کد خبر: ۶۹۹۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
ملی پوش محجبه ایرانی با قرار گرفتن در جمع هشت تیرانداز برتر المپیک این واقعیت را نمایان کرد که ورزشکاران ایرانی به ویژه بانوان بدون هیچ محدودیتی با رعایت پوشش اسلامی توانمندی درخشش در میادین بزرگ بین المللی و جهانی را دارند؛ درخشش الهه احمدی برای نخستین بار در رشته تیر اندازی با تفنگ بادی بدون تردید کمتر از نشان طلا برای ورزش ایران نیست.
به گزارش رجانیوز، وقتی دوربین‌های تلویزیونی چهره وی را به تصویر کشیدند،بدون هيچ استرس و بار رواني در كنار رقبايش قرار مي‌گيرد چرا كه باور دارد چيزي از حريفانش كم ندارد شايد تنها تجربه‌اش به پاي آنها نمي‌رسد. با اين وجود مصمم است و با اراده. با چهل تيري كه در اختيار دارد رقابت‌هايش را شروع مي‌كند. نگاهش را با مركز هدف هماهنگ مي‌كند و تيرهايش را مي‌زند. 
 
 
ابتدا الهه احمدي نماينده كشورمان در رقابت‌هاي تفنگ 10 متر بادي زنان در مرحله مقدماتي با امتياز 397 به مرحله شوت آف راه پيدا مي‌كند. در اين ماده 4 تيرانداز به صورت مستقيم راهي فينال شدند و 5 تيرانداز نيز به شوت آف (تير طلايي) راه يافتند. او در اين مرحله توانست 4 رقيب خود را كنار بزند و با كسب 52 امتياز به عنوان نفر پنجم به فينال راه يابد تا درخششي بي‌نظير در روز نخست رقابت‌هاي المپيك براي كشورمان به ثبت برسد. 
 
حضور الهه احمدي چهره شناخته شده تيراندازي كشورمان كه حالا ديگر به چهره شناخته شده جهاني هم تبديل شده است به خودي خود قابل توجه بود اما احمدي به عنواني بهتر و مطلوب‌تر مي‌انديشيد همانطور كه در صحبت‌هايش پيش از شروع بازي‌هاي المپيك بارها به آن اشاره كرده بود: «نسبت به حريفانم چيزي كم ندارم و با آرامش كامل به مصاف آنها مي‌روم و به توانايي‌ام ايمان دارم.»
 
 
احمدي با تكيه به آرامش دروني‌اش در كنار 8 تيرانداز فيناليست قرار گرفت و در فاصله چند قدمي ركورددار جهان شروع به تير انداختن كرد و در پايان رقابت‌هاي فينال توانست با كسب 499/1 امتياز به مقام ششمي المپيك برسد. عنواني كه به واقع نتيجه‌اي درخشان براي ورزش بانوان كشورمان محسوب مي‌شود آن هم نتيجه‌اي در سخت‌ترين و بزرگترين آوردگاه ورزشي جهان يعني المپيك. الهه احمدي در شرايطي اين عنوان را به دست آورد كه طي دو روز از برگزاري بازي‌هاي المپيك، ورزشكاران كاروان كشورمان در رقابت‌هاي خود عناويني دو رقمي يا پايين جدول مسابقات را از آن خود كردند. 
 
كار بانوي تيرانداز كشورمان درخور توجه است چرا كه تيراندازي به رغم سبقه طولاني كه در بازي‌هاي المپيك دارد اما تاكنون نتوانسته است با سهميه كسب شده به اين بازي‌ها راه پيدا كند و المپيك لندن نخستين دوره‌اي است كه تيراندازان كشورمان با كسب سهميه ورودي و بدون هيچ منتي از سوي كميته بين‌المللي المپيك در اين تورنمنت بزرگ ورزشي حضور پيدا مي‌كنند، حضوري كه با نتيجه‌اي ارزشمند از سوي الهه احمدي همراه شد. 
 
روز نخست بازي‌هاي المپيك با اين نتيجه ملي‌پوش كشورمان به پايان رسيد، حال اين نتيجه را به فال نيك مي‌گيريم و به روزهاي آينده با اميدواري بيشتري نگاه مي‌كنيم. الهه احمدي در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژو هم آغازگر رقابت‌هاي كاروان ورزشي كشورمان شد و با مدال نقره‌اش چراغ مدال‌آوري كاروان ايران را روشن كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها