کد خبر: ۷۳۵۲۱
زمان انتشار: ۱۶:۴۹     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

 آمریکا طی ۷ سال گذشته درخواست پناهندگی ۱۱۶ اسرائیلی را پذیرفته است آنهم پس از اینکه اطمینان حاصل کرد جان این افراد با ماندن در سرزمین‌های اشغالی در خطر خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونت»، گزارش جدید «خدمات مهاجران و شهروندان آمریکا» افشا کرد طی 7 سال گذشته 405 اسرائیلی خواستار پناهندگی در آمریکا شده‌اند که از این تعداد درخواست 116 نفر از آنها پذیرفته شده است.
 
بر اساس این گزارش، این افراد گفته‌اند، مقامات اسرائیلی به دلایل مذهبی،‌ سیاسی و نژادی آنها را تحت پیگرد قضایی قرار داده‌اند یا زندگی آنها با ماندن در اسرائیل به خطر خواهد افتاد.
 
یدیعوت آحارونت در گزارش خود با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته تنها 40 درخواست پناهندگی پذیرفته شده است، آمده:‌ ملیت‌های خارجی صرفا زمانی می‌توانند درخواست پناهندگی دهند که در خاک آمریکا باشند. اگر دادگاه‌های آمریکا درخواست پناهندگی را بپذیرند، مقامات به درخواست کنندگان، پناهندگی می‌دهند.
 
«پری نووتنی»، وکیل قانون مهاجرت در این باره گفت:‌ بیشتر درخواست کنندگان در این مورد، اعراب اسرائیلی هستند که می‌گویند تحت پیگرد قرار دارند.
 
طبق این گزارش، در بسیاری از پرونده‌های اعراب اسرائیلی، علت درخواست پناهندگی، قتل‌های ناموسی و یا کینه و دشمنی خانوادگی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها