کد خبر: ۶۹۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۰۲ آذر ۱۳۸۹

شبکه ایران - مهدی خانعلی‌زاده: افتخارآفرینی تاریخی دختران شایسته ایرانی در مسابقات آسیایی چین اگرچه طبق معمول با بی‌مهری مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور روبرو شد - تا جایی که علی مطهری صریحاً اعلام کرد که اصلاً بانوان ایرانی نباید در مقابل چشمان مردان خارجی در مسابقات ورزشی شرکت کنند! - اما مخالفان جمهوری اسلامی ایران را به تکاپوی شدیدی انداخت.

رسانه‌های معاند تلاش ویژه‌ای کردند تا با تهیه گزارش، مصاحبه و خبرهای جهت‌دار درباره این دختران شایسته، این موفقیت بی‌نظیر را تحت‌الشعاع قرار دهند و به روند همیشگی خود در اتهام به وضعیت حقوق زنان در ایران ادامه دهند.

دویچه‌وله، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو فرانسه و ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی در اقدامی هماهنگ با صدها سایت اینترنتی وابسته به جریان اپوزیسیون، سعی کردند تا دختران ایرانی را که در مسابقات آسیایی موفق به کسب موفقیت و مدال‌های رنگارنگ شدند، افرادی معرفی کنند که هیچ اعتقادی به مقررات کشور ایران و مقدسات و احکام دین اسلام ندارند.

این رسانه‌ها با تمرکز ویژه بر روی پوشش و حجاب این دختران ورزشکار، آن را مانعی بر سر ورزش زنان در ایران نامیدند که دختران ایران از روی "اجبار" باید آن را رعایت کنند.

حتی تلویزیون دولتی انگلیس پا را از این فراتر گذاشت و در برنامه "نوبت شما"، صریحاً مدعی شد که "ورزش بانوان در ایران در شعاع حجاب گیر کرده است."

با تمام این تفاسیر و البته در غیبت مایوس کننده و تاسف بار رسانه‌های تصویری و مکتوب ایرانی، دختران افتخارآفرین و قهرمان ایران با اقدامات خود پاسخی صریح، قاطع و شفاف به این رویکرد تخریبی علیه مقدسات دینی دادند و نشان دادند که شاید بتوان با استفاده از جذابیت‌های بصری، اینگونه مطالب ناصواب را برای مخاطبان ناآگاه عرضه کرد اما افکار عمومی جهان شاهد روی دیگری از سکه این مساله بوده است.

"الهه احمدی" عضو تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران که در مسابقات گوانگ‌ژو موفق به کسب 3 مدال رنگارنگ (2 نقره و 3 برنز) شد، در هر سه نوبتی که بر روی سکوی اهدای مدال رفت، یک جلد کلام الله مجید به همراه خود برد تا هم مشتی بر دهان کشیش هتاک آمریکایی (تری جونز) زده باشد و هم اعتقاد اصیل و راسخ خود به دین مبین اسلام را به نمایش بگذارد؛ اقدامی که در کمال تاسف، هیچ بازخورد رسانه‌ای در میان رسانه‌های کشور نداشت.


حضور دختر شایسته ایرانی بر روی سکوی قهرمانی با قرآن کریم

"پریسا فرشیدی" دیگر عضو بانوی کاروان ورزشی ایران که موفق شد تا به مدال نقره رشته تکواندو دست یابد، هنگام دریافت مدال خود از یکی از مسئولان برگزاری مسابقات، در برابر اصرار و مکث چندین ثانیه‌ای او نیز حاضر به دست دادن با وی نشد و با لبخندی کنایه آمیز به او اعلام کرد که حاضر به انجام این کار برخلاف اعتقادات شرعی خود نیست.


دختر افتخارآفرین ایرانی حاضر به دست دادن با مسئول برگزاری مسابقات نشد

شادی وصف ناپذیر "خدیجه آزادپور" بر روی سکوی نخست مسابقات ووشوی آسیا و دریافت مدال زرین طلا نیز به عنوان یک دهن‌کجی بزرگ به تمامی دعاوی ضدایرانی در زمینه حقوق زنان مطرح شد؛ همان دعاوی که مدعی بود حجاب، نشاط را از زن ایرانی گرفته و مانع پیروزی وی در میادین مختلف اجتماعی از جمله میادین ورزشی شده است. مساله‌ای که پیش از این، بارها و بارها و به بهانه‌های مختلف دستاویز پروپاگاندای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است اما خانم آزادپور با حرکات جالب خود، به همه این ادعاها علیه ایران پوزخند زد.


طلای آسیا بر گردن دختر شایسته ایران که تاج زرین حجاب به همراه داشت

در این میان، آنچه مایه تاسف است، عدم توجه به این مسائل بسیار مهم و ارزشمند از سوی مردم و رسانه‌های کشور است. رسانه‌هایی که 24 ساعته به دنبال تامین منافع جناح‌های سیاسی حتی به قیمت انتشار اخبار دروغین هستند، به راحتی از کنار این موفقیت تاریخی و حوادث پیرامونی آن گذشتند.

این مساله از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که می‌بینیم هجمه‌ای گسترده و عظیم از سوی مخالفان جمهوری اسلامی ایران در زمینه رعایت حقوق زنان شکل گرفته که حتی از یک زن زناکار که شوهر خود را نیز به قتل رسانده، به عنوان تابلوی بانوی شایسته ایران استفاده می‌کنند و او را به نماد تحقیر و عدم توجه به زنان در ایران تبدیل می‌کنند.

کار به جایی رسیده که حتی برخی گروه‌های به اصطلاح حقوق بشری در اروپا، لباس‌هایی را با عکس زن مذکور تهیه و استفاده می‌کنند تا فضای رسانه‌ها و افکار عمومی را تحت‌الشعاع قرار دهند.


وقتی یک مفسد اخلاقی جنایتکار نماد دختران شایسته ایران زمین معرفی می‌شود

به نظر می‌رسد اکنون بهترین زمان ممکن برای شناساندن چهره واقعی دختران و زنان مسلمان ایرانی است؛ دخترانی که از بالا رفتن از دیوارهای سفارت ایالات متحده گرفته، تا جنگ 8 ساله و دوران بعد از آن، هیچ تفاوتی در عمل به اعتقادات خود برای عمل به وظایفشان احساس نکردند.

مسابقات گوانگ‌ژو از جهات بسیاری با حضور قدرتمندانه ایران همراه شد و ایران توانست رکورد کسب مدال طلا در مسابقات آسیایی را بزند. اما این مسابقات، تنها از این جهت خاص نبود و مسئله مهمتر در مورد حضور ایران در این مسابقات، این بود که ورزشکاران ایرانی به‌خصوص بانوان تیم ایران، هوشمندی و شعوری مثال‌زدنی را از خود در جریان این مسابقات به نمایش گذاشتند.

جای بسی خوشحالی است که تیم بانوان ایران از چنین افراد "وقت‌شناسی" تشکیل شده و چه خوب می‌شود اگر دختران جامعه ما، در یک حرکت مردمی مراسمی برای قدردانی از مدال‌آوران زن ایرانی که عزتمندی ایران و اسلام را به رخ کشورهای غربی کشیدند، تشکیل دهند. حال که مخالفان ایران اسلامی به دنبال تهیه و توزیع لباس با عکس یک زن دارای مفاسد اخلاقی هستند تا وی را به عنوان نماینده زنان ایران معرفی کنند، چرا دختران و زنان کشور ما با برگزاری جشنی تصاویر "الهه احمدی"، "پریسا فرشیدی" و "خدیجه آزادپور" را تهیه نکنند و بر لباس خود حک ننمایند تا نشان دهند، نمایندگان به حق آن‌ها دخترانی چون این سه نفر نیستند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۰۳ آذر ۱۳۸۹
۱
۰
سلام
من با تمام مطالب شما موافقم ولی یک نکته جا مانده است.
من از شما سوال می کنم آیا حجاب بلوز و شلوار مشکل شرعی ندارد ؟
وقتی ما می گوییم بانوی ورزشکار و باحجاب مسلمان، یعنی حجابش را قبول کردیم؟
اگر بانوان ما حجاب دارند مثلا همین خانم وشو کار ما که طلا گرفت اگر با حجاب اسلامی مسایقه داد پس چرا مسابقاتش را هیچ گاه تلویزیون نشان نداد و سانسور کرد؟
و حقیقت این است که اسلام بازیپه ای شده برای رسیدن به اهداف پوشالی که امام زمان هم آن را قبول ندارد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۲ - ۰۵ آذر ۱۳۸۹
۰
۱
سلام منم با حاجی موافقم
بله درسته تا حدی حرفتون درسته
ولی به بهای نشون دادن اینکه ما به زن بها میدیم نباید حدود الاهی رو فراموش کنیم
یادمون باشه شهدا برای چی رفتن.؟!!
هیچ کدوم از شهدامون حاضر نیستن به این عکسهای افتخار آمیز نگاه کنند
به نظر من این مطلب رو حذف کنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها