کد خبر: ۷۹۵۰۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
هر نوع اتهامی خارج از مکانیزم قضایی علاوه بر ظلم فردی، موجبات ابهام زایی در جامعه را فراهم میکند
به گزارش «ندای انقلاب»، اظهارات دو مقام دولتی و قضایی در هفته های گذشته بازتاب وسیعی در میان رسانه های بیگانه و عناصر ضد انقلاب داشته است.
به طوریکه برخی رسانه های مغرض و چهره های معاند ضمن بزرگنمایی اتهامات طرفین به یکدیگر از آن به عنوان اسنادی در راستای تخریب کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.
به طوریکه پس از طرح پرونده بیمه ایران و ساختمان فاطمی در رسانه ها ، طرح ماجرای اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی وزارت کشور در دوران تصدی گری مصطفی پورمحمدی فرصت مناسبی را در اختیار غرض ورزان قرار داده تا از فضای ایجاد شده حداکثر بهره برداری را کنند.
سایت فتنه گران در یادداشتی به بهانه دور تازه انتقادات به دولت کوشیده تا از آب گل آلود شاه ماهی صید کند و از این فرصت برای تکرار اتهامات فتنه گران در انتخابات سال ۸۸ بهره برداری کند. این سایت در این خصوص می نویسد « کار به جایی رسیده که فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس از دروغگو نامیدن رئیس دولت ابایی ندارند و فقط گاهی با لحن محترمانه تر از آن با عنوان "خلاف گویی" یاد می کنند. شعار دروغگو در خلال رقابتهای انتخاباتی سال ۸۸ از سوی معترضان و پس از مناظره او با میر حسین موسوی و مهدی کروبی به محمود احمدی نژاد داده شد.»
سایت کلمه ، رسانه دیگر فتنه گران نیز با هدف طرح شبهات انتخاباتی سال ۸۸ در یادداشتی غیر واقع نگرایانه مدعی شده « سه سال پیش وقتی میرحسین موسوی تنها به بخشی از فساد اشاره کرد، خیلی ها را خوش نیامد... داستان فساد بی پایان مردان کابینه گوش فلک را کر کرده و پرونده های فساد یکی یکی و هر روز و هر هفته بر دایره می افتند.»
لذا از دستگاه قضایی کشور انتظار می رود که بدون اغماض و اعمال هر نوع نگاه سیاسی، به روال سنت نبوی و سیره علوی، نسبت به برخورد قاطع با عواملی که در کارنامه دیروز و امروز آنها موارد تاریکی وجود دارد ، فارغ از هر پست و مقامی ،رسیدگی کرده و از حیثیت نظام اسلامی دفاع کند و از افتادن بهانه به دست بدخواهان جلوگیری کند.
نکته دومی که در باب افشاگری ها ضروری به نظر می رسد توجه به ابعاد اتهامات است. بی تردید هر نوع اتهامی خارج از مکانیزم قضایی و بدون بهره مندی از حق پاسخگویی علاوه بر ظلم فردی ، موجبات ابهام زایی در جامعه را فراهم کرده و باعث خواهد شد مسائل به گونه ای دیگر در اذهان جامعه نقش ببندد. همانگونه که سایت مغرض کلمه نیز در یادداشت خود کوشیده از آن چنین بهره برداری کند «افشاگری هایی که نه برای ملت و به قصد شفافیت، که برای انحصاری کردن بیشتر قدرت و ثروت است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها