کد خبر: ۷۷۹۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۸     ۰۵ دی ۱۳۸۹
رئيس قوه‌قضاييه گفت: 9 دي، حماسه حضور مردم در مقابل فتنه‌گران بود كه مي‌خواستند كشور را به اجانب بفروشند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قوه‌قضاييه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي افزود: خلقت و زندگي حضرت مسيح(ع) كه روح خداست و كلمه الهي و قول‌الحق است توام با معجزات متعدد بوده است و تعابير قرآني خيلي عجيب در اين باب است.

لاريجاني با اشاره به سخن گفتن حضرت مسيح (ع) در گهواره و ديگر معجزات آن حضرت گفت: در آيات قرآني خداوند تبارك و تعالي مي‌فرمايد حضرت عيسي سلام‌الله عليه احياي موتي مي‌كرد و از آنچه در منازل جمع‌آوري و ذخيره شده بود، خبر مي‌داد. در قرآن از قول حضرت عيسي آمده است: «اني اخلق لكم من الطين كهيئه الطير فانفخ فيه فيكون طيرا باذن الله و ابري الاكمه والابرس و اخبي الموتي باذن الله و انبء كم بما تاكلون و ما تدخرون في بيوتكم ان في ذلك لايه لكم ان كنتم مؤمنين».

رئيس قوه‌قضاييه افزود: اتصال به روح‌القدس و تأييد به روح‌القدس، از عالي‌ترين مقامات انساني است و با رسيدن به اين مرحله انسان از همه چيز باخبر مي‌شود و به اذن‌الله احيا مي‌كند موتي را و بيماران را شفا مي‌دهد و حضرت عيسي (ع) به اين مرحله رسيده بود و قرآن مكررا اين مسئله را تاييد مي‌كند و فرق است بين ادياني كه به خاطر تحريفشان و به خاطر دنياپرستي عده‌اي، مطالب حق انبيا را تحريف كرده‌اند با قرآني كه همواره انبياي الهي را تاييد مي‌كند.

لاريجاني با تبريك و تهنيت ميلاد حضرت مسيح (ع) به مسيحيان جهان خصوصاً مسيحيان كشورمان گفت: در هيچ دين و كتاب آسماني به اندازه قرآن شريف و اسلام نسبت به انبياي الهي تكريم و تعظيم نشده است. برخي كشورهاي منتسب به مسيحيت انواع شقاوت‌ها را در حق مردم دنيا انجام مي‌دهند.

وي تأكيد كرد: در عين حال از سران ديني مسيحي هم مي‌خواهيم كه در مقابل ظلمي كه در كشورهاي منتسب به مسيحيت مي‌شود ساكت نباشند چرا كه اين حضرت مسيح است كه فرموده است: قال اني عبدالله اتاني الكتاب و جعلني نبيا و جعلني مباركا اين ما كنت و اوصاني بالصلوه و الزكاه ما دمت حيا و برا».

لاريجاني تأكيد كرد: كمرنگ شدن امر به معروف و نهي از منكر در سطح جامعه به رواج منكر و كوچك شدن اهميت معروف مي‌انجامد.

رئيس قوه‌قضاييه افزود: ما اميدواريم كه اين نعمت بزرگ كه در آيات و روايات به آن توجه شده آسان از كنارش نگذاريم و حداقل مردم در محيط‌هايي كه زندگي مي‌كنند با زبان، يكديگر را امر به معروف و نهي از منكر كنند.

وي تأكيد كرد: احساس مي‌شود متأسفانه غيبت كردن، خلاف گفتن، افترا بستن و مسائل اين چنين در جامعه رواج دارد و كسي اعتنا نمي‌كند و از كنارش مي‌گذرند در حالي كه اگر در هر جمعيت كوچك يا بزرگي كسي خلافي مرتكب شد و دروغي گفت و تهمتي زد، به او تذكر داده بشود كه اين حرف خلاف است و درست نيست و البته با شرايطي كه براي انجام امر به معروف و نهي از منكر در كتب فقهي ذكر شده است بيان شود، حتماً موجب تقويت بنيان‌هاي فضايل اخلاقي در جامعه و موجب منع از گسترش امور منكر مي‌شود.

رئيس قوه‌قضائيه ابراز اميدواري كرد طرحي كه به همين مناسب در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده پيگيري بشود و به يك سرانجام قانوني و رسمي در كشور برسد.

لاريجاني با اشاره به حوادث سال گذشته خاطرنشان كرد: 9 دي، حماسه حضور مردم در مقابل فتنه‌گراني بود كه مي‌خواستند كشور را به اجانب بفروشند.

در ادامه جلسه روش‌ها و ساختار هيئت‌هاي تخلفات اداري قوه‌قضائيه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعد موكول شد.

لاريجاني در اين زمينه گفت: ركن مهم نظارت بر كارمندان دستگاه قضايي اصلاح و رفع مشكلات هيئت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها