کد خبر: ۷۰۵۵۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۱     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
شبکه ایران/ حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده در گفت و گو با شبکه ایران با بیان این مطلب که نه تنها تغییر مجری انتخابات،بلکه اصلاح قانون انتخابات نیز هیچ ضرورتی ندارد، خاطر نشان کرد: ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون معضل و مشکلی در اجرا و برگزاری انتخابات نداشته ایم، کسانیکه دم از تغییر مجری انتخابات می زنند، ‌در حقیقت بدون سند قصد سوء استفاده از جو عمومی جامه را دارند.

وی ادامه داد: دگر اندیشان و وابستگان به خارج از کشور و اپوزیسیون همواره تلاش داشته اند تا مشکلاتی را در نحوء برگزاری و اجرا ایجاد کنند،‌ که البته طی 33 گذاشته تمامی  نقشه های  آنان ناکام مانده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس اضافه کرد: عده ای به عمد و برای تشویش اذهان عمومی جامعه بحث تخلف و نفوذ سلیقه های خاص را در انتخابات مطرح کردند که هر گز از نظر عقل جمعی مورد توجه قرار نگرفت.

زارع زاده: جایگزینی بهتر از دولت برای برگزاری انتخابات وجود ندارد

وی بهترین برگزار کننده انتخابات دولت دانست وگفت: دولت ها در برگزاری انتخابات تجربه خوبی را از خود به جا گذاشته اند،‌لذا هیچ جایگزنی برای عهدار شدن برگزاری انتخابات به جای دولت، وجود ندارد.

زارع زاده  با اشاره به اینکه طرح مطرح شده از سوی عده ای مبنی بر تغییر مجری انتخابات،‌نظر حذفی محسوب می شود،‌بیان داشت: افرادی که چنین طرحی را مطرح کرده اند یا غافلند و یا مغرض.

وی تأکید کرد:‌ این افراد با بیان این گونه مباحث حاشیه ساز،  به دنبال ایجاد تنش،‌تشویش و فتنه جدید هستند.

عضو مجمع روحانیت مجلس با اشاره به اینکه حتی بخش مربوط به سطح سواد رئیس جمهور نیز نیاز و ضرورتی برای اصلاح ندارد،‌افزود: هرچند تعداد از افراد بی سواد برای شرکت در انتخابات ثبت نام می کنند،‌اما با توجه به تعریف رجل سیاسی ذکر شده در قانون اساسی ، طی 33 سال گذشته  درصحنه انتخابات نامزدهای کم سواد و بدون تجربه اجرایی حضور نداشته اند.

امیر آبادی: طرح تغییر مجری انتخابات برای کشور سم مهلک محسوب می شود

احمد امیر آبادی فراهانی،‌ نماینده قم نیز در ادامه با بیان این مطلب که در چندین دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها همواره مجری انتخابات دولت و شورای نگهبان ناظر بوده است، گفت: ایرادی در برگزار کننده انتخابات وجود ندارد.

وی اضافه کرد: درانتخابات مجلس علی رغم حاکم بودن خرد جمعی بر فضای کلی مجلس،‌مدرک تحصیلی کاندیداهای ورود به مجلس فوق لیسانس در نظر گرفته شده،‌اما برای ریاست جمهوری سواد خواندن ونوشتن مد نظر است که باید اصلاحاتی در این خصوص صورت بگیرد.

نماینده قم تصریح کرد: هرچند باید اصلاحاتی در قانون انتخابات صورت گیرد، ‌اما ضرورتی در شرایط کنونی ندارد،‌چرا که رفع مشکلات گرانی و اشتغال مهمترین دغدغه مردم به شمار می آیند،‌ نه تغییر یا اصلاح قانون انتخابات.

وی تأکید کرد:‌نباید پیش از موعد مقرر موضوع انتخابات را به محور اصلی و اساسی تبدیل کرده و مباحث حاشیه ای چون اصلاح  و تغییر مجری قانون انتخابات را بزرگنمایی کنیم.

امیر آبادی گفت:مطرح کردن طرح تغییر مجری انتخابات در حال حاضر برای کشور به منزله سم مهلکی است که منجر به حاشیه سازی و تنش خواهد شد.

حجت الاسلام سالک:تغییر قانون اساسی فراقانونی بوده و به پیکره انتخابات د رکشور ضربه وارد می کند

حجت الاسلام سالک،‌نماینده اصفهان در ادامه این گفت وگو با اشاره به اینکه طرح تغییر مجری انتخابات خلاف قانون اساسی است، تصریح کرد: ملاک ها و معیارهای برگزاری انتخابات در قانون مشخص شده و نیازی به استفاده ازابزارهای فراقانونی در این زمینه نیست.

 وی تأکید کرد: تغیر مجری انتخابات به منزله شکسته شدن قانون اساسی و ضربه وارد شدن به نظام و  پیکره حرکت انتخابات در کشور است.

عضو هیأت رئیسه مجمع روحانیت مجلس بیان داشت: دلسوزان نظام و ملت به هیچ وجه راضی به شکسته شدن قانون اساسی نیستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها