کد خبر: ۷۶۵۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۰۹ شهريور ۱۳۹۱
می گویند اقدامات جنبش دانشجویی در اجلاس عدم تعهد مخالف با بحث دیپلماسی سنتی است می گویند جنبش دانشجویی افراطی است می گویند جنبش دانشجویی در تقابل با رهبر مظم انقلاب قرار گرفته، می گویند...
 
به گزارش سرویس سیاسی بی باک؛ اقدامات اخیر جنبش دانشجویی در مباحث مختلف به خصوص در زمینه بین الملل برخی شائبه ها مبنی بر افراطی گری جنبش دانشجویی و تقابل این جریان با نظرات صریح رهبر معظم انقلاب را ایجاد کرد این که واقعیت امر چیست و دلیل این اقدامات جنبش دانشجویی چیست، خبرنگار بی باک در این زمینه گفتگویی کوتاه با حسین پیشوا دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی داشته است.

بی باک: چند وقت پیش شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، در طی بیانیه ایی، بیان کرده بود که "لذت حضور سران بحرین در تهران را به کابوسی وحشتناک تبدیل خواهیم کرد" و تعدادی از گروهها و رسانه­ها این اقدام جنبش دانشجویی را افراطی گری ومغایر با نظر صریح مقام معظم رهبری مبنی بر دیپلماسی سنتی قلمداد کردند، نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

زمانی که مبانی دین اسلام رو درست فهمیده باشیم متوجه می شویم که در این قضیه افراط و تفریطی وجود ندارد و به هیچ وجه مغایر با نظر حضرت آقا نمی باشد. کسانی که می خواهند انگ افراطی­گری و مقابله با مقام معظم رهبری رو به جنبش دانشجویی بزنند، مبانی معرفتی و عقلانی شان مشکل دارد و دوچار کج فهمی هستند.

بی باک: منظورتون از این مبانی رو بیان می کنید؟

من خیلی مختصر خدمتتان توضیح می­دهم جمهوری اسلامی بر اساس مبانی دینی اش و به عنوان یک کشور مقتدر یکسری تعهدات و قراردادهای بین الملی دارد که باید به آنها پایبند باشد و در زمینه اجلاس عدم تعهد هم، ایران به عنوان میزبان وظایف و تعهداتی دارد که طبق آن باید از تمام کشورهایی که در این اجلاس عضو هستند دعوت کند و کشور ما به خوبی این کار رو انجام داد، اما از سوی دیگر ما بر اساس همین مبانی دینی جمهوری اسلامی باید از اقدامات اسلام ستیزانه یکسری کشورها مانند بحرین ، عربستان و آذربایجان متأثر و خشمگین باشیم و نباید این خشم خود را مخفی کنیم و الحمدالله آحاد مردم جامعه خشم خود را در تجمعات وبرنامه های مختلفی که برای دفاع از حق این کشورها انجام شد رو دیدیم امّا رعایت این مسائل یک مرز ظریفی دارد، که ما هم باید به تعهد تمان پایبند باشیم و هم خشم انقلابی مردم مان را نشان می­دهیم

بی باک: پس شما تجمعات و این قبیل کارها را با مبانی جمهوری اسلامی و حضرت آقا مغایر نمی دانید؟

با توجه به مسائلی که خدمتتان عرض کردم این قبیل فعالیت ها اتفاقا در راستای مبانی جمهوری اسلامی، حضرت آقا و حضرت امام است و با بحث دیپلماسی سنتی هیچ گونه مغایرتی ندارد.

بی باک: پس چه دلیلی دارد این افراد و رسانه هایشان این گونه به مقابله با جریان دانشجویی می پردازند؟

این افراد و رسانه هایشان به خاطر کج فهمی که دارند می خواهند جنبش دانشجویی و اقداماتش را در تقابل با حضرت آقا نشان دهد و با این کارها دنبال یکسری سوء استفاده و صیادی­های سیاسی هستند. این افراد بهتر است به صحبت های حضرت آقا در جمع دانشجویان مراجعه کنند و ببینند که حضرت آقا از فعالیت­های دو سه سالۀ اخیر جنبش دانشجویی، موضع گیری­هایشان، چه طور تقدیر کردند و تجلیل به عمل آوردند اما متأسفانه چشمانشان را بستند.

بی باک: منظورتون از این سوء استفاده های سیاسی چیست؟

ببینید جنبش دانشجویی در مقابل یکسری جریانات و گروهها به خاطر کارهای اشتباهشان موضع داشته و الان هم دارد و این گروهها ضربات سختی که از جنبش دانشجویی خورده اند جنبش دانشجویی رو به یکسری تفکرات منتصب کنند تا به این وسیله بتوانند جنبش دانشجویی رو بد نام کنند و یک سری جریان­های داخلی رو بالا و پایین کنند و با این تغییرات سیاسی در فضای سیاست داخلی ماهیگیری کنند.

بی باک: آیا با توجه به همه تخریب هایی که نسبت به جنبش دانشجویی رخ داده بازهم در زمان حضور دیکتاتورها در تهران اقدام عملی خواهید داشت؟

بله، اولین اقدام عملی ما این است که از سران سه کشور عربستان، بحرین وآذریبایجان دعوت می کنیم که به دانشگاهها ی تهران بیایند و به طور منطقی پاسخگوی جنایاتی که در کشورهایشان اتفاق افتاده باشند و اقدامات دیگری هم خواهیم داشت که به زودی رسانه ایی خواهیم کرد.

بی باک: آقای پیشوا شما شما به عنوان دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران که بزرگترین تشکل بسیج دانشجویی کشور است سخن آخرتون رو پیرامون این گروههای سیاسی بفرمایید.

اما این جریانات باید بدانند جنبش دانشجویی حریّت و آزادگی خودش را مکرراً نشان داده و هر زمان مردم بخواهند تصمیم بگیرند و قضاوت کنند مواضع اشتباه این افراد وجریانات رو متوجه می شوند و طبیعتاً باز هم این اتفاقی که این جریانات می­خواهند نمی­افتد و نخواهند توانست جنبش دانشجویی رو که صحبتهای حضرت آقا رو نصب العین خودش قرار داده احیاناً مقابل و یا حتی با اندکی زاویه مقابل حضرت آقا قرار بدهند و انشاءالله بازهم ناکام خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها