کد خبر: ۷۸۸۱۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۶     ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
اتحادیه اروپا سوء قصد ناکام به جان وزیر دفاع یمن را در حالی محکوم کرد که ترور موفق وزیر دفاع سوریه را هرگز محکوم نکرد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای حمله تروریستی در صنعا را که با هدف ترور وزیر دفاع یمن انجام شد را محکوم کرد.
 
روز گذشته یک انفجار در مقابل مقر نخست وزیری صنعا، منجر به کشته‌شدن چند تن از محافظان وی شد. براساس اخبار منتشره "محمد ناصر" احمد وزیر دفاع هدف اصلی این انفجار بوده است.
 
یمن از چندین ماه پیش و در پی شدت گرفتن اعتراضات مردمی در این کشور، عملا با ورود نظامیان سعودی "تحت کنترل" عربستان قرار گرفت.
 
مردم با برگزاری راهپیمایی‌هایی خواستار محاکمه عبدالله صالح رئیس جمهور وقت این کشور بودند. انی روزها مردم این کشور پس از فرار صالح، برای محاکمه بازماندگان حکومت وی در صنعا و برخی شهرهای دیگر تظاهرات می‌کنند.
 
کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی "سوء قصد ناکام" به جان وزیر دفاع یمن را محکوم کرده که دو ماه پیش، داود راحجه وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی رتبه سوریه در جریان یک حمله تروریستی در دمشق کشته شدند ولی اتحادیه اروپا این "سوء قصد موفق" را که منجر به کشته شدن وزیر دفاع شد، را محکوم نکرد.
 
اگر چه هر دوی عملیات‌ها، تروریستی و هدف آن وزیر دفاع دو کشور بوده است، اما کاترین اشتون برای ترور ناکام وزیر دفاع یمن بیانیه رسمی صادر و آن را محکوم کرد اما برای ترور وزیر دفاع سوریه که موفقیت آمیز هم بود، هیچ بیانیه‌ای صادر نکرد و این اتحادیه به یک خبر ساده محکومیت خشونت‌ها در سوریه اکتفا کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها