کد خبر: ۷۸۶۵۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

تيم ملي واليبال ايران پس از کسب دو پيروزي برابر مصر و برد در بازي نخست برابر ژاپن ، در دومين بازي برابر سامورايي‌ها تنها به يک گيم نياز داشت تا سرانجام پس از سال‌ها روياي ليگ جهاني را تعبير کند. ملي‌پوشان ايران در بازي نخست برابر ژاپن با نتيجه 3بر صفر پيروز شده بودند و انگيزه زيادي براي تکرار اين نتيجه در بازي دوم داشتند.

سالن واليبال 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه مملو از تماشاگراني بود که يکصدا تيم ايران را تشويق مي‌کردند. پيش از شروع اين مسابقه از کاروان اعزامي تيم ملي واليبال"ب" که در هفته جاري موفق به کسب مدال نقره رقابت‌هاي جام کنفدراسيون آسيا شده بودند قدرداني شد. بازيکنان تيم‌هاي ملي الف و ب در کنار يکديگر عکس يادگاري گرفتند و مورد تشويق بيش از 15 هزار هوادار حاضر در سالن قرار گرفتند.

تيم ملي ژاپن از حدود يک ساعت قبل از شروع مسابقه شروع به گرم کردن کرد تا قدري با جو سالن خو بگيرد. تيم ملي واليبال ايران نيز که در اين مسابقه با پيراهن سرخ به ميدان آمده بود با ترکيب عليرضا نادي، سعيد معروف، فرهاد قائمي، شهرام محمودي، حمزه زريني و فرهاد ظريف بازي را آغاز کرد.

ست نخست:

شور و حال تماشاگران در اين مسابقه وصف نشدني بود. همه يکصدا تيم ايران را تشويق مي‌کردند. ژاپني ‌ها که چيزي براي از دست دادن نداشتند از همان ابتدا بازي را محکم آغاز کردند و برتري امتيازهاي نخست بازي را از آن خود کردند. اما کاپيتان نادي با تک دفاع عالي خود اجازه نداد برتري ژاپني‌ها براي مدت طولاني ادامه داشته باشد و ايران خيلي زود تيم مسلط ميدان شد. شهرام محمودي پشت خط زن شش دانگ ايران به تنهايي از پس سد دفاعي سه نفره حريف برمي‌آمد و يک تنه ايران را سه امتياز از حريف پيش انداخت. وقت استراحت فني نخست بازي با سه امتياز اختلاف به سود ايران تمام شد، سعيد معروف با هوشمندي خود توپ دوم را هم در زمين ژاپني‌ها مي‌نشاند تا تمام تدابير تاکتيکي حريف براي دفاع روي تور خنثي شود. تيم ملي‌ ژاپن در برابر ايران چاره‌اي جز شکست نداشت. ملي‌پوشان ايران فاصله امتيازهاي خود را با حريف به عدد 7 رساند. ايران با راهيابي به ليگ جهاني تنها 7 امتياز فاصله داشت. حمزه زريني که در ست نخست خيلي سرحال نشان نمي‌داد سرانجام با ارش کشاورزي تعويض شد. سد دفاعي موسوي و معروف شکستني نبود. ژاپني‌ها حرفي در برابر بازيکنان کارکشته ايران نداشتند. مهدي مهدوي پاسور دوم تيم ايران نيز در ست نخست به جاي معروف به ميدان رفت. تيم ملي واليبال ايران با پيروزي 25-16 در ست نخست بازي سهميه ليگ جهاني را کسب کرد. ادامه اين بازي براي ملي‌پوشان ايران جنبه تشريفاتي داشت اما شيرمردان ايران به عشق هوادارن مقتدرانه بازي را ادامه دادند.

ست دوم:

در ست دوم ولاسکو ترجيح داد تا به بازيکنان جوانتر ميدان بدهد. مجتبي ميرزاجانپور نيز به ميدان رفت. ژاپني‌ها که انگار تازه از خواب غفلت بيدار شده بودند جنگندگي زيادي از خود نشان مي‌‌دادند. با اين حال پاشنه در اين بازي به سود ايران مي‌چرخيد. هواداران يک ثانيه هم دست از تشويق نمي‌کشيدند. پرچم ايران گوش تا گوش سالن به چشم مي‌خورد. همه بازيکنان ايران در اين بازي ستاره بودند. از کاپيتان عليرضا نادي با تجربه تا فرهاد قائمي و ميرزاجانپور جوان همه بي‌نقص بازي مي‌کردند. سعيد مصطفي‌وند سرعتي زن سوم ايران هم در ست دوم به ميدان رفت تا در اين پيروزي شريک باشد. ايران با برتري شش امتيازي هيچ اميدي را براي ژاپن باقي نگذاشته بود. هواداران يک صدا تک تک بازيکنان ايران را تشويق مي‌کردند. دريافت‌هاي خوب قايمي بازي‌سازي عالي از معروف و آبشارهاي تمام کننده محمودي کار ژاپن را تمام کرد. ايران ست دوم اين ديدار را نيز با امتياز 25-17 به سود خود به پايان برد.

ست سوم:

در ست سوم اين ديدار حريف هيچ حرفي براي گفتن نداشت. همه لحظه شماري مي‌کردند تا بازي تمام شود. در ميانه‌هاي بازي ژاپن توانست تعداد امتياز‌هاي خود را با ايران برابر كند اما در نهايت اين ملي‌پوشان ايران بودند كه با افزايش اختلاف خود با سامورايي‌ها دوباره ورزشگاه را پر از شادي و سرور كردند تا اين گيم هم با حساب 25 بر 21 به سود ايران به پايان برسد.

تيم‌هاي ايران و ژاپن حدود دو ماه پيش در حالي در کشور ژاپن به ميدان رفتند که پيروزي ملي‌پوشان ايران نتوانستند سهميه المپيک را به ارمغان بياورند. هر چقدر آن پيروزي تلخ بود برد امروز تيم ايران برابر ژاپن حلاوتي فراموش نشدني داشت. تيم ملي واليبال ايران در نهايت با نتيجه 3 برصفر و امتياز‌هاي (25-16 ، 25- 17 و 25- 21) ژاپن را شکست داد و در مجموع با کسب دو پيروزي برابر مصر و دو پيروزي برابر ژاپن براي نخستين بار در تاريخ موفق به کسب سهميه ليگ جهاني شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها