کد خبر: ۷۳۹۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
يك عضو شوراي امنيت ملي آمريكا درباره حمله به ايران هشدار داد و گفت: حمله به ايران بحران بين‌المللي بسيار بزرگ ايجاد مي‌كند.

به گزارش‌ام نيوز، "گري سيك" عضو پيشين امنيت ملي آمريكا سه شنبه 24 مرداد در گفت و گو با شبكه بي‌بي سي فارسي در مورد احتمال حمله اسرائيل به ايران گفت: "اين حرف، حرف جديدي نيست،‌ تقريباً هر سال و يا حتي هر ماه چنين ادعاهايي مطرح مي‌شود كه اسرائيل آماده حمله به ايران است. تا اين جاي كار، اسرائيل تنها از حمله حرف زده، برآورد من اين است كه اسرائيل اين بار هم حمله نمي‌كند و احتمال يك حمله جدي از سوي اسرائيل به ايران بسيار پائين است."

وي در پاسخ به اينكه "اسرائيل از اين تهديدها چه چيزي به دست مي‌آورد؟" گفت: "چنين تهديدها مسأله ايران را در صفحه اول روزنامه‌هاي اسرائيل نگه مي‌دارد، توجه دنيا را به ايران و برنامه هسته‌اي منعطف مي‌كند، اين تهديدها آمريكا و اروپا را مي‌ترساند چون چنين جنگي به ضرر آن‌ها خواهد بود.

در نتيجه آمريكا و اروپا با جديت بيشتري تحريم‌ها را دنبال مي‌كنند و اين تهديدها ايران را تحت فشار و در نگراني قرار مي‌دهد اما تضميني وجود ندارد كه اسرائيل به ايران حمله نكند." وي افزود: "اين منافع باعث شده كه اسرائيل مدت‌ها به تكرار اين تهديدها ادامه بدهد.

ولي چيزي كه عوض شده اين است كه اكثر مقام‌هاي ارشد اسرائيل چه مقام‌هاي سابق و چه مقام‌هاي فعلي عليه ايده حمله به ايران صحبت كرده‌اند و گفته‌اند اين ايده خيلي بدي است. باقي كشورها هم وقتي مي‌بينند خيلي‌ها در داخل اسرائيل مخالف اين حمله هستند، اين تهديدها را جدي نمي‌گيرند.

در نتيجه نتانياهو و همكاران وي تلاش مي‌كنند تا آتش اين داستان را دوباره داغ كنند و كاري كنند به صفحه اول روزنامه‌ها برگردد."

نكته جالب توجه اينست كه در روزهاي اخير، شهروندان اسرائيلي نيز عليه اظهارات سران رژيم صهيونيستي درباره حمله به ايران تظاهرات كرده و مخالفت خود را با آن اعلام نموده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها