۳
۱
احمدی نژاد هم مانند دیگران نقاط ضعف و قوت دارد اما به نظر من عملکردش نسبت به دوره های قبل خصوصاً در شرایط فعلی راضی کننده است
پاسخ
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
ببینید عزیزان درسته که ما دشمنان خارجی قدرتمندی داریم ولی دشمنانی هم داریم که داخلی هستند و بسیار قدرتمندتر و خطرناکتر از دشمنان خارجی اند از جمله:
....
امثال کروبی ها که کم هم نیستند
البته اینها و خیلی های دیگر در راس هرم هستند با زیر مجموعه های بسیار وسیع
دیگه به خودمم شک دارم.
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
درشرایط جنگ دولت باتثبیت قیمت وجیره بندی مایحتاج عمومی ازدست احتکاران خارج کردکنترل قیمتهادرزمان جنگ اعمال شدپرداخت سوبسیدبه برخی ازکالاهاجهت تثبیت به اجرادرامدامارواطلاعات همدرکنترل سطح عمومی قیمتهاتاثیرداشت الان درسال چندتاازمایحتاج مردم احتکارشده همین موجب تورم
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
از اول اینو می گفتی ادامه ندم. این همه چرخیدی چرخیدی بعد دوباره رفتی سراغ سوبسید یا همون یارانه ها که. اگه قرار بود با تزریق یارانه قیمتها رو پایین نگه ذارن دیگه لزومی نداشت برن سراغ طرح هدفمندی یارانه ها
قناسه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۵
متاسفانه مشکلات اقتصادی اخیر را جزئی از یک سناریوی از پیش نوشته شده میدانم که با تاسف بیشتر این نتیجه گیری پس از ...... پشتوانه ی بیشتری کسب کرد. اگر دقیق بنگریم شاهد دستهای پشت پرده ای هستیم که از آستین .... بیرون آمده . بی توجهی عامدانه به هشدارهای وزیر محترم اطلاعات و دیگر اقتصاددانان که به علت دید خود را عالم العلوم دانستن آقای .... و تیم همراه او اتفاق افتاد یکی دیگر از شواهدی است که مرا به این نتیجه دردناک میرساند. دردناک به این دلیل که ما از .... بیش از اینها انتظار داشتیم آن همه حمایت و آبرویی که حضرت آقا و مردم برای ایشان در طبق اخلاص گذاشتند سزاوار این بی مهری ها نیست. ایشان خواسته یا نا خواسته دچار انحرافات مشخصی در عرصه های مختلف شده که ایجاد بی ثباتی در بازار ارز و اقتصاد یکی از همان هاست.روند پیش رو روندی است که اعتماد و احترام مردم نسبت به نظام را هدف گرفته است و در پی به انزوا کشیدن رهبر میباشد. امیدواریم آخرینش باشد و فرزند ملت به دامان ملت و رهبر ملت بازگردد.
پاسخ
مدیر پایگاه
با عرض پوزش از شما کاربر محترم، قانوناً حق انتشار انتساب قصد توطئه به نهادهای کشور و افراد را نداریم. لطفاً تحلیل خود را بصورت غیر مستقیم بفرمایید.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۴۰
۰
احمدی نژاد = مذاکره با آمریکا
هرکی گفته حرف مضحکی زده. این آقا آبروی آمریکا رو تو جهان کرده تو زباله دانی . عکس مادر و مادر بزرگ آمریکا رو برده گذاشته سر برج ایفل حالا می خواد با آمریکا مذاکره کند. حرف مضحکی است حالا خر کی گفته .
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
حذف ناگهانی یارانه تورم60درصدی داشت امازمان جنگ قیمتهاتقریباثابت مونده بودهرطرحی ممکن مشکلاتی داشته باشه نفت یک ثروت ملی باید عادلانه بین افرادجامعه تقسیم بشه بخصوص شماکه مشکل مالی دارید
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
تورم 60 درصدی که ادعای ضد دولتی هاست. تورم رو بانک مرکزی اعلام میکنه نه مغرضان. از اول انقلاب هم بانک مرکزی اعلام می کرد. حافظه ات هم که ضعیفه. من گفتم مشکل مالی داشتم. نگفتم مشکل مالی دارم. پول نفت هم معلومه کدوم دوره بین مردم تقسیم شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۴
۰
دولت 7سال بدون مشکل اقتصادرا اداره کرد و طرحهای بزرگی مثل سهمیه بندی بنزین و هدفمندی یارانه هارا اجرا کرد !اما در سال آخر دچار مشکل شد ه پس مشخص است که هم تحریم و هم سنگ اندازی های داخلی بی تاثیر نیست .
توجه کنید بعضی از این داخلی ها از جمله آقای ق...خیلی از این گرانی ها خوشحال هستن و یه جور تبلیغات برای خودشون راه انداختن و هروز تو ی روزنامشون با آب و تاب و تمسخر به گرانی میپردازن و همون اخبار را توسط نمایند هاشون از جمله رضا رف...در رسانه ملی نیز بازتاب میدن .
به نظرم باید به این آدم که از نمد گرونی برای خودش کلاه میدوزه شک کرد
پاسخ
l د
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
ای برادر زندگی هیچ است هیچ پوچ است
پاسخ
mohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
مشکل اقتصادی حال حاضر از قفلت دولت شروع شد.در ادامه هم دیدیم که ... تا مجبور نشد کله گنده هارو دستگیر نکرد(البته اگر الان کرده باشن).یعنی واقعا نمیشد زودتر اقدامی عملی کرد تا بقیه (دونه درشتا)حساب کار دستشون بیاد.نه نمیشد??اخر مانفهمیدیم از کی واهمه دارن!!!
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۲۳:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
مگر دولت می تواند کسی را دستگیر کند؟ اینها کار قوه قضاییه است.
جواد
UNITED STATES
۰۸:۱۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۰
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

باید عرض کنم در اینکه دستی در کار است تا به اقتصاد لطمه بزند و مردم را ناراضی از نظام کنند شکی نیست ولی اینکه چرا دشمن تمام توان خود را در این زمان معطوف کرده جای تحلیل و بررسی دارد
الان تقریبا 8 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری
و دشمن به زعم خود بهترین زمان را انتخاب کرده بخصوص اگر در کنار این 8 ماه باقیمانده به انتخابات ، دستگیری فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی را هم اضافه کنیم پازل بسیار جالب تر و پیچیده تر خواهد شد
پاسخ
اباذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
1- تداوم بدون دلیل ارز چند نرخی
2- هدایت فرهنگ مصرف در جهت کالاهای خارجی ارز بر
3- غفلت دولت در هدایت مصرف
4- ادامه روند تولیدات و کارخانه های متکی به فن آوری غیر بومی و تکنولوژیکی بدون در نظر گرفتن میزان وابستگی در شرایط حاد و بحرانی
5- در نظرنگرفتن شرایط جنگ نرم توسط سیاست گذاران کلان درهدف گذاری های چشم انداز بیست ساله
6- عدم آمادگی در اقتصاد مقاومتی و عدم ایجاد ساختارهای اولیه از سالهای قبل به دلیل تفکرات اقتصاد لیبرالیستی و رفاه محور در تمام دولت های بعد از دفاع مقدس
7- زمینه سازی فرهنگ مصرف در راستای سیاست های اقتصادی دیکته شده توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از آغاز دولت سازندگی
8- نفوذ و نهادینه شدن دیدگاه های بنیانی پول محور در بدنه مدیریت های میانی و بعضاً در مدیریت های کلان
9- فازبندی عوامل وابسته در مقابله با فرهنگ انقلابی و جهادی در استحاله مبانی انقلاب اسلامی و تغییر فاز از هجمه فرهنگی به هجمه اقتصادی توسط استکباردر شرایط کنونی
10- زمینه سازی فرهنگی دولتهای گذشته و ایجاد تساهل و تسامح در ورود فراریان دوران دفاع مقدس با دعوت و صدور گذرنامه های مجدد و به رسمیت شناختن تابعیت های چند گانه شروع شده در دولت سازندگی که این محور روزنه ای شد در ورود فرهنگ مبتذل غربی و افراد خود باخته در غرب به صورتی که با تردد مستمر این افراد شاخص های آنها به روز شده و تاثیرات مستمر و جاری را ایجاد کردند .
11- دعوت از سرمایه گذاران وسود آوران ظاهراً ایرانی به بهانه سرمایه گذاری خارجی و عوامل مافیایی اقتصادی و دادن مجوز جهت تاسیس بنگاه های اقتصادی تاثیر گذار در اقتصاد ملی مانند بانک های خصوصی که در ده سال گذشته که همیشه در جبهه مقابله اقتصادی و ایجاد فتنه حضور داشته اند .
12- دعوت از اقتصادانان غرب گرا و بی اعتقاد به گفتمان عدالت محور
13- دادن میدان و فضای عملیاتی بیش از حد به اتاق بازرگانی در تصمیمات اقتصادی که نهایتاً سبب دید مرکانتیلیستی به اقتصاد و سیاست گذاری های تولید شده است .
14- دادن اعتبار بیش از حد به آمار ها و تائیدات آمار دشمنان بین الملی مانند صندوق بین المللی و بانک جهانی و تلاش در هم جهتی با سیاستهای اعلامی با این مراکز اقتصادی
15- نفوذ عوامل عمل گرا و مدعی سازندگی و مخالف گفتمان مردمی و جهادی به نهادهای تصمیم گیر و قانون گذار مانند مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام
16- تغییر و گفتمان مردمی و جهادی به گفتمان سازمانی و مقررات مند که مصداق آن در گذشته انحلال جهاد و ادغام آن در وزارت کشاورزی است از دست آوردهای دولت سازندگی
17- کانالیزه کردن اهداف دولت با استفاده از تدوین قوانینو مقررات که تاثیر و تدوین این قوانین با استفاده از قدرت هیئت رئیسه ومحصول اجماع ولابی گری و ایجاد تقابلات در عرصه ای که دغدغه اصلی باید مقابله با هجمه های خارجی باشد
18- نبودن انگیزه در هیچ یک از ارکان و قوادر ایجاد سپر دفاعی در بر طرف کردن نقاط ضعف اساسی ( سوبسیدبنزین و ارز) که بعد از 20 سال در مورد بنزین تا حدودی انجام شد و عدم اقدام بنیانی در مسئله ارز
19- عدم مدیریت مصرف و استفاده از تجارب خوب دهه شصت در طبقه بندی اقلام مصرفی واولویتهای آنها ودر نظر گرفتن سیاستهای انقباضی در فضای جنگ و تقابل با استکبار
20- تحریک مصرف کالای غیر ضروری توسط عوامل داخلی و ایجاد تنگناهای تهیه ارز حاصل از فروش نفت تا توازن در آمد به مصرف را هر چه بیشتر به هم زده و معضل کمبود ارز را محسوس تر کند .

پیشنهاد :
جدی گرفتن فضای مقابله با استکبار و استقبال از سیاستهای جهاد گونه و استفاده از تمام پتانسیل های موجود و بازگشت و تکیه بر نیروی مستضعفین و پیگیری مطالبات رهبری در سامان دادن نقدینگی که این میدان تهدید فرصتی بود در جمع آوری نقدینگی و باز توضیع آن با دید عدالت خواهانه که با عدم هماهنگی مجلس بی سر انجام شد .
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۲۵
۰
آقای احمدی نژاد در 4 سال ابتدایی خدمات زیادی به کشور کردن اما در 4 سال دوم اشتباهاتشون خیلی بیشتر از خدماتشون بود، من در هر دو دوره به آقای احمدی نژاد رای دادی اگه باز هم به گذشته برگردم دوباره همین کارو میکنم چون با انتخاب هر کاندیدای دیگه ای وضع کشور خیلی بدتر از این میشد
با توجه به فساد بزرگ اقتصادی و التهاب شدید در بازار ارز و بازار خودرو به نظر میاد بدون اراده دولت رخ دادن این همه تحول منفی در کشور غیرممکنه، متاسفانه آقای احمدی نژاد در دادن وام های خودش اشتغالی بدون حساب و کتاب عمل کردن به شخصه شاهد بودم به هر فردی که در نامه به شخص آقای رئیس جمهور تقاضای وام کرده بود وام با بهره پایین تعلق گرفت بدون اینکه حتی سئوال شود این پول را برای انجام چه کاری میخواهد و یا خروجی این وام برای جامعه و حتی شخص وام گیرنده چیست، وام ها بدون حساب و کتاب به همه حتی کسانی که توان بازپرداخت آنها را نداشتند داده شد و اینچنین پول بیت المال حیف و میل شد بدون بازگشت آن به خزانه دولت، که با کوچکترین نظارتی میشد از این فاجعه جلوگیری کرد.
بعد از مدتی طرح هر نوزاد یک میلیون تومن اجرا شد بدون کوچکترین نظر کارشناسی و حتی مشخص کردن منبع پول پرداختی ، باز هم ریخت و پاش پشت ریخت و پاش تا اینکه دیگه پولی برای پرداخت نبود و این طرح دیگه اجرا نشد، دولت بدون توجه به عواقب افزایش نرخ ارز و سکه برای تامین نقدینگی خودش روی بازار سکه و ارز دست گذاشت باز هم بدون در نظر گرفتن عقاید کارشناسان این عرصه و در همان روزهای ابتدایی کنترل این بازار هم از دست آقایون دولت خارج شد، البته اقدامی هم برای کنترل بازار از سمت دولت صورت نگرفت و هر اقدامی هم که صورت گرفت تعمدی و در راستای ملتهب کردن بازار بود نه آرام کردن آن، و حالا صنعت خودرو که یکی دیگه از منابع تامین مالی دولته بخاطر اینکه این صنعت هم کاملا دولتیه، دولت با افزایش قیمت خودروها موافقت میکنه حتی خودروهایی که برای تولید آن ها نیاز به ارز بری نیست، تا حالا 20 درصد به قیمت قبلی خودروها افزوده شده و ظاهراً این افزایش قیمت باید به بالای 65 درصد برسد، و در مقابل هم سخت تر کردن واردات خودرو با نظارت بیشتر برای مجبور کردن مردم به خرید خودرویی مانند پراید با قیمتی بالای 15 میلیون تومن در آینده نزدیک.
و در این میان چیزی که فراموش شد مردم بودن، امیدوارم دوران آقای احمدی نژاد زودتر تموم شه امیدوارم با اینکه برای 8 سال گذشته آقای احمدی نژاد تنها گزینه مناسب بود.
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۳
۱
اولامن طرفدارحقم خداشکرمشکل مالی نداری واقعاتورم نمیبینی اگه ضددولتیمیگه 60منکه طرفداردولتم میگم100
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۵
بله خانواده ماازمرفهین جامعه بودندامامن دوره ای هم طعم فقروگرسنگی کشیدم دوران جنگ هم من بچه بودم خیلی شادم میبینم مردم هوشیاری داریم کلی ازنظراتشون استفاده کردم
پاسخ
مهران نعمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
مشکلات اقتصادی امروز در آخر ریاست جمهوری دولت دهم ناشی انتقام سیاسیون متصل به قدرت و ثروت اند که در انتخابات شکست خورده اند و می خواهند ثابت کنند که مردم اشتباه کردند به احمدی نژاد رای دادند
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
فقط تحریم ها و مدیریت غلط داخلی که هم شاملدولت.مجلس و... می شود و بی تدبیری ها از مجموعه می باشد و فقط از مجری نیست دوستان اگر به گفته های رهبری عمل کنند درست میشود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
درست میشه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها