کد خبر: ۷۸۵۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
یکی از رهبران جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: مشاورانی نظامی و امنیتی آمریکا و انگلیس بر آموزش نیروهای امنیتی بحرین در زمینه سرکوب تظاهرکنندگان نظارت دارند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، هشام الصباغ با محکوم کردن حمایت برخی کشورهای غربی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از رژیم آل خلیفه افزود: این کشور‌ها به طور آشکار در امور داخلی بحرین به ویژه پرونده امنیتی و اطلاعاتی مداخله می‌کنند.

الصباغ همچنین افزود: تانک‌ها و تجهیزات نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز عملا در خاک بحرین حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: مخالفان رژیم آل خلیفه در آستانه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که قرار است ۱۹ سپتامبر برای بررسی پرونده حقوق بشر بحرین در ژنو برگزار شود، تحت فشار شدید هستند.

 به گفته این شخصیت بحرینی، محدودسازی آزادی‌ها قبل از نشست نه فقط شبکه‌های ارتباط اجتماعی اینترنتی را شامل می‌شود بلکه مخالفان نیز تحت فشار فزاینده و شدید هستند که همه این‌ها نشانه شکست رژیم در پرونده حقوق بشر است.

الصباغ ادامه داد: رژیم به جای «صلاح علی»، وزیر حقوق بشر، شیخ «خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه‌اش، را برای دفاع از پرونده بحرین به نشست ژنو اعزام می‌کند که این نیز نوعی شکست سیاسی برای آل خلیفه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: علت آن است که وزیر حقوق بشر در نشست قبلی شورای حقوق بشر در ژنو نتوانست به بسیاری از اتهامات پاسخ دهد و با ۱۷۴ توصیه شورا برای بهبود وضعیت حقوق بشر در بحرین بازگشت که رژیم تاکنون نه تنها آن را اجرا نکرده بلکه این وضعیت هر روز بد‌تر می‌شود.

الصباغ با انتقاد از عدم استقلال قوه قضاییه بحرین گفت: این قوه حامی کسانی است که به مردم تعدی نموده و بی‌گناهان را مورد بازخواست قرار می‌دهد اما جنایتکاران آدمکش را محاکمه نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها