کد خبر: ۷۷۵۹۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۱۵ شهريور ۱۳۹۱
عضو هیئت علمی پژوهشگاه زلزله‌شناسی با اشاره به اینکه 56 درصد کل تلفات انسانی زلزله در سال جاری میلادی در دنیا مربوط به زلزله اخیر آذربایجان شرقی است، گفت: شرکت‌های بیمه تنها 0.3درصد خسارات وارده را می‌پردازند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی در نشست علمی بررسی زلزله آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه این زلزله در نزدیکی گسل‌های بزرگ این استان اتفاق افتاده گفت: در واقع در این حادثه دو زلزله به فاصله ده دقیقه از هم به وقوع پیوست که موجب شد شدت آن کاهش یابد.
 
مرتضی بسطامی در خصوص تلفات زلزله‌های دنیا در سال میلادی جاری گفت: 13 زلزله بزرگ در سال 2012 در دنیا رخ داده که مجموعاً این زلزله‌ها 545 نفر تلفات انسانی داشته است.
 
وی افزود: این در حالی است که زلزله آذربایجان با 306 نفر کشته، مقام اول تلفات انسانی را در این زلزله‌ها به خود اختصاص داده است.
 
عضو هیئت علمی پژوهشگاه زلزله‌شناسی با اشاره به علل وقوع این زلزله گفت: داشتن خاک سست در منطقه ویژگی مشترک مناطق زلزله‌ز‌‌ده آذربایجان ارزیابی شده و همچنین عمده روستاهای آسیب دیده در شیب ساخته شده است.
 
وی ادامه داد: در مناطق روستایی اکثر خرابی‌ها مربوط به ساختمان خشتی در درجه اول و ساختمان‌های آجری فاقد شناژ در درجه دوم بوده است.
 
بسطامی با بیان اینکه خسارت زلزله اخیر آذربایجان حدود 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده افزود: از این میزان خسارت با توجه به میزان بیمه‌نامه‌های حوادث صادره شرکت‌های بیمه تنها 6 میلیارد تومان باید بپردازند که این رقم 0.3 درصد کل خسارت‌ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها