کد خبر: ۷۸۵۵۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
بدنه ساختارشکن به اصطلاح دانشجویی جریان فتنه در آستانه بازگشایی دانشگاه ها برنامه سالانه خود را از محمد خاتمی دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد خاتمی که همواره می خواهد از خود چهره میانه رو و معتدلی را نشان دهد در سایت خود برای اولین بار طی سالیان گذشته حرف های نماینده این جریان ساختار شکن را که در مورد سران فتنه و دغدغه های اصلاح طلبان برای آنها بوده است منتشر کرده تا هم حرفی نزده باشد که تندروی هایش نمایان شود و هم آنچه که می خواهد را از زبان اعضای انجمن تهران گفته باشد.

انجمن دانشگاه تهران که به دلیل حضور فعال در فتنه مورد غضب دانشجویان واقع شد و امروز به جریانی مرده در دانشگاه تبدیل شده است؛ در آغاز سال تحصیلی مثل سالیان گذشته به دیدار محمد خاتمی رفتند که برنامه های خود را با وی هماهنگ کنند و استراتژی های خاتمی و باقی اصلاح طلبان را در دانشگاه پیاده کنند.

در ابتدای این جلسه یکی از اعضای انجمن تهران از وضعیت این تشکل گزارش مبسوطی را به خاتمی داد و ابراز خشنودی کرد که توانسته به دیدار خاتمی برود و افزود:«از اینکه هر ساله دیدار با شما را در برنامه داریم و توانسته ایم خدمت شما برسیم، خوشحالیم.»

در ادامه این عضو انجمن اسلامی به تمجید از خاتمی پرداخت و دولت وی را دولت آرمانی خود دانست و از محمد خاتمی خواست تا نظراتش را درباره ریاست جمهوری سال آینده بدهد.

این تشکل دانشجویی که چند سالی است در بدنه دانشجویان هیچ جایگاهی ندارد و تلاشی نیز برای بهبود شرایط دانشجویان و دانشگاه نمی کند؛ همواره در تلاش بوده است تا مطالبات جریان های معارض سیاسی خارج دانشگاه را برآورده کند و دیدارهای سالیانه اش با محمد خاتمی نیز برای گرفتن استراتژی های فتنه گران و پیاده کردن این دستورات در دانشگاه است.

محمد خاتمی که همواره می خواهد از خود چهره میانه رو و معتدلی را نشان دهد در سایت خود برای اولین بار طی سالیان گذشته حرف های نماینده انجمن اسلامی که در مورد سران فتنه و دغدغه های اصلاح طلبان برای آنها بوده است را منتشر کرده تا هم حرفی نزده باشد که تندروی هایش نمایان شود و هم آنچه که می خواهد را از زبان اعضای انجمن تهران گفته باشد.

صحبتهای محمد خاتمی که در جای جای حرف های این جریان تکرار شد بدین جا رسید که نماینده این گروهک ساختار شکن گفت:«شما خودتان نیز به این مساله اشاره کرده‏اید که تا زمانی که از این فضا عبور و بحران برطرف نشود صحبت کردن راجع به مسائل دیگر ضرورتی ندارد. یعنی اگر مسائلی مبنی بر زندانی بودن عده‏ای از بزرگان و دوستان چون آقایان موسوی و کروبی و وجود مشکلات دیگر و اینکه فضا امنیتی است مطرح می‏شود، رفع این فضاها به نوعی لازمه مشارکت‏هایی است که مطلوب باشد.» 

پس از حرف های نماینده انجمن تهران؛ محمد خاتمی شروع به صحبت کرد که نکات قابل تأملی در این صحبتها وجود دارد:

محمد خاتمی در این دیدار «دانشگاه را مکان آزادی و آزاداندیشی دانست و انتقاد! یعنی با دیدی انتقادی به مسائل نگریستن دانشجویان را راه حل موضوع دانست و امنیت لازمه بهبودخواهی و آرمان خواهی است. » وی در ادامه افزوده است:«اگر جامعه‏ای خواهان رشد دانشجویان خود است باید زمینه انتقاد را فراهم کند؛ انتقاد از برنامه‏ها، ساز و کارها و روش‏های موجود به خصوص انتقاد از خود و جامعه.»

خاتمی در ادامه قدرت را منشا فساد دانسته بود و انتقاد از قدرت را لازم دیده بود. این حرف های خاتمی در شرایطی است که شخص وی در زمان ریاست جمهوری اش ناقض آزادی و امنیت در دانشگاه بوده است. محمد خاتمی که بارها این شعار کلیشه ای «زنده باد مخالف من!» را مطرح کرده بود در مراسم روز دانشجو در دانشكده‌ فني دانشگاه تهران سال 83 و در ميان عده‌اي از هواداران سابقش که آن روز از خاتمی هم عبور کرده بودند(اعضای همین انجمن تهران) که از عملکرد وی در دوران ریاست جمهوری اش ناراضی بودند و به صحبت هایش اعتراض می کردند با بر افروختگی دست به دامن دموکراسی شد و گفتاين خلاف دموكراسي است اين چه وضعي است كه ايجاد كرده‌ايد، مگر شما چند نفر هستيد كه هو مي‌كنيد، كاري نكنيد كه بگويم بيرونتان كنند، آدم باشيد، گوش بدهيد و تحمل كنيد.»

همچنین جنبش دانشجویی فراموش نکرده است که دکتر معین؛ وزیر علوم دوران اصلاحات نامه ای خطاب به خاتمی نوشت و از او درخواست كرد با دانشجویان برخورد امنيتي و قضایی بشود كه آن نامه موجود است و در آن زمان عین نامه مذکورمنتشر شد. این نامه واقعیت ذهنیت خاتمی و اطرافیانش درباره دانشجو، دانشگاه، آزادی، حق انتقاد و مخالفت و... را بازگو می کند.

خاتمی در ادامه به وحدت با دیگران اشاره کرد و این وحدت را اینگونه تفسیر کرد:«وحدت به معنای هضم شدن بعضی در بعضی دیگر نیست بلکه به معنای تفاهم است و اینکه بدانیم همه ما در این جامعه ذی‏حق هستیم و حق در انحصار جناح خاصی نیست. لازم به ذکر است که ما اصل اسلام و انقلاب را قبول داریم و سربلندی ملت و پیشرفت کشور را می خواهیم. » در شرایطی محمد خاتمی از وحدت؛ دفاع از انقلاب و پیشرفت کشور صحبت می کند که هنوز حمایت خود از فتنه گران که قصد براندازی نظام را داشته اند؛ را کنار نگذاشته است و البته وحدت دستاویزی است که بسیاری از سیاستمداران شکست خورده بعد از فتنه 88 برای ادامه حیات سیاسی تکرار می کنند.

محمد خاتمی در ادامه می گوید: «من معتقد هستم راهی روشن برای همه ما وجود دارد؛ و آن پایبندی به قانون اساسی. من معتقدم راه درست پایبندی همه افراد، به قانون اساسی (البته تمام قانون) است. » خاتمی در شرایطی دم از پایبندی به قانون می زند که خود جزو اصلی ترین کسانی بوده است که بارها قانون را زیر پا گذاشته و نمونه آن بی حرمتی به رأی مردم در انتخابات 88 و انحلال شوراي شهر اول از سوي وزارت كشور دولت خاتمي در سال 81 بود که رأی مستقیم مردم زیر پا گذاشته شد؛ کاری که به جز خاتمی تنها رضا شاه برای انحلال مجلس شورای ملی انجام داده بود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها