کد خبر: ۷۶۱۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز در مراسم افتتاحیه دوره نقد وهابیت که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، این گونه فعالیت ها و مقابله با شبهات وهابیت را به مثابه جهاد فی سبیل الله دانست و گفت: وهابیت امروز مهم ترین خطری است که نه تنها تشیع و اسلام بلکه بشریت را تهدید می کند.
این مرجع تقلید با بیان این که اینها به دولت های استعمارگر جانی متصل شده اند و ابزار دست آنها هستند، گفت: بدو پیدایش اینها نیز از همین جا سرچشمه گرفته و آنها در خدمت قدرت های استعماری هستند و قرائن بسیاری نیز دال بر این موضوع وجود دارد. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: اینها با پول نفتی که به برخی نباید بفروشند در مسیر حرام بکار می گیرند، اینها طرفدار خشونت هستند و غیر از خود را کافر می دانند و به خودشان اجازه می دهند هر نوع جنایتی را مرتکب شوند و مثل گوسفند سر انسانی را می برند و در کمال تاسف بعد از آن الله اکبر نیز می گویند. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: این قبیل اقدامات دور از عقل و منطق در دنیا نیز پخش شده است و همه آن را مشاهده کرده اند، وهابیت این خشونت ها را همچنان ادامه می دهند و چهره اسلام را در دنیا بدنام می کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: اینها عامل خشونت گسترده در جهان هستند و خطر اینها در دنیا برای اسلام و مسلمانان و به یک معنا برای بشریت بسیار زیاد است. 
وی با تاکید بر این که ما معتقدیم همه بشریت باید به فکردفع این خطر باشند، اظهار داشت: از سویی دیگر خوشبختانه راه غلبه بر آنها راه آسانی است؛ چرا که منطق آن سست و ضعیف و سوادشان کم است و ما آنها را افرادی کم اطلاع، دارای منطق ضعیف و کم سواد می دانیم و می توانیم با تکیه بر مکتب اهل بیت(ع) بر آنها غلبه کنیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: البته اینها حرف های عامیانه می زنند و شما شرکت کنندگان در این دوره ها باید بدانید کار شما خدمتی بزرگ و جهاد فی سبیل الله است و اجر مجاهدان را خواهید داشت. بر شبهات عوام فریبانه آنها سلطه پیدا کنید و پاسخگوی شبهات باشید.
این مرجع تقلید در ادامه با با بیان این که امروز همه نگاه ها به قم دوخته شده است و همه انتظار دارند مشکلات جهان اسلام را مراجع، علما و حوزویان حل کنند، گفت: پاسخگویی به شبهات این عرصه یک واجب کفایی و نسبت به برخی از افراد واجب عینی شده است. 
این مرجع تقلید فعالیت شبکه ماهواره ای ولایت را پشتوانه بسیار مناسبی برای این گونه کارها و نشر معارف اهل بیت(ع) در راستای مقابله با شبهات وهابیت ارزیابی و از تلاش دست اندکاران این شبکه قدردانی کرد. 
وی با محکوم کردن اقدامات دور از عقل و منطق وهابیت تندرو و سلفی اظهار داشت: وهابیون وقاحت دارند، فتاوای مفتیان و شبهات شان نشان می دهد که وقاحت دارند. 
این مرجع تقلید گفت: وهابیت در دنیا به خاطر اعمال زشت و خشونت بارشان منفور هستند و البته آنها با پول نفت شبکه هایی را تاسیس می کنند تا بتوانند افراد را بخرند و عقاید واهی و بی اساس خود را منتشر کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها