کد خبر: ۸۰۹۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۲ مهر ۱۳۹۱
رئیس سابق دانشگاه آزاد در جدیدترین اقدام خود در سایت شخصیش از کسانی که آنان را مخاطب نامیده، خواست تا وی را در تدوین تاریخ دانشگاه کمک کنند.این درحالی است که تدوین تاریخ دانشگاه آزاد یک فعالیت اجرایی است.
به گزارش آنا، سایت شخصی عبدالله جعفر علی جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در فراخوانی با تیتر" فراخوان تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی" از آنچه "مخاطبان" نامیده درخواست کرده که در تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی وی را یاری کنند.
 
در این فراخوان آمده است: "مخاطب عزیز و گرامی : با سلام; نظر به اینکه تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی از جانب هیات موسس دانشگاه به عهده اینجانب گذاشته شده است ، تقاضا می کنم تا مقاله ، خاطره، پیشنهاد و یا هر نظری دارید از طریق سایت برای استفاده در تهیه این مجموعه ارسال فرمایید.امید است با لطف الهی و همکاری شما عزیزان ، مجموعه ای شایسته ی نام دانشگاه آزاد اسلامی که دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است فراهم گردد تا آیندگان نیز بدانند که این دانشگاه چگونه تاسیس شد ، چه راهی را طی کرد تابه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل گردید".
 
به گزارش آنا،درخواست جاسبی از مخاطبان سایتش درحالی صورت گرفته که تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی یک کار اجرایی بوده و در حیطه اختیارات هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی نبوده و نیست.
 
وظایف و اختیارات هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی براساس ماده 9 اساسنامه این دانشگاه که در دي ماه سال 88 و پس از 4 سال كش‌ و قوس در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اصلاح شد، عبارتند از:
 
الف) كسب امتياز تأسيس از وزارت‌خانه‌های علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ساير مراجع ذيصلاح.
 
ب) معرفي اعضای پيشنهادي براي تكميل هيئت مؤسس طبق ماده 8 فوق و براساس اكثريت دوسوم آرا اعضاي باقي‌مانده از هيئت مؤسس.
 
*تبصره ـ تركيب اعضاي هيئت مؤسس بايد در هر حال مشتمل بر تعداد دو سوم اعضاء يعني 6 نفر باشد.
 
ج) نظارت مستمر بر فعاليتهاي دانشگاه در جهت نيل به اهداف تعيين شده موضوع ماده 1 و ارائه گزارش ساليانه از نظارت و بازرسي خود به شوراي عالي انقلاب فرهنگي.
 
د) تنظيم و تصويب آيين‌نامه داخلي هيئت مؤسس با رعايت مفاد اين اساسنامه.
 
بر اساس موارد ذکر شده، اجازه صدور فعالیت‌های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی برای هیات موسس درج نشده و بر این اساس تدوین تاریخ دانشگاه آزاد یک فعالیت اجرایی است که باید به دستور رئیس دانشگاه آزاد محقق شود.
 
هرچند نگارش خاطرات جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند تصمیم گیری هیئت امنا یا هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیست و عبدالله جاسبی می‌تواند برای نگارش خاطرات خود از دوران مدیریت 29 ساله‌اش بر دانشگاه‌ آزاد اسلامی اقدام کند.
 
گفته می‌شود دانشگاه آزاد اسلامی، برای تدوین اسناد، مدارک و تاریخ دانشگاه آزاد اداره کلی به نام اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد دارد و اگر نیازی به تدوین تاریخ 30 ساله دانشگاه باشد، رئیس دانشگاه آزاد با بکارگیری از مدیران و اساتید با تجربه این دانشگاه اقدام به انجام این کار خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها