کد خبر: ۷۱۱۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
افزایش اسیدپاشی به صورت زنان در کلمبیا به حدی افزایش پیدا کرده است که زنگ هشداری را برای دادستان‌ها و مقامات بهداشت این کشور به وجود آورده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، افزایش شمار اسیدپاشی در کلمبیا زنگ هشداری را برای دادستان‌ها و مقامات بهداشت عمومی این کشور به وجود آورده و هراس زیادی را در میان زنان کلمبیا ایجاد کرده است.

بر اساس این گزارش، سالانه اسیدپاشی‌های بسیاری در کلمبیا به وقوع می‌پیوندد که در آن عامل حمله کننده از اسید سولفوریک یا نیتریک علیه قربانیان خود استفاده می‌کنند.

 

واشنگتن‌پست ادامه داد که علت دقیق و جامع این حملات هنوز به طور کامل مشخص نیست اما گروه حامی حقوق زنان در کلمبیا از افزایش شیوع خشونت علیه زنان این کشور خبر داد.

"مونیکا روآ" مدیر برنامه بین‌المللی "ارتباط زنان در سراسر جهان" "بوگوتا" که یک گروه حقوق بشری است، می‌گوید: برخی اوقات ما غربی ها زود قضاوت می‌کنیم و می‌گوییم که رفتار با زنان در شرق دنیا بسیار هولناک است و این در حالی است که اول به رفتارهای خودمان توجهی نمی‌کنیم. خشونت در اینجا ممکن است متفاوت باشد اما به هرحال از همین مکان سرچشمه می‌گیرد. این فرهنگی است که در آن مرد برتر پنداری حکم فرما است و مردان هرکاری که دوست دارند انجام می‌دهند.

بر اساس این گزارش،‌ در سال 2004 در یکی از حادثه‌های مرتبط با اسیدپاشی زمانیکه "ماریا کوئروو" در خیابان در حال حرکت بود یک فرد ناشناس در حالیکه فریاد می‌زد: دیگر فکر نمی‌کنی که خیلی زیبایی" و بر روی صورت ماریا اسید پاشید.

 

واشنگتن‌پست ادامه داد که در اغلب موارد، پسرهای کلمبیا وقتی نمی‌توانند با دختر مورد علاقه خود ازدواج کنند به روی آنها اسید می‌پاشند و برخی از مردان این کشور به دلیل حسادت ورزی به روی همسرانشان اسید می‌پاشند.

"اریکا ونسا وارگاس" یک دختر 20 ساله کلمبیایی می‌گوید: 4 سال پیش به دلیل آنکه نامزدش به دلیل حسادت او را کتک می‌زد، رهایش کردم و در آن زمان او به من گفت اگر برای من نیستی پس برای هیچ کس دیگری نباید باشی.

بر اساس این گزارش، پس از این رخداد، نامزد ونسا به یک پسربچه 1.75 دلار پول داد تا به روی ونسا اسید بپاشد و زندگی او به طور کل مختل شد به طوریکه ونسا می‌گوید: من دیگر مدرسه نرفتم. نمی‌توانم کار کنم. نمی‌توانم به خود وابسته باشد.

 

ونسا هم‌اکنون مجبور است صورت خود را با پارچه‌ای بپوشاند تا دیگران از او وحشت نکنند.

یکی از قربانیان اسیدپاشی در کلمبیا که یکی از گوش‌هایش را از دست داده و یکی از چشمانش بر اثر برخورد با اسید ذوب شده و به طور کل دندانهایش را از دست داده و قسمت پایین صورت وی تخریب شده و مجبور است یک روکش لاستیکی به صورت خود ببندد تا کسی چهره وحشتناک او را نبیند، می گوید: دوست دارم امروز بخوابم و دیگر فردا صبح بیدار نشوم. واقعیت این است که زندگی بسیار سخت است و من تنها هستم.

"اولگا روبیو" عضو انجمن شهر بوگوتا و از حامیان حقوق قربانیان اسیدپاشی می‌گوید تنها در سال جاری میلادی تاکنون 100 مورد حمله اسیدپاشی در سراسر کلمبیا صورت گرفته است و این آمار به سرعت افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که در کل سال گذشته میلادی 150 مورد حمله اسیدپاشی در سراسر کلمبیا رخ داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها