کد خبر: ۷۸۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۰۶ دی ۱۳۸۹
به گزارش سرویس سیاسی بی باک ، حجت الاسلام مجید انصاری که چند هفته پیش در مراسم روز دانشجو که از سوي انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران با عنوان «اميد رساترين اعتراض» برگزار شده بود، با در دست داشتن تریبون یک طرفه که مورد علاقه عموم اصلاح طلبان است، از شرایط کشور، مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس شدیدا انتقاد نمود و با ژستی حق به جانب اعلام كرد: بنده حاضرم راجع به بحث‌هاي مربوط به مديريت، اقتصاد، سياست داخلي مناظره كنم.

این خبر که با شانتاژ رسانه ای برخی از اصلاحاح طلبان به صورت گسترده منتشر شد، شاید هیچ کس را به اندازه مسئول بخش" میهمان ویژه بی باک" خوشحال نکرد زیرا حدود یک ماه قبل از انتشار این خبر بود که همکارانمان با واسطه ای مورد اعتماد طرفین، تمام سعی خود را نموده بود تا از ایشان به عنوان میهمان ویژه دعوت بعمل آورند امّا ایشان با انواع و اقسام بهانه ها آنرا به فرصتی دیگر موکول کرده بود امّا سخنان ایشان در روز دانشجو که مقارن با شب اوّل محرم شده بود، تبدیل به رساترین روزنه امید برای مناظره با ایشان گردیده بود تا ببینیم دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام چه پاسخی برای فتنه گریها، قانون شکنی ها و هتاکی های جریان و حزبشان دارد.

همان روز بود که از برخی چهره های اصولگرا برای مناظره با حجت الاسلام انصاری قول مساعد گرفتیم و آنرا با صدای بلند رسانه ای اعلام کردیم تا جریان دائما منکر، مدعی بی اطلاعی نشود امّا مثل همیشه هیچ پاسخی نشنیدیم.

پس از آن جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کردند که  دانشجویان و دانشگاه شان آمادگی کامل را برای برگزاری این مناظره دارد لذا تماس ها با حجت الاسلام انصاری شروع شد، ایشان ابتدا عدم شرایط مناسب را بهانه کرده و پاسخشان را به بعد از عاشورا موکول کردند. امّا بعد از دهه اوّل محرم نیز وقتی که با ایشان تماس گرفته شد متاسفانه آلزایمر کار خودش را کرده بود و ایشان لطف کرده و منکر اصل ماجرا شدند.

با کمال تاسف و تعجب، حجت الاسلام انصاری در پاسخ به دعوت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برای مناظره با یک چهره اصولگرا اظهار داشت: من کی گفته بودم که حاضرم مناظره کنم؟! من در آن جلسه گفتم آمادگی دارم در صورتی که تریبونی در اختیارم گذاشته شود، دولت و برنامه های آنرا نقد کنم(!) و موضوع مناظره را رسانه ها از خودشان نوشتند!

اوّل اینکه نقد یک طرفه دولت و بعد هم پا به فرار گذاشتن و پاسخگو نبودن در قبال سئوالات مخالفان و دانشجویان ،هنر تاریخی مردان اصلاحات است و در همان مراسم روز دانشجو نیز همین کار صورت گرفت پس چه نیازی به اعلام آمادگی مجدد که آنرا با هیاهوی خبری منتشر کنید؟!

دوّم اینکه خبر اعلام آمادگی جناب آقای انصاری برای مناظره را خبرگزاریی منتشر کرده است که منسوب به جریان اصلاحات است و در آن جلسه نیز جمعی از دانشجویان حاضر بوده اند و ایشان در آن سخنرانی بارها صریحا و کنایتا همچون سایر دوستانشان دولت و طرفدارانش را به دروغ گویی و روحیات یزیدی متهم کرده است که خبر آن با یک جستجوی ساده قابل دسترسی می باشد لذا این مطلب چیزی نیست که جریان مخالف خبرش را منتشر نموده باشد تا اینگونه تکذیب شود.

به هر حال با انکار صریح و عقب نشینی از انجام مناظره توسط آقای انصاری علاوه بر مشخص شدن دروغگویان واقعی برای مردم، بیش از پیش مسلک و روش اصلاح طلبان آشکار شد و امروزه برای همگان آشکار است که هنر جریان اصلاحات چیزی جز دروغ پراکنی و شایعه سازی در جمع عوام و طرفداران خود در قالب سخنرانی های یک طرفه نمی باشد و آنجا که محفلی برای نقد منصفانه و مناظره علمی و کارشناسانه با حضور نمایندگان دو طرف مهیا شود، آقایان یاد عزاداری و گریه کردن برای امام حسین(ع) می افتند و بعد از آن نیز با انواع و اقسام دروغها و بهانه ها به راحتی پا به فرار می گذارند که نمونه های فراونش را در برنامه های مناظره تلویزیونی بعد از انتخابات شاهد بودیم.

در ادامه برای تداعی خاطر جناب آقای انصاری و احیانا تجدید نظر در پاسخشان، بخشهایی از سخنان وی را که در جمع دانشجویان هم مسلک و در روز دانشجو امسال ایراد گریده است، خواهیم آورد تا دیگران قضاوت کنند.

بخشهایی از سخنان حجت السلام مجید انصاری در روز دانشجوی امسال:

حجت‌الاسلام و المسلمين مجيد انصاري در اين مراسم روز دانشجو و تقارن اين روز با شب اول محرم را گرامي داشت و گفت: اگر در يك جمله بخواهيم حركت سيدالشهدا(ع) را تعريف كنيم، بايد بگوييم اين حركت، حركتي اصلاح‌طلبانه درون جامعه اسلامي عليه پليدي‌ها، پلشتي‌ها و انحرافاتي بود كه حكومت استبداد اموي ايجاد كرد.

وي با اشاره به شرايط جامعه به خصوص جامعه دانشگاهي و بالاخص قشر دانشجو و هم‌چنين با اشاره به بيانيه قرائت شده از سوي انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران خاطرنشان كرد كه همه اين شرايط «وظيفه ما را البته توام با اميد به آينده‌اي روشن صدچندان مي‌كند.»

وي گفت: وجود موانع نبايد كمترين خللي در اراده اصلاح‌گري و تلاش و كوشش ارزشمند در ميان دانشجويان به وجود بياورد.

انصاري با اشاره به در پيش بودن ماه محرم به شرايطي كه امام حسين(ع) در آن شرايط دست به قيام زدند، اظهار كرد: به عقيده من قبل از اين‌كه شمشير بيرون كشيده از غلاف جهل و دنياپرستي شمر، حسين(ع) را به مسلخ ببرد زبان زهراگين مبلغين اموي و دروغ‌پردازان تهمت‌افكن دستگاه بني‌اميه حسين بن علي را به مسلخ برد.

اين عضو مجمع روحانيون مبارز خطاب به دانشجويان گفت: امروز شما دانشجويان عزيز در آستانه محرم، كاري حسيني كرديد و بايد بدانيد اين محفل، محفل حسيني است؛ چراكه كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا.

وي با اشاره به عنوان اين همايش؛ «اميد رساترين اعتراض» گفت: اين جمله واقعا درست است؛ چراكه به هر ترتيب دشمنان پيشرفت، آزادي و دانشجويان و مخالفان شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي به دنبال اين هستند كه روح اميد را در جامعه خاموش كنند و هر رفتاري كه از خود نشان مي‌دهند براي اين است كه همه را در مسير راهي كه خود طراحي كرده‌اند ببرند و اميدهاي اصلاح‌طلبانه را از ميان بردارند.

وي با بيان اين‌كه «هر جلوه‌اي از بيداري، پويايي و زنده بودن، گامي در جهت انقلاب اسلامي، آرمان‌هاي امام(ره) و حسين بن علي (ع) است» افزود: در طول يك سال گذشته حرف‌هاي زيادي مطرح شد و برخي بي‌امان تشكل‌ها و شخصيت‌هايي كه براي آزادي اين ملت جانفشاني كرده‌اند را متهم به بدترين اتهامات كردند. همچنين مراكزي از افراد افراطي شبانه‌روز كارشان دروغ‌پردازي، تهمت‌افكني و تخريب سرمايه‌هاي ملي است.

انصاري همچنين در بخشي از سخنان خود به رخداد 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي اشاره و اظهار كرد: قهرمانان آن حادثه و نماينده حضرت امام آيت‌الله موسوي خويني‌ها از سوي برخي به موضوعاتي متهم مي‌شوند كه در آن زمان دستگاه‌هاي جاسوسي آمريكا آن اتهامات را وارد مي‌كردند.

انصاري با بيان اين‌كه «ما با صراحت اعلام مي‌كنيم جنبش اجتماعي ملت ايران و اصلاحات، جنبشي زنده است و زنده خواهد ماند» تصريح كرد: من به عنوان دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز بر اين نكته تاكيد مي‌كنم امروز حرف‌هايي كه از قول برخي فرصت‌طلبان كه امروز دايه مهربان‌تر از مادر شده‌اند و از خارج از مجمع عليه مجمع روحانيون مبارز، شخصيت‌هاي مجمع مطرح مي‌شود و صحبت از وجود اختلاف در مجمع مي‌كنند مثل هزاران هزار دروغ ديگر كه عليه ساير تشكل‌ها گفته مي‌شود، بي‌اساس است.

وي با اشاره به بخشي از بيانات حضرت امام(ره) مبني بر اين‌كه «حفظ نظام از اوجب واجبات است» خاطرنشان كرد: نظام مجموعه‌اي از خواست‌هاي اساسي و ارزش‌هاي انساني است كه در شعارهاي مردم متبلور شد و آزادي و كرامت انساني را مورد توجه قرار داد.

وي هم‌چنين با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري درباره ضرورت داشتن بصيرت مخاطب اول اين بيانات را صداوسيما دانست و خواستار توجه اين رسانه به بيانيه قرائت شده از سوي انجمن اسلامي انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران شد.

دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از شرايط اقتصادي اعلام كرد: حاضرم راجع به بحث‌هاي مربوط به مديريت، اقتصاد، سياست داخلي مناظره كنم.

وي همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را نيز خطاب قرار داد و با اشاره به سوگند نمايندگي‌شان از آن‌ها پرسيد: چرا از اختياري كه مجلس به شما داده استفاده نمي‌كنيد؟

وي همچنين به بياناتي از بنيانگذار انقلاب اسلامي مبني بر اين‌كه «من در ميان شما باشم يا نباشم، نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد» اشاره كرد و گفت: بايد براي شناخت نااهل و اهل، شاخص‌سازي واقعي شود.

انصاري همچنين توجه به فرمان هشت ماده‌اي امام خميني(ره) را يك ضرورت خواند و گفت: دانشجويان بايد اين پيام را مورد توجه قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها