کد خبر: ۸۳۶۳۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۴ مهر ۱۳۹۱

نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی باید بصورتی ظریف و دقیق، عملکردی فرهنگی و اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد اما در عین حال به گونه ای برخورد ننماید که اراذل و اوباش و سایر کسانیکه قصد برهم زدن نظم و آرامش جامعه را دارند؛ اجازه سوء استفاده را پیدا کنند و این ترکیب فرهنگ و اقتدار قهریه کار را برای خدمتگزاران نیروی انتظامی بسیار سخت و دشوار کرده است و ضرورت آموزش های مداوم و صحیحی را از سوی مسئولین این مجموعه خدوم به نیروهای تحت امر خود می طلبد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی بی باک، به مناسبت هفته نیروی انتظامی بر آن شدیم تا عملکرد این نیروی خدوم در نظام مقدس جمهوری اسلامی را از زبان برخی نمایندگان مجلس جویا شویم.

در همین راستا خبرنگار بی باک به سراغ برخی نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین کمیسیون قضائی و حقوقی رفته است تا نظرات آنها پیرامون عملکرد نیروی انتظامی جویا شود.

حرفهای کلیشه ای و غیرکارشناسانه مثبت و منفی برخی نمایندگان مجلس در ارزیابی نیروی انتظامی به ما اجازه نداد تا با انتشار آن وقت خود و مخاطبان فهیم مان را بگیریم اما در این میان برخی نظرات نیز بجا و دقیق بود که در ادامه تقدیم می گردد.

 سید باقر حسینی عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار بی باک با اشاره به این که در مجموع میتوان ارزیابی خوبی از عملکرد نیروی انتظامی داشت معتقد است: نیروی انتظامی مشکلات و محدودیت های زیادی را از نظر امکانات مورد نیاز دارد.

 به گفته وی کارهایی که نیروی انتظامی نمیتواند بصورت خوب انجام دهد به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات است. لذا دولت باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر می خواهیم نیروی انتظامی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد باید امکانات مورد نیاز را در اختیار این نیرو قرار دهد.

این نماینده مجلس همچنین اعلام کرد: نیروی انتظامی در مواردی هم اشکالاتی دارد که در صورت نیاز اخطار هم باید داده شود .

وی در ادامه اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه ،بیکاری یکی از عوامل بزهکاری و جرمها است .

حسینی تصریح کرد: بعد فرهنگی تنها موضوعی بوده  که نیروی انتظامی اشکال جدی داشته و نتوانسته آن شرایط لازم و برخوردهای مناسب را داشته باشد.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برخورد نیروی انتظامی در فتنه 88 را خوب ارزیابی کرده و گفت : در فتنه 88 بجز موارد خاصی که تخلفات خود برخی افراد و مصادیق بوده ، این نیرو وظیفه ی محوله در آن زمان را درست انجام داده است و متاسفانه برخورد اشتباه و نادرست چند نفر در این نیرو باعث شد که تمام زحماتشان ندیده گرفته شود و حتی جور دیگری جلوه داده شود اما به هر صورت این نیرو به وظیفه خود در این مورد عمل کرده است.

حسینی نقش نیروی انتظامی را در بحران سکه و ارز مهم دانسته و می افزاید : نیروی انتظامی بعنوان ضابط قوه قضائیه می تواند نقش مهمی داشته باشد . البته باید قوه قضائیه در این زمینه دستورات لازم را صادر کند تا آنها بتوانند نقش خود را ایفا کنند .

این نماینده مجلس در پایان خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با اخلالگران منافع ملی و کسانی که آسایش و امنیت را از مردم سلب می کنند؛ شد.

در همین راستا سید محمد علی موسوی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم نیز در گفتگو با خبرنگار بی باک گفت : بطور کلی و در مجموع عملکرد نیروی انتظامی مطلوب است. با وجود این که وظایف سختی به عهده نیروی انتظامی است و مشکلات و کوتاهی هایی از سوی برخی از مسئولین ،ارگانها و ادارات برای این نیرو ایجاد می شود اما نیروی انتظامی سعی خود را می کند. البته این بدین معنا نیست که نیروی انتظامی صد درصد وظایفش را درست انجام بدهد.

نماینده خدابنده در رابطه با خدمت رسانی نیروی انتظامی می گوید: نیروی انتظامی بخوبی و کامل خدمات به مردم ارائه نداده است، ما از آنها تقدیر و تشکر می کنیم ولی بهتر از اینها می توانستند عمل کنند.

وی در ادامه پیرامون بعد فرهنگی عملکرد نیروی انتظامی اظهار داشت: عملکرد نیروی انتظامی در این زمینه مطلوب نبوده است البته آنها می خواهند هم کرامت انسانی را حفظ کنند و هم با قوه قهریه وارد بشوند که حقیقتا کار سخت و مشکلی است .

این نماینده مجلس نیز از عملکرد نیروی انتظامی در فتنه 88 تشکر و قدردانی کرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در پایان با دشوار خواندن کار نیروی انتظامی اظهار داشت: این نیرو با جان خود کار می کند اما بلاخره باید خودسازی داشته باشند و احساس مسئولیت کنند و از آنها می خواهیم که با جدیت در برابر ناهنجاریها بایستند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آهان يعني در ساير ابعاد مشكل نداره
در همه ابعاد مشكل داره آخريش فرهنگيه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها