کد خبر: ۷۳۴۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
یكی از فرماندهان ارتش انگلیس نسبت به خطر ویرانی نیروهای مسلح در این كشور هشدار داد و گفت: ارتشی كه در حال كوچك شدن است از این پس قادر به رویارویی با یك شوك بزرگ دیگر مانند المپیك نخواهد بود.
ایرنا، روزنامه گاردین گزارش داده كه ارتش انگلیس بدنبال فراخوان تامین 18 هزار نیرو در بازی های المپیك لندن برای بازگشت به شرایط عادی به دو سال زمان نیاز دارد.

' پیتر دالبی ' از فرماندهان ارتش انگلیس در گفت و گو با روزنامه گاردین با اشاره به طرح كاهش نیروهای مسلح در این كشور گفت : انجام این كار به این معناست كه این كشور در آینده قادر به رویارویی با یك 'شوك راهبردی ملی' نظیر بازی های المپیك نخواهد بود. این امر خطر ویرانی ارتش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینكه ارتش انعطاف پذیری زیادی برای كشور فراهم می كند ، افزود: اگر ما ارتش را كوچك كنیم آیا واقعا می فهمیم چه چیزی را از دست می دهیم.

دالبی 54 ساله مسئول عملیاتی بود كه در ابتدا 5 هزار نیرو را شامل می شد، اما این رقم هنگامی كه برگزاركنندگان بازی ها متوجه شدند تعداد نیروهای امنیتی مورد نیاز را پایین برآورد كرده اند به 18 هزار نفر افزایش یافت.

این مقام ارتش افزود: ما باید 18 هزار نیرو تامین می كردیم. این امر به این معنا نیست كه 18 هزار نیروی ذخیره داریم؛ بلكه دولت المپیك را اولویت داده است.

وی افزود: دو سال طول می كشد تا به حالت عادی برگردیم و همه چیز مرتب شود.

در شرایطی كه انگلیس در تلاش برای كاهش كسری بودجه عظیم خود است، فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس ماه گذشته نحوه كاهش نیروهای ارتش از 102 هزار نفر به 82 هزار نفر را مطرح كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها