کد خبر: ۸۳۰۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
سفیر آمریکا در مسکو با این ادعا که کشورش هرگز به طرفداری از نیروهای سیاسی در روسیه نپرداخته، فاش کرد دولت آمریکا حتی بعد از تعطیلی آژانس توسعه بین المللی آمریکا به دنبال راهی برای کمک به شرکای خود در داخل روسیه است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "مایکل مک‌فول" سفیر آمریکا در مسکو اطمینان دارد که آژانس توسعه بین المللی آمریکا هرگز در مباحثات سیاسی داخلی در روسیه به طرفداری یکی از نیروها اقدامی نکرده است، البته وی اعلام کرد که دولت "باراک اوباما" همچنان به همکاری با شرکای خود در داخل روسیه ادامه خواهد داد.

مک فول در «مجله اینترنتی» خود نوشت: در حال حاضر بر اساس تصمیم دولت روسیه نمایندگان آژانس توسعه بین المللی آمریکا فعالیت خود در این کشور را متوقف کرده‌اند. ما از این مسئله متاسف هستیم که برنامه های انسان دوستانه این سازمان که همواره در صدد همکاری با طرف روسی بوده و نقش بسیار زیادی در بهبود وضعیت بهداشتی، مبارزه با بیماری‌های واگیر دار نظیر ایدز، تامین امنیت اجتماعی کودکان و دفاع از منابع طبیعی، توسعه جامعه مدنی و مدرنیزه سازی اقتصاد روسیه داشته، متوقف شده است.

سفیر آمریکا یادآور شد: آژانس توسعه بین المللی آمریکا در مسیر فعالیت خویش همواره بر اساس تبادل اطلاعات و نظرات کار کرده است. به بیان دیگر، آژانس از تحصیلات و توسعه علم و دانش حتی از طریق ارائه اطلاعات کارشناسان آمریکایی از ابتدای دهه 90  تا سال 2011، یعنی تا همین اواخر ، سمینارهای متعددی در روسیه در جهت تبادل اطلاعات و سازماندهی اشکال مختلف نشست‌های علمی و تشکلات جامعه مدنی برگزار کرده است.

مک‌فول افزود: اکنون نیز هرچند فعالیت آژانس توسعه بین المللی آمریکا در روسیه متوقف شده، دولت باراک اوباما همچنان به دنال یافتن راهی برای همکاری با شرکای خود در داخل روسیه و کمک به آنهاست.

به گفته وی، آژانس توسعه بین المللی آمریکا همواره کاملا توجه داشته تا از هیچیک از نیروهای سیاسی و یا اقتصادی در مباحثات داخلی در روسیه طرفداری نکند. البته در عین حال هر نوع کمک فنی برای توسعه اقتصادی-سیاسی این کشور انجام داده است. آژانس توسعه بین المللی آمریکا هرگز بطور مستقیم از احزاب سیاسی داخلی و یا اشخاص در روسیه حمایت مالی نکرده است. آنها بصورت برابر از همه احزاب سیاسی روسیه دعوت می‌کردند تا در برنامه‌های آنها که طی آنها با تجارب احزاب سیاسی آمریکایی آشنا می‌شدند، شرکت کنند.

سفیر آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت روسیه به حفظ و توسعه سرمایه گذاری‌های آژانس در برنامه‌های بهداشت عمومی، کمک به معلولین، مبارزه با قاچاق انسان و دفاع از منابع طبیعی ادامه دهد و اجازه ندهد این برنامه‌ها متوقف شوند.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه، اول ماه اکتبر، به درخواست دولت فدراسیون روسیه فعالیت آژانس توسعه بین المللی آمریکا در این کشور رسما متوقف گردید. مقامات مسکو این سازمان آمریکایی را متهم به تاثیرگذاری بر جریانات سیاسی داخلی در روسیه کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها