کد خبر: ۷۴۰۷۸
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
نمونه عینی از مقابله داخلی با راهبردهای اصلی نظام:
علی رغم لبیک گویی تمامی ارگان ها و نهادهای حکومتی شاهد آن هستیم که روحیه تجمل گرایی و اشرافی گری در این برهه حساس نیز در بین برخی از ارگان ها دولتی هنوز به وفور دیده می شود. به عنوان نمونه چند روز پیش که یکی از نهادهای دولتی و حاکمیتی نظام که به منظور هم اندیشی نخبگان .... اقدام به دعوت از برخی از فعالین آن حوزه برای حضور در ضیافت افطاری نموده بود 10 نوع غذا و 15 نمونه پیش غذا را در میز افطاری خود برای مدعوین قرار داده بود.
به گزارش پایگاه 598، شاید بتوان آفت اصلی مواجهه مسئولین و نخبگان نظام را در برخورد و عمل به کلید واژه هایی که رهبری معظم انقلاب همه ساله و در برهه ها و مخاطرات گوناگون پیش روی انقلاب اسلامی بیان می دارند برخورد شعاری و نمایشی با این فرمون اعتلا و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران دانست.

در این بین همزمان با تاکیدات رهبری معظم مبنی بر لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و عدم برخورد شعاری با این موضوع، علی رغم لبیک گویی تمامی ارگان ها و نهادهای حکومتی شاهد آن هستیم که روحیه تجمل گرایی و اشرافی گری در این برهه حساس نیز در بین برخی از ارگان ها دولتی هنوز به وفور دیده می شود.



بسیاری از ضیافت های افطاری نهادهای دولتی و ارگان های حکومتی که همه ساله با بحث و حدیث های فراوانی برگزار می گردد نمونه ای مشهود از حیف و میل بیت المال و مقابله علنی با مقوله اقتصاد مقاومتی می باشد.

به عنوان نمونه چند روز پیش که یکی از نهادهای دولتی و حاکمیتی نظام که به منظور هم اندیشی نخبگان .... اقدام به دعوت از برخی از فعالین آن حوزه برای حضور در ضیافت افطاری نموده بود 10 نوع غذا را در میز غذای خود برای مدعوین قرار داده بود.

این نهاد با تهیه میز اردو(بیش از 15 دسر و پیش غذا) و غذاهای متنوع تمامی تلاش خود را برای برگزاری تجمل گرایانه (شما بخوانید با شکوه) این هم اندیشی به کار گرفته بود.

حال فارغ از حیف میل نمودن بیت المال در اینگونه از ضیافت ها که گناهی نابخشودنی است این سوال برایمان پیش می آید که چگونه یک نهاد و ارگان دولتی هم به راهبرد رهبرانقلاب در این شرایط حساس اقتصادی لبیک می گوید، هم ترویج روحیه تجمل گرایی و اسراف را می کند.

و ای کاش برای یک بار هم که شده نهادها و ارگان های دولتی و حکومتی نسبت خود را با این سخنان عملاً اعلام نمایند:

مسئله‌ مدیریت مصرف، یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر. هم دستگاه‌های دولتی، هم دستگاه‌های غیر دولتی، هم آحاد مردم و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه کنند؛ که این واقعا جهاد است. امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه‌ تعادل در مصرف، بلاشک در مقابل دشمن یک حرکت جهادی است؛ انسان می‌تواند ادعا کند که این اجر جهاد فی‌سبیل‌الله‌ را دارد. یک بعد دیگر این مسئله‌ تعادل در مصرف و مدیریت مصرف این است که ما از تولید داخلی استفاده کنیم؛ این را همه دستگاه‌های دولتی توجه داشته باشند (دستگاه‌های حاکمیتی، مربوط به قوای سه‌گانه) سعی کنند هیچ تولید غیرایرانی را مصرف نکنند؛ همت را بر این بگمارند. آحاد مردم هم مصرف تولید داخلی را بر مصرف کالاهایی با مارک‌های معروف خارجی (که بعضی فقط برای نام و نشان، برای پز دادن، برای خودنمایی کردن، در زمینه‌های مختلف دنبال مارک‌های خارجی می‌روند) ترجیح بدهند. خود مردم راه مصرف کالاهای خارجی را ببندند.

در دیدار کارگزاران نظام- 03/05/91

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها