کد خبر: ۶۹۴۰۱
زمان انتشار: ۱۷:۱۴     ۰۵ مرداد ۱۳۹۱

سوار هواپیما شدم، نیم ساعت نگذشته بود كه مهماندار آمد و گفت؛ بفرمایید بفرمایید، به من كه رسید گفتم، آقا ماه رمضان است! ...

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید محمود نبویان دیشب با حضور در جمع دانشجویان حاضر در طرح ولایت در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اهمیت جایگاه انقلاب اسلامی ایران و با اشاره به فراگیری هر چه بهتر آموزه ها و اندیشه های اسلامی در تمامی عرصه های مختلف علمی، به سخنراني پرداخت كه متن كامل آن در زير مي آيد:
 
بعضی از چیزها را شما باید بدانید، اشکالی هم ندارد، منتهی قبل از اینکه چیزی عرض کنم فقط این را بگویم كه امروز فضای کشور به لحاظ تحریم خیلی سخت و فوق العاده سنگین است؛ دشمن ما، آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس و سایرین از جان ما چه می خواهند؟
 
یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود، یک شاهنشاه آریا مهری بود كه ملت ایران سی و چند سال قبل (اصلا از باب اشتباه)، او را بیرون کردند؛ شما چرا شاه ما را پناه دادید؟ ما که به شما کاری نداشتیم، ما شاهی داشتیم این شاه را بیرون انداختیم، حتی اگر هم اشتباه بود به شما هیچ ربطی نداشت و خودتان را دخالت دادید.
 
تمام دارایی های ما را چرا بلوکه کردید و هنوز که هنوز است آنها را نمی دهید؟ تمام خریدهای نظامی که شاه قبل از انقلاب کرده بود را هنوزم هم به ما نداده اند. آقایان آمریکا و شما کشورهای پیشرفته، ما کشورهای عقب افتاده با شما کاری نداشتیم، ما شاه خودمان را بیرون کردیم.
 
دیدند که چیزی حاصلشان نمی شود، آمدند گروه های مختلفی را به جان نظام انداختند؛ گروه هایی در کردستان، گروه خلق عرب در خوزستان، گروهی دیگر در بندر ترکمن و چه و چه. باز هم تکرار می کنم آقایان کشورهای پیشرفته ما با شما چه کار داشتیم؟ ما شاهی داشتیم و او را بیرون کردیم.
 
چرا این حرف را می زنم؟ چون در دانشگاه ها می بینم، می گویند این قدر آمریکا و دیگر کشورها را انگشت نزنید که به جان ما بیفتند؛ ما با آنها کاری نداریم.
 
دیدند این انقلاب سرنگون نمی شود، چه کار کردند، هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند؛ ایران یک طرف، 37 کشور دنیا طرفی دیگر. گاهی خیال می کنند مبالغه است، اما نه واقعا همین گونه بود؛ هر سلاحش از جایی می آمد، شیمیایی را آلمان می داد، میراژ را فرانسه می داد، مین ها و تانک ها را کشوری دیگر.
 
در عملیات رمضان تانکی آمده بود و هر چه «آر پی جی» می زدیم در می رفت و نمی خورد به هدف. تانکی بود که جلویش خیلی شیب دار بود و سر می خورد. «آر پی جی» به آن میزدی تاثیر نداشت. یکی از دوستان «آر پی جی» زد و بر عکس به تانک برخورد کرد و برای خارجی ها مسئله بود. با او مصاحبه کردند كه شما خرج انتهای گلوله «آر پی جی» را از کجا آوردید؟ گفت: من گذاشتم رو دوشم گفتم یا ابالفضل، زدم و خورد. گفتند: شما خرج این یا ابالفضل را از کجا وارد کردید؟
 
ما بودیم و 37 کشور دنیا
 
به قدری اوضاع ما خراب بود که حتی آمار دقیق نیروهای خودمان را از رادیو عراق می گرفتیم. ما بودیم و 37 کشور دنیا! حقیقتا دنیا از جان ما چه می خواهد؟ مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین فرمودند، کشتی های ما را که زدند، هواپیمای مسافربری ما را زدند، چه از جان ما می خواهند؟
 
آمدند گروه های منافقین را راه انداختند؛ از 16 هزار ترور صورت گرفته در کشور، 12 هزار ترور آن مربوط به منافقین می شود و حتی 72 تن از بلندپایه ترین مسئولان نظام را ترور کردند. یک ماه بعد رئیس جمهور را هم کشتند و چه گردنه ها که این نظام آنها را نپیموده و تجربه نکرده است.
 
حتی تیرماه 78 برنامه ها برای نظام داشتند و حتی ترکیه که عضو ناتوست، هوس کرد و گفت الان است که می شود به ایران حمله کرد. 88 را هم که دیدید و الان هم که شدیدترین تحریم های اقتصادی به ما تحمیل می شود که هیچ سابقه ای نداشته است. واقعا از جان ما چه می خواهند و کی دست از سر ما برمی دارند؟ ما چه مشکلی داریم؟
 
یک جواب ناقص این است که از زمان رنسانس به این طرف، 400 سال است که دنیا برای خودش یک سری انحصارهای علمی، تکنولوژیک و صنعتی را پدید آورده است. شما این انحصارها را شکستید و این همه دشمنی بوجود آمد؛ انحصار هسته ای را شما شکستید، انحصار در سلول های بنیادی را شما شکستید، انحصار در هوافضا را شما شکستید. این جواب، جواب کاملی نیست.
 
مشکل دنیا با ما دین است
 
به عنوان مثال پاکستان انحصار هسته ای دنیای مدرن را شکسته و به بمب اتمی هم دست پیدا کرده است و هیچ کس هم با او کاری ندارد. قرآن کریم یک جواب درست به ما می دهد؛ قرآن می گوید: به خاطر دینتان با شما می جنگند و هیچ گاه دست از سر شما بر نمی دارند و تا قیام قیامت این دشمنی ادامه دارد.
 
مشکل دنیا با ما دین است (با امام رضا است؛ با امام حسین است) و خیلی هم باید سختی بکشیم. کسانی که اهل عمل نیستند بروند کنار.
 
جنگ طولانی خواهیم داشت. به قول رهبر معظم انقلاب، داریم می رویم بالای قله و خیلی سخت است؛ ممکن است سقوط کنیم، ممکن است سرمان به سنگ بخورد، خانه هایمان را به آتش بکشند؛ باید آماده باشیم.
 
قرآن کریم در جایی دیگر اشاره دارد به اینکه هیچ گاه یهود و نصارا از شما راضی نخواهند شد؛ مگر اینکه از آنها تبعیت کنید.
 
سران دنیای مدرن همین یهود و نصارا هستند؛ مرکل، اوباما و نتانیاهو چگونه اند؟ مگر اینها یهود و نصارا نیستند؟ چه شد؟ دشمن به کجا دارد می زند؟
 
ببینید انقلاب اسلامی چه کرده. قدر این نعمت را بدانید. انقلاب اسلامی ایران یک تحول جدی در دنیا بود. تقریبا 400 سال است که دنیای جدید رویکرد و گفتمان جدید را مطرح کرده که از عصر رنسانس به این طرف این رویکرد مطرح است که ما اگرچه مسیحی هستیم و می گوییم قیامتی هست، اما دنیای مادی را باید خوب بشناسیم و تسلطمان را بر دنیایمان افزون کنیم و از دنیا بهره ببریم؛ به قیامت که برسیم همان موقع فکرش را می کنیم. هدف شناخت دنیا بود و تسلط بر دنیا برای بهره بری هرچه افزون‌تر از دنیا.
 
این دنیا محسوس است و حسی. ابزارهای معرفتی بشر، عقل، حس، تجربه، شهود، نقل و وحی است و اگر بخواهم دنیای مادی و محسوس را درست بشناسم، از این ابزارهای معرفتی شهود که به درد نمی خورد، وحی هم بدرد نمی خورد، عقل هم لازم نیست و آن ابزاری که مستقیما به درد شناخت عالم ماده و محسوس می خورد، ابزار حس و تجربه است و کم کم حس و تجربه به عنوان ابزارهای معرفتی رو به بالا حرکت کردند.
 
رسید به قرن هجده ام. در این قرن تجربه گرایی شد خدا، ساینتیسم شد محور تمام معرفت های بشر و علومی هم که با این ابزار به دست می آید، می شود علوم تجربی؛ لذا این علوم برترین نوع علومند.
 
20 روز پیش همین جا برای اساتید دانشگاه سخنرانی داشتم. يك استادی که مذهبی بود و به ظاهر حرف های من در ایشان تاثیر کرده بود، آمد پیش من و گفت: من ژن شناسم. اگر بتوانی به صورت ژنتیک معاد را اثبات کنی خیلی خوب می شود! این تفکر یعنی تمام ابزار معرفتی بشر باید از منظر تجربه بررسی شود! این همان موضوع است که عالم ماده فقط باید شناخته شود.
 
کم کم علم تجربی می شود برترین علم و تنها معرفت می شود معرفت تجربی. شما معرفتتان خدایی است اما چون تجربی نیست این تفکر مزخرف است؛ اما نمی دانند که خدا را نمی شود با تجربه شناخت، روح را نمی شود با تجربه شناخت؛ حتی در علوم انسانی که به خورد دانشجویان می دهند علمی وجود ندارد که قائل به روح مجرد در انسان باشد و حتی روانشناسی که باید بیشترین ارتباط را داشته باشد، مطلقا قائل نیستند که انسان روح مجرد دارد. روح را می گویند همین مغز و رفلکس های مغزی است.
 
در دل این اندیشه در قرن نوزدهم اندیشه پوزیتیسم مطرح می شود که قائل اند الفاظ دو دسته اند؛ الفاظ با معنی و الفاظ بی معنی.
 
الفاظ با معنی الفاظی هستند که مصادیقشان در خارج وجود دارد؛ اما خدا لفظ بی معنی است چون دیده نمی شود و تمام هدف این است كه همه چیز را از نگاه حسی و تجربی بررسی یا تایید کنند.
 
قران از فرعون نقل می کند: فرعون دید که موسی رو به آسمان می گوید: ای خدا و خیال کرد خدا آن بالاست و به وزیرش گفت برای من نردبانی بیاور که بروم بالا ببینم موسی راست می گوید!
 
انقلاب اسلامی ایران دعوت کل دنیاست به اینکه آنچه که شما دارید مزخرف است
 
تا انتهای دهه 60 کل دنیا تجربه گرایی و حس گرایی بود و از نگاه آنها خدا و اعتقادات دینی حرف مزخرف و خرافه گرایی بود؛ اما در انتهای دهه 70 یک مرجع، پرچمی را بلند می کند و تمام جهان را به خدا دعوت می کند. در سال 1979 انقلاب اسلامی ایران دعوت کل دنیاست به اینکه آنچه که شما دارید مزخرف است، هرچه هست خداست.
 
انقلاب اسلامی ایران تجدید حیات اسلام بود و دعوت کل جهان به خدا بود؛ خدایی که به قول نیچه در قرن بیستم مرده است و می گوید: خدا مرده است، انسان فانوس به دستی را دیدم که به دنبال خدا می گشت، خدا را ما کشته ایم.
 
دنیای مدرن یک «نه» بزرگ است به خدا و پیامبران
 
فیزیک که می خوانید قال نیوتون و قال انیشتن دارید؛ اما قال الله و قال رسول الله ندارید. شیمی نیز همین طور. اندیشه خدا یعنی این، معتقد بودند دین حق دخالت در هیچ حوزه معرفتی شما را ندارد و هر چه هست در همین دنیاست. کدام علم که در دانشگاهها است اثری از دین در آن یافت می شود؟
 
دو ماه قبل با آقای زیبا کلام مناظره داشتم و همان اول گفت: میدانی لیبرالیسم چه می گوید؟ گفتم: نه چه می گوید؟ گفت: می گوید انسان به بلوغ کامل رسیده است، عقلش کامل است و نیازی ندارد دین برایش تعیین تکلیف کند. گفتم: حرف شما درست اما ناقص است؛ بله لیبرالیست ها و انسان های مدرن معتقدند انسان عقلش کامل است و نیازی به فقها ندارد، نیاز به 124 هزار پیغمبر ندارد، نیاز به ائمه ندارد و نیازی هم به خدا ندارد. شما در کدام صحنه ماهواره یا سیاست یا اقتصاد خدا را می بینید؟ کدام تئوری ما برخواسته از دل اندیشه های 124 هزار پیغمبر است؟ دنیای مدرن یک «نه» بزرگ است به 124 هزار پیغمبر و خدا.
 
در این فضا که 400 سال خدا و انبیا را میرانده بودند، انقلاب اسلامی ایران دوباره مردم را به دین دعوت کرد؛ یعنی اقتصاددان ها اقتصادتان را عوض کنید و خیال نکنید انقلاب اسلامی ایران فقط یک چالش سیاسی برای دنیا به وجود آورد، نه؛ برتری انقلاب اسلامی ایران این است که مي گويد جهان بینی حاکم بر دنیا باید عوض شود.
 
باید اقتصادی مبتنی بر فرمایشات امام صادق (ع) داشته باشیم
 
من معتقدم اقتصاد ما هیچ وقت حل نمی شود چون تراوش ذهن انسان های لیبرال است و باید اقتصادی بیاوریم که خطا در آن محال باشد؛ باید اقتصادی مبتنی بر فرمایشات امام صادق (ع) داشته باشیم.
 
انقلاب اسلامی ایران به چالش کشیدن همه ابعاد دنیاست و آنها تحمل نمی کنند و از ابتدایی که دین اسلام در صدر ادیان مطرح شد آنها نتوانستند تحمل کنند؛ حتی پیغمبر در 10 سال حکومتشان در مدینه، 84 جنگ را متحمل شدند؛ یعنی هر يك ماه و نیم الي دو ماه، یک جنگ، یعنی پیغمبر همه روزه درگیر جنگ بود. چرا این همه فشار؟
 
از دید آنها علوم تجربی اصل است؛ چون امروز یک حرف را می زند و پنج سال دیگر حرفی متفاوت. پس شکاکیت لازمه تجربه گرایی است که در طی این مسیر به وجود می آید. وقتی ما با تفکرات اسلامی دچار تجربه گرایی شویم، به دنبال آن حتی در مورد خدا دچار شکاکیت می شویم و حاضریم برای اینکه ببینیم خدا وجود دارد، شیر یا خط بیندازیم و بر فرض که خدا را پذیرفتیم، باز شک به وجود می آید که کدام دین؟ بر فرض شیر یا خط بیندازیم و اسلام را هم قبول کنیم، چون شیر آمده و شین هم دارد مذهب شیعه را هم قبول می کنیم اما کدام قرائت از شیعه؟
 
انقلاب اسلامی ایران باید در دنیا عملیاتی شود
 
خیلی دردناک است این گونه بگوییم كه قرائت آیت الله العظمی منتظری و آیت الله العظمی صانعی یا قرائت مطابق مرجعی دیگر؟
 
اینکه سختی کار مقام معظم رهبری از سختی کار امام بیشتر مي باشد، همین است و اینکه کار حضرت امیر (ع) از کار پیغمبر سخت تر بوده نیز در همین بود.
 
حضرت علی نزدیک به پنج سال حکومت کردند؛ گردن یک کافر و مشرک را نزد و هر چه کشت مسلمان کشت. خیلی سخت است. حضرت امیر باید گردن چه کسی را بزند؟ گردن سرداران سپاه (طلحه و زبیر)، خیلی کار سختی است.
 
خانه حضرت زهرا دو بار مورد حمله قرار گرفت؛ یک بار متحصنین را از آنجا بیرون کشیدند زيرا محل تحصن سیاسی شده بود علیه خلیفه اول. علی (ع) در آنجا بود، زبیر در آنجا بود اما بعدها گردن همین زبیر زده شد؛ خیلی سخت است.
 
شما وقتی وارد خانواده پیغمبر می شوید یا وارد خانواده امام می شويد چیزهایی را می بینید که باورش سخت است؛ پسر این آقا که دیروز در کنار رهبری نشسته بود، به پدرش گفت: پدرم، این سبزی مردمک چشمت یادآور جنبش سبز است. چه باید کرد؟ باور کنید کار سختی است.
 
مبنای دنیای مدرن شکاکیت است و امروز لیبرالیزم بزرگترین مبنای معرفت شناختی اش شکاکیت است؛ اسلام امر به معروف دارد. اسلام می گوید كه تجربه گرایی باطل است؛ این چالش است و انقلاب اسلامی باید در دنیا عملیاتی شود.
 
مهماندار گفت بفرماييد
 
در هواپیما سوار شدم که بیایم اینجا و نیم ساعت نگذشته بود كه آقای مهماندار آمده و می گوید: بفرمایید بفرمایید. به من كه رسید گفتم: آقا ماه رمضان است! پیاده که شدیم تماس گرفتم با مسئولین مربوط و گفتند: قانون است و تذکر پزشکان است که در هواپیما حتما چیزی بخورید. گفتم: پزشکی می تواند چیزی را اثبات کند؟ هر آنچه در پزشکی هست تراوش ذهن انسانهاست. دین اسلام و قران کلام خداست، خدا احتمال خطا دارد یا انسان؟ مگر خدا احتمال خطا دارد؟
 
انقلاب اسلامی ایران اینها را به چالش می کشد. به بیان مقام معظم رهبری: دشمن از ایران هسته ای نمی ترسد، دشمن از ایران اسلامی می ترسد.
 
علم تراوش ذهن انسانهاست؛ اما قران از آن خداست. فوکویاما در کتاب پایان تاریخ می گوید: لیبرال دموکراسی آخرین نظریه ای است که بشر به ذهنش می رسد، اما ما به این مسئله هم چالش وارد کردیم. ما تئوری و نظریه جدیدی به نام ولایت فقیه آوردیم.
 
معرفت شناسی را باید خوب بخوانیم، خداشناسی و حق شناسی را باید خوب بخوانیم. شب می خوابند و صبح بیدار می شوند و می گویند ما حق داریم سقط جنین کنیم، ما حق داریم به همه جا حمله کنیم.
 
منتظر همه دشمنی ها باشیم
 
سوال: این حق از کجا می آید؟ انقلاب اسلامی به چالش کشیدن نظام حقوقی دنیاست، نظام سیاسی دنیاست، منتظر همه دشمنی ها باشیم كه دشمن هیچ گاه دست برنمی دارد. این درس ها را خوب بخوانید و با استدلال از اسلام دفاع کنید و به یقین معرفتی برسید؛ فقط اسلام درست است و لاغیر (ان الدین عند الله الاسلام).
 
یک حق از 30 ماده حقوق بشر مربوط به انسان نيست 
 
پایان نامه ام در مورد حقوق است و مجبور بودم 30 ماده حقوق بشر را بخوانم. به خدا قسم یک حق در آن نیامده که مربوط  به انسانیت انسان باشد. همان حقوقی که انسان برای حیوانات در نظر گرفته به عنوان حقوق بشر برای من و شما ارائه کرده اند؛ انسانی ترسیم شده که روح مجرد ندارد و هر چه هست همین است.
 
ما بزرگ ترین چالش را بر دنیا وارد کردیم و داریم تاوان آن را پس می دهیم.
 
مشکل ما این است که اسلام در دانشگاه ها به وفور یافت می شود!
 
مشکل ما این است که اسلام در دانشگاه ها به وفور یافت می شود؛ یک دانشگاهی داریم که کاملا اسلامی است آن هم دانشگاه آزاد اسلامی است! البته اکنون آزاد و غیر آزاد نداریم الحمدلله همه اسلامی اند! یک انجمن اسلامی دارید که حداقل اسلامی آن را بردارند سنگین تر است.
 
دانشگاه که می خواهد اسلامی شود، چهار بعد آن باید اسلامی شود. اولین بار در عمر جمهوری اسلامی ایران در مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیته علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها را تشکیل داد و اگر این نتواند موفق شود، آنگاه می گویند بچه های مذهبی حرفی برای گفتن نداشتند و شما در دانشگاه باید کار را جلو ببرید.
 
باید متون دانشگاه اسلامی شود، فیزیک، شیمی، اقتصاد، این متون سکولارند. انقلاب ما دو رهبر به خودش دیده، امام خمینی آمد و پس از یکی دو سال گفت: دو سال و نیم در دانشگاه ها را تخته کنید تا انقلاب فرهنگی تکمیل شود؛ یعنی این دانشگاه به درد جمهوری اسلامی نمی خورد.
 
رهبر معظم انقلاب نیز یک سال و نیم پیش گفتند: مبانی علوم انسانی موجود در دانشگاه ضد اسلام است و معضلی بالاتر از این در کشور نداریم؛ تا دانشگاه اسلامی نشود، کشور نمی تواند اسلامی باشد.
 
کشور اگر بخواهد اسلامی شود، باید نرم افزار علوم اسلامی را در دانشگاه ها بیاوریم؛ نرم افزار اسلامی باید قرآن کریم باشد. اساتید دانشگاه باید اندیشه اسلامی پیدا بکنند، دانشجویان و دانشگاه ها باید نسبت به اندیشه های اسلامی بازآموزی شوند و نهایتا چهارمین بعد، بعد ظواهر دانشگاه است. ظواهر دانشگاه باید نشان دهنده ایمان باشد نه شیطان.
 
امروز سربازی امام زمان در سربازی مقام معظم رهبری است
 
آیت الله مصباح فرمودند: نمی خواهم مبالغه کنم، اما هر چه فکر می کنم هیچ کس را نمی توانم بیابم که بگویم نائب امام زمان است جز سید علی خامنه ای.
 
کارهایی که مقام معظم رهبری کرده، واقعا نمی شود در این گونه تریبون ها آنها را بیان کرد. آقا در دیدار با مسئولان گفتند: من با واقعیات صحبت می کنم، چه خبرتان است؟ بروید ببینید کشور را به راحتی خدای متعال، پیش خواهد برد؛ همت کنید، نصرت خداوند متعال پشت سر شما خواهد بود.
 
بسیاری از مسئولان مملکت ما بر این باورند که آمریکا قویتر از خداوند است
 
چند سالی برای فرماندهان سپاه صحبت می کردم، می پرسیدم به من بگویید خدا قوی تر است یا آمریکا؟ بسیاری از مسئولان مملکت ما بر این باورند که آمریکا و متحدانش قویتر از خداوند متعال هستند؛ باوری که رهبر به خدا دارد، اخلاصی که رهبر به خدا دارد، باید در ما نیز بوجود آید؛ او باور دارد که خدا قوی تر است و باور پیدا کنیم که خدا قوی تر است.
 
خدا وعده داده کسانی که ایمان دارند و عمل صالح می کنند، آنها را خلیفه و وارث زمین می کند. همه دنیا علیه ما هستند؛ چرا ایران قد علم کرده پیش می رود؟ یکی یکی اسلام دارد سنگرها را فتح می کند اما خدا به هر کسی وعده نداده است.
 
باید دست و پای رهبر را ببوسیم
 
می دانید الان که گرانی داریم و این مشکل حل نمی شود، باید ایمان داشته باشیم؛ کفران بورزید و مسئولان در راه خدا نباشند، قحطی می آید، گرانی می آید؛ مسئولین نباید این گونه باشند.
 
رهبر انقلاب ایمان آورده است و خدا پشت سرش هست. اقداماتی انجام داده است که در قالب بیان نیست؛ این همه مشکلات وارد هر کشوری می شود، تا حالا تسلیم شده بود.
 
این دل باید متصل به امام زمان سلام الله علیه باشد. این تعبیر بی ادبانه است اما به قولی رهبر معظم هر وقت کم می آورد جمکران را انتخاب می کند و گریه و گریه. مقام معظم رهبری علوم سیاسی نخوانده اند، فقط حواسشان به ایران نیست، خبر ندارید كه کشورهای منطقه را نیز اداره می کنند، انقلاب های منطقه را دارند اداره می کنند و یک گل سر سبد است که باید دست و پایش را ببوسیم و باید دعا کنیم وجود ایشان را برایمان حفظ کند.
 
در جلسه ای بودم با نخبه ها، یکی از نخبه ها آمد و گفت: یک خارجی به ما گفت كه چطور شما این همه رشد به یکباره به دست آوردید، فضایی و هسته ای و سلول های بنیادین و فلان و فلان. گفتم: قران ما، ما را دعوت به علم می کند. گفت: نه، شما یک رهبری دارید كه حواسش به همه جا هست.
 
نمی دانم چطوری یک انسان می تواند اين گونه باشد. به قولی آقا قهرمان ملی است؛ کارگردان ها می آیند، آقا حرف دارد که بزند. ادیبان می آیند، آقا حرف دارد. سیاسیون می آیند، آقا حرف دارد. اقتصاددانان می آیند، آقا حرف دارد که بزند؛ مگر یک انسان چقدر مسلط است؟ قدر رهبرمان را بدانیم، قدر اسلام را بدانیم و با استدلال پای آن بایستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها