کد خبر: ۷۵۱۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد در صورت اصرار دولتمردان این کشور بر اجرای طرح‌های کاهش بودجه، اقتصاد ایالات متحده وارد یک رکود اقتصادی جدید و شدیدتر از آنچه در سال‌های گذشته تجربه کرده بود، خواهد شد.
فارس، دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرده است که این احتمال وجود دارد که اقتصاد آمریکا وارد رکود شدیدی شود و هشدار داده است این در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که کنگره نتواند مانع از افزایش مالیات‌ها و همچنین اجرای برنامه های کاهش بودجه شود.

بنا بر این گزارش، طرح‌های کاهش بودجه در آمریکا قرار است از تاریخ اول ژانویه 2013 به اجرا گذاشته شود.

دفتر بودجه کنگره آمریکا این گزارش تحلیلی را روز چهارشنبه منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش تحلیلی، کاهش بسیار شدید بودجه و افزایش های مالیاتی که قرار است سال آینده به اجرا درآید حتی می‌تواند در مقایسه با بحران پیشین مالی در غرب، آسیب‌های بیشتری را به اقتصاد آمریکا وارد کند.

بنا بر این گزارش، شکست در جلوگیری از اجرای طرح افزایش مالیات‌ها و همچنین اجرای کاهش‌های شدید بودجه‌ای موسوم به «پرتگاه مالی» باعث خواهد شد تا میزان تولیدات داخلی در آمریکا در سال آینده به 0.5 درصد سقوط کند.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرده است که اوج بحران اقتصادی در سال آینده در صورت اجرای این طرح‌ها در 6 ماهه نخست سال خواهد بود.

بنا بر اعلام این دفتر، در صورت ادامه طرح‌های اقتصادی موجود در آمریکا میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در شش ماهه نخست سال دست کم 2.9 درصد کاهش خواهد یافت و باز هم چنانچه بر اجرای این طرح‌ها اصرار ورزیده شود، در نیمه دوم این ماه نیز این میزان با کاهش 1.9 درصدی مواجه خواهد شد.

این در شرایطی است که میزان تولید داخلی آمریکا برای سال آینده میلادی در حال حاضر 2.3 درصد پیش بینی شده است.

در حال حاضر اقتصاد آمریکا با چالش‌های بسیاری از جمله افزایش میزان بیکاری، افزایش بدهی‌های دولت آمریکا و افزایش کسری بودجه مواجه است.

مقامات این کشور نیز همچون شرکای اروپایی‌شان در صدد اجرای سیاست‌های ریاضتی و برنامه‌های کاهش بودجه شدید برآمده‌اند اما اجرای این طرح‌ها وضعیت اقتصادی آمریکا را بدتر و بدتر کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها