کد خبر: ۷۲۷۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
خوشحالم از اينکه با پيروزي ملي‌پوشان پرچم ايران بارها در لندن به اهتزاز در ‌آمد و حتي دشمنان ما نيز مجبور شدند به احترام سرود ملي ايران بايستند.
محمد عباسي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي فارس به لندن، در پاسخ به اين سؤال که نظر شما در مورد دورقمي شدن مدال‌هاي کاروان ورزشي ايران چيست، اظهار داشت: اگر خاطرتان باشد گفته بوديم اميد، همت و اقتدار 3 شعار کاروان ورزشي ماست، خوشبيني ما از همان واژه اول بود. ورزشکاران ما براي کسب مدال المپيک به همراه مربيانشان تلاش‌ مضاعفي داشتند. اين اعتماد به نفس و خودباوري اميد بيشتري را به ما داد. در هيچ‌جا در مورد کسب مدال پيش‌بيني نکرده بوديم و به کسي هم اجازه نداده بوديم که از جانب ما پيش‌بيني کند. اميدوارم با تلاش ورزشکاران مدال‌هاي رنگارنگ کاروان ما بيشتر شود.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا از عملکرد تکواندوکاران راضي هستيد يا خير، گفت: وقتي يک کاروان نتيجه نمي‌گيرد نبايد آن را با موفقيت‌ها و ناکامي‌ها ارزيابي کرد. نبايد روي شکست بعضي از رشته‌ها زوم کنيم. تکواندوي ما در همين المپيک تجربه بزرگي را کسب کرد. شايد بچه‌ها نيز تجربيات خوبي را بدست بياورند البته علاوه بر ورزشکاران خود فدراسيون هم تجارب زيادي را کسب کرد. فدراسيون انتظار بيشتري از تکواندوکاران دارد. قبل از آغاز مسابقات تکواندو تمرينات آنها را از نزديک تماشا کردم. اميد ما روي تکواندو بيشتر بود اما بايد بگويم در المپيک چيزي قابل پيش‌بيني نيست.

وزير ورزش و جوانان گفت: همانطور که همه شاهد بودند خيلي از افراد که شانس مدال بودند قهرماني را از دست دادند و افرادي که حساب ويژه‌اي روي آنها باز نمي‌کرديم مدال‌هاي خوبي را بدست آوردند. اين نشان مي‌دهد نتايج المپيک قابل پيش‌بيني نيست. البته باز هم من به همه آنها خسته نباشيد مي‌گويم.

عباسي در پاسخ به اين سؤال که ارزيابي شما از کشتي آزاد چيست، خاطرنشان کرد: هرچه به روزهاي آخر مي‌رسيدم کارمان سخت‌تر مي‌شود. جو رواني المپيک روي نتايج تاثيرگذار است. ممکن است روي شناخت رقيبان خطا ايجاد شود و يا اينکه اطلاع دقيق از رقيبان نداشته باشم. به هرحال اميدوارم که کشتي‌گيران نيز در اين مسابقات نتايج خوبي را کسب کنند.

وي در ادامه گفت: پس از بازگشت به ايران براي فدراسيون‌هايي که در المپيک حضور دارند يک گروه تخصصي تشکيل مي‌دهيم. کميته‌هاي حرفه‌اي را بايد تشکيل بدهيم و بنشينيم در مورد مسابقات المپيک تحليل کنيم و از تجربه اين مسابقات استفاده کنيم. کشتي آزاد با يک اميد وارد المپيک بزرگ شده، همين جو باعث ايجاد استرس ملي‌پوشان شده چون بايد قبول کنيم کشتي فرنگي موفق به کسب مدال‌هاي خوبي شد. فرنگي‌کاران با آزادکاران مدت‌ها با هم تمرين مي‌کردند.

عباسي در مورد حضورش در لندن و رايزني‌هايي که با برخي از مسئولين فدراسيون کشور‌هاي ديگر داشت، گفت: دليل حضورم در اين مسابقات به عنوان وزير ورزش ديدار و گفت‌وگو با مسئولان کشورهاي ديگر بود. تلاش کردم با مسئولان ساير کشورهاي دنيا صحبت کنم تا از مواضع آنها آگاه شوم و ببينم آنها چه مواضعي دارند. به نظرم وزير ورزش بايد يک درک جامع از المپيک پيدا کند چون انتظار مردم از ورزش بالا است و مي‌طلبد که بر همين اساس اين رايزني‌ها انجام شود.

وزير ورزش در پاسخ به اين سؤال که اين رايزني‌هاي که انجام داده‌ايد چقدر به ورزش کشور ما کمک کرده است، اظهار داشت: اعتراف مي‌کنم که اين رايزني‌ها نتوانست در اين دوره به ما کمک کند. البته ما زماني که حق مظاهري را خوردند اعتراض کرديم و گروه داوري عوض شد. حتي برخوردهايي هم با آنها شد. از داخل موضع‌گيري تندي از طريق ارسال ايميل مي‌شد و ما هم نمي‌خواستيم با مارتينتي و کرسي بين‌المللي که داريم مشکل پيدا کنيم چون با اين کارها اعتراضمان از بين مي‌رود و شکايتي که ما مي‌کنيم‌ بي‌فايده مي‌ماند.

عباسي تصريح کرد: بعضاً با اطرافيان مارتينتي صحبت مي‌کردم، دوستان به من مي‌گفتند که در شأن يک وزير نيست که با اطرافيان وي صحبت کند، اما جايي که مي‌ديدم منافع کشور در خطر است ورود مي‌کردم. من به مارتينتي گفتم ورزشکاران ايراني براي رسيدن به المپيک 4 سال زحمت کشيدند، اما نمي‌توانيم اتفاقات رخ‌داده را ناديده بگيريم. ما به تصميمات بين‌المللي احترام ميگذاريم، اما در مورد ناداوري اعتراضمان را اعلام مي‌کنيم.

وي در پاسخ به اين سؤال که شما در المپيک حضور پيدا کرديد و از نزديک همه اتفاقات را ديديد، آيا قبول داريد اين تورنمنت ورزشي نيست، گفت: بله، از نزديک المپيک را ديدم. ظاهرا اين مسابقات المپيک است، اما بطن آن سياسي، اجتماعي، اقتصادي است. اين مسابقات از لحاظ اقتصادي منفعت زيادي براي کشور ميزبان دارد و کشورهاي حاضر در مسابقات نيز اقتدارشان را نشان مي‌دهند. همانطور که مي‌بينيم يک پيروزي نماينده يک کشور چه نشاطي را در جامعه نشان مي‌دهد.

عباسي ادامه داد: مردم در ايران اتفاقات المپيک را در زندگي روزمره خود قرار داده‌اند و با کسب مدال شاداب مي‌شوند. دشمنان ايران تلاش مي‌کنند که ما را بد جلوه بدهند، اما خوشحالم از اينکه با پيروزي ملي‌پوشان پرچم ايران به اهتزاز در ‌آمد و با پخش سرود ما در المپيک همه حاضرين و حتي دشمنان ما وادار ‌شدند که به خاطر سرود ايران بايستند.

وي در اين مورد که ورزشکاران در اين مسابقات پرچم ايران را به اهتزاز در آوردند، اما از لحاظ مالي حمايت نمي‌شوند و آيا وقت آن نرسيده که به آنها نيز رسيدگي شود، گفت: واقعا اينجا فوتبال مطرح نيست. کسي در اينجا از فوتبال اسمي نمي‌برد در يک ماراتن جهاني ورزشي، فوتبال اسمي ندارد. فوتبال در کل جهان طرفدار دارد و ايران هم به اين طور است. بايد حواسمان باشد، بخشي از مسائل ما متاثر از مسائل جهاني است و طرفدار فوتبال در جهان زياد است به همين دليل در ايران هم به همين شکل است.

عباسي خاطرنشان کرد: بايد بدون بي‌احترامي به هيچ ورزشي حتي فوتبال که طرفداران کثيري دارد به اين موضوع توجه کنيم. فوتبال هم نبايد مورد غفلت قرار بگيرد، اما بايد ورزش‌هاي ما به صورت نظامند مورد توجه قرار بگيرند. بايد جوان‌ها را به سمت ورزش‌هاي ديگر نيز سوق دهيم. پس از بازگشت به ايران در مورد اين موضوع صحبت خواهم کرد. معتقدم پتانسيل زيادي داريم که اگر به آن توجه کنيم بعدها در عرصه هاي جهاني در ورزش حرف‌هاي زيادي براي گفتن داريم. اين موضوع نيازمند مديريت است و نبايد افراط و تفريط کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها