کد خبر: ۷۸۱۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تعیین تکلیف ردیف ها و اعتبارات جدول شماره 12 قانون بودجه 91 مبنی بر پرداخت اعتبار به برخی موسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک بند به ماده واحده قانون بودجه سال 1391 کل کشور را در دستور کار داشتند.

نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات موافق و مخالف با کلیات این طرح مخالفت کردند.

عنوان این طرح و ماده واحده آن در بررسی های انجام گرفته در کمیسیون برنامه و بودجه تغییر کرد و عنوان "تعیین تکلیف ردیف ها و اعتبارات جدول شماره 12 قانون بودجه 1391 کل کشور" جایگزین عنوان "الحاق یک بند به ماده واحده قانون بودجه سال 1391 کل کشور" شد.

به گزارش مهر، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که تعداد آنها حدود 80 نفر است به دنبال انتقاد به اعتبارات در نظر گرفته برای 157 نهاد و موسسه دولتی و غیر دولتی طرحی تهیه کردند تا جدول شماره 12 را که این اعتبارات در قالب آن در بودجه 91 لحاظ شده است ساماندهی کنند به این طریق که در قبال دریافت خدمت اعتباراتی در قالب دریافت خدمت به این نهادها و موسسات داده شود و همچنین نظارت پذیر باشد اما طرح مذکور در کمیسیون برنامه و بودجه مورد تغییر فاحشی قرار گرفت تا جایی که حتی امضا کنندگان آن نیز نسبت به آن انتقاد داشتند و در مخالفت با کلیات صحبت کردند.

بر اساس ماده واحده طرح تصویب شده در کمیسیون برنامه و بودجه دولت مکلف می شد اعتبار کلیه ردیف های جدول شماره 12 قانون بودجه سال 1391 کل کشور که تا این تاریخ توسط خزانه داری کل کشور پرداخت نشده را به شرح زیر هزینه نماید:

1- اعتبار آن دسته از عناوین و ردیف های مندرج در این جدول که دستگاه اجرایی مرتبط با وظایف قید شده در جدول شماره 7 یا سایر جداول قانون بودجه دارند به دستگاه های مربوطه منتقل می گردد تا مطابق ضوابط اجرایی بودجه توسط آنها و در ردیف مربوطه هزینه گردد.

2- آن دسته از عناوین مندرج در جدول فوق که شخصیت حقوقی آنها نهاد عمومی غیر دولتی بوده و دارای مجوز از مراجع قانونی هستند، در جدولی جداگانه احصاء و اعتبار آنها بر اساس ضوابط و مقررات مالی مربوطه و مطابق با شاخص ها و ضوابط قانونی توزیع و هزینه گردد.

3- سایر عناوین و ردیف های مندرج در جدول شماره 12، قانون بودجه 1391 کل کشور که جزء بندهای یک و دو مذکور نیستند، حذف و اعتبارات مربوط به آنها به تفکیک تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای در ردیف (540000) جزء 4 متمرکز و کمک به آنها در صور تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مطابق قوانین و مقررات مربوط انجام می گیرد.

تبصره 1- عنوان و اعتبار جزء 12 ردیف (102500) جدول شماره 7 قانون بودجه سال 1391 کل کشور (موضوع کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی) حذف می گردد.

تبصره 2- دولت موظف است در تنظیم لایحه بودجه 1392 کل کشور از تکرار جدول شماره 12 خودداری و اعتبارات مورد درخواست را الزاما در ذیل دستگاه اجرایی ذیربط درج کند.

تبصره 3- معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است گزارش عملکرد این قانون را در فواصل 3 ماهه به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و سایر کمیسیون های ذیربط مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

به گزارش مهر، به گفته طراحان طرح مذکور رقم در نظر گرفته شده برای کمک به 157 موسسه دولتی و غیر دولتی که مدعی ارائه خدمات فرهنگی هستند در سال جاری حدود 740 میلیارد تومان است که طراحان برای جلوگیری از اعمال سلیقه در تخصیص بودجه و برای جلوگیری از سوء استفاده از این مبالغ طرح اولیه را تنظیم و به مجلس ارائه دادند. اما به دنبال تغییرات انجام گرفته در کمیسیون برنامه و بودجه کلیات این طرح به تصویب مجلس نرسید.

از آنجا که به دلیل ایجاد اشکال در سیستم الکترونیکی رای گیری، نمایندگان برای رای به کلیات این طرح از سیستم قدیمی مجلس برای رای دادن استفاده کردند تعداد آرای مخالف و موافق در نمایشگر مجلس نشان داده نشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
به نظر مي آيد كه بايد نحوه ارائه بودجه كشور تغيير كند. مجلس به تمام لايحه رأي دهد. لايحه را جراحي نكند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها