کد خبر: ۷۶۰۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
شایعه‌ای که از مدت‌ها پیش در مورد کادر ارشد مدیریتی باشگاه استقلال شنیده می‌شد روز گذشته به واقعیت پیوست تا جدی‌ترین حامی سرمربی استقلال متن استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش و جوانان کند تا پس از پرسپولیس حالا استقلال هم رئیس هیات مدیره خود را از دست بدهد.

به گزارش رجانیوز،سید احمد رسولي‌نژاد، رييس هيات مديره باشگاه استقلال پس از هفته‌ها كه شايعه رفتنش از باشگاه استقلال شنيده مي‌شد سرانجام از سمت خود كنار رفت. رسولي‌نژاد حدود 2 ماه قبل استعفاي خود را تقديم عباسي، وزير ورزش و جوانان كرده بود اما سرانجام روز گذشته با اين استعفا موافقت شد.

با رفتن رسولي‌نژاد از هيات مديره باشگاه استقلال، به زودي گزينه‌هاي تازه‌اي براي حضور در هيات مديره باشگاه انتخاب خواهند شد. اين احتمال هم وجود دارد كه مثل فصل قبل اعضايي براي هيات مديره باشگاه استقلال برگزيده نشود و باشگاه استقلال فقط با يك مديرعامل به كار و فعاليت ادامه دهد. گذشته از اين بحث‌ها اما رفتن رسولي‌نژاد مي‌تواند براي امير قلعه‌نويي گران تمام شود.

تمام استقلالی‌ها مي‌دانند كه شخص رسولي‌نژاد مسبب بازگشت قلعه‌نويي به استقلال شد و يكي دو روز قبل از عقد قرارداد با اين مربي همراه اميدوار رضايي به خانه امير و پس از ملاقات با وی مربیگری استقلال را از مظلومی سلب کردند تا امیر قلعه نویی سرمربی استقلال شود.

بسياري بر اين باورند كه اصولا فتح‌ا...زاده در فصل دوازدهم علاقه‌اي به جذب قلعه‌نويي نداشته است و نمي‌خواسته اين مربي را جذب كند اما رسولي‌نژاد خواستار حضور اين مربي در استقلال بوده است. حالا با رفتن احمد رسولي‌نژاد از هيات مديره باشگاه استقلال، قلعه‌نويي بزرگترين حامي خود را از دست مي‌دهد و به احتمال زياد آرام آرام پروژه صدور اولتيماتوم به امير قلعه‌نويي بابت نتايج نه‌چندان خوبي كه در فصل دوازدهم گرفته است كليد خواهد خورد.

بدون شك از رفتن رسولي‌نژاد، امير قلعه‌نويي خوشحال نخواهند شد چرا كه فتح‌ا...زاده نيز دنبال راهكاري است تا تلنگري جدي به امير وارد كند. يك نظريه ديگر درباره رفتن رسولي‌نژاد از هيات مديره باشگاه استقلال اين است كه او خود خواسته هيات مديره را ترك كند تا دست فتح‌ا...زاده براي تحت فشار قرار دادن امير قلعه‌نويي باز شود.

حالا بايد منتظر ماند و ديد در آينده استقلال چه نتايجي مي‌گيرد. آيا امير قلعه‌نويي مي‌تواند در غياب بزرگترين حامي‌اش نتايج مطلوبي گرفته و از صدور اولتيماتوم فتح‌ا...زاده جلوگيري كند؟ 

البته برخی نزدیکان باشگاه اعلام کردند امیر قلعه نویی در روزهای آخر حضور رسولی نژاد به شدت با وی به مشکل برخورده بود به گونه‌ای که در تمامی سخنانش از تنهایی فتح الله زاده سخن می‌گفت تا به این ترتیب از رسولی نژاد فاصله بگیرد،شاید جدایی رسولی نژاد از سویی زمینه خوشایند قلعه نویی را فراهم کند اما باید دید فتح الله زاده در قبال امیر سیاست پیشین خود را در پیش خواهد گرفت یا اینکه از امیر فاصله خواهد گرفت و به وی اولتیماتوم خواهد داد.

چرا رسولی نژاد استعفا داد؟

اما چرا آقاي رسولي‌نژاد از سمت خود استعفا كرد؟ او مي‌گويد: «مسووليت من در وزارتخانه بسيار وسيع است و چندين معاونت برعهده من است كه بايد در شرايط فعلي به وظايف خود در مجلس عمل كنم. مجلس جديد انتخاب شده است و ما بايد تعامل بيشتري در وزارت ورزش و جوانان با آنها داشته باشيم به همين دليل شايد نظارت دقيق در كار‌هاي استقلال شرايط را براي من دشوار مي‌ساخت.» 

آيا استعفاي رسولي‌نژاد با جذب نشدن فرهاد مجيدي از سوي باشگاه استقلال ارتباط دارد؟ او در اين‌باره هم توضيحاتي داد: «به هيچ عنوان به اين مساله مربوط نيست و همانطور كه گفتم استعفاي من مربوط به پيش از شروع فصل است. جدايي من به معناي دوري از فوتبال نيست و همچنان به‌عنوان معاون وزير با قدرت در خدمت باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال خواهم بود.» 

معاون وزير ورزش و جوانان درخصوص جلسه تصميم گيري درباره اختصاص درآمد تبليغات پيراموني ورزشگاه آزادي به ميزباني پرسپوليس و استقلال به اين دو تيم، گفت: «اين جلسه با حضور محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس، علي فتح‌ا...زاده مديرعامل باشگاه استقلال، توفيق كابلي مدير مجموعه ورزشي آزادي، رامين ولايتي مسوول صندوق حمايت از ورزشكاران و پيشكسوتان و همچنين علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال به پايان رسيد. براساس مصوبه تبليغات پيراموني ورزشگاه آزادي در بازي‌هايي كه پرسپوليس و استقلال ميزبان هستند به اين دو باشگاه داده مي‌شود كه اين كار بزرگي در فوتبال ما خواهد بود. در اين جلسه تصميم گرفته شد كه در شهرستان‌ها هم در صورت موافقت مديران كل ورزش و جوانان، تبليغات به باشگاه‌ها داده شود.» 

چرا تركيب هيات مديره دو باشگاه تغيير مي‌كند؟ رسولي‌نژاد پاسخ اين سوال را هم داد: «به دليل اينكه هر دو هيات مديره به لحاظ تعداد نفرات ناقص هستند، از مدت‌ها پيش تصميم گرفته شد هيات‌مديره هر دو باشگاه به پنج نفر برسد. به همين دليل قرار شد همزمان با استعفاي من تركيب جديد هيات مديره استقلال و پرسپوليس مشخص شود.» 

بازيكنان استقلال مي‌گويند از ابتداي فصل تاكنون يك ريال هم از باشگاه پول نگرفته‌اند. رسولي‌نژاد اين خبر را تكذيب كرد: «اينطور هم نبوده كه در اين مدت پولي به باشگاه نيامده باشد. بانك رفاه و بازار مبل ايران دو اسپانسر استقلال در پشت پيراهن بوده‌اند. به هر حال امسال هزينه دو باشگاه استقلال و پرسپوليس افزايش پيدا كرده است. سال گذشته كه هيات‌مديره كار خود را آغاز كرد، قرار شده بود يكي از دوستان مسوول كميته اقتصادي باشد اما پيدا كردن اسپانسر از سوي او تا ارديبهشت سال جاري طول كشيد و من و آقاي فتح‌ا... زاده خودمان به اين مساله ورود كرديم. سپس قرار شد آقاي صلاحي اسپانسر 15 ميلياردي بياورد اما او هم كاري نكرد. از سوي ديگر قراردادهاي بازيكنان را من و فتح‌ا... زاده امضا كرديم و چك‌هايي كه به بازيكنان داده شده برگشت خورده و ناچار شديم به دنبال راه حل‌هاي ديگري باشيم اما همين تصميمي كه امروز گرفته شد در كوتاه‌ترين زمان براي اين دو باشگاه درآمدزايي دارد.» 

قلعه ‌نويي در چند مصاحبه اعلام كرده هرگاه استقلال دچار بي‌پولي مي‌شود سراغ او مي‌روند. رسولي‌نژاد در اين باره هم توضيح مي‌دهد: «با آمدن هيات مديره جديد به اميد خدا مشكلات حل مي‌شود. آنها بايد تدبير كنند و به دنبال راهكار اقتصادي باشند. به هر حال باشگاه بايد به دنبال درآمد باشد. شما ظرف سه چهار ماه آينده خواهيد ديد همين تصميمي كه گرفته شد چه تأثيري دارد. 

رويانيان از اين مساله خيلي راضي بود. ما نبايد شعار بدهيم و بايد به دنبال راه حل باشيم. چرا دو باشگاه استقلال و پرسپوليس نبايد داراي ورزشگاه اختصاصي و امكانات حرفه‌اي باشند يا مثلاً چرا بايد حق پخش تلويزيوني به اندازه‌اي كه حق اين دو باشگاه است پرداخت نشود؟ خود تلويزيون هم مي‌داند درآمدي كه دارد مديون استقلال و پرسپوليس است. ميليون‌ها بيننده هنگام پخش بازي‌هاي اين دو تيم پاي تلويزيون هستند. 

صدا و سيما بايد همانقدر كه مبالغ سنگيني را صرف ساخت سريال‌هاي تلويزيوني مي‌كند براي فوتبال هم هزينه كند. كادر اجرايي باشگاه استقلال بايد مثل پرسپوليس به دنبال منابع مالي جديد برود و اينطور نباشد كه تنها منتظر باشيم پول برسد چون از اين راه كاري نمي‌شود كرد. زماني كه مسووليت داشتم درست است كه همه توپ‌ها به زمين من مي‌افتاد و مي‌گفتند به عنوان رييس هيات‌ مديره چه كاري انجام داده‌ام اما رييس هيات مديره مسووليت اجرايي ديگري دارد. اگر مي‌خواستم به اين مسائل ورود كنم مي‌گفتند دخالت مي‌كند و اگر سكوت مي‌كردم مي‌گفتند بي‌تفاوت است. اميدوارم با تركيب جديد هيات مديره و تعامل با باشگاه كارها به خوبي پيش رود و تلاش خودم را مي‌كنم تا مشكلات برطرف شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها