کد خبر: ۶۸۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۳۰ آبان ۱۳۸۹
محمدنجار گفت: هدفمندکردن یارانه‌ها ‌نیازی به تدابیر امنیتی ندارد؛ چرا‌که به نفع همه مردم است و حتی کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند، ‌این طرح را به نفع آینده و خودشان می‌دانند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور که عصر امروز شنبه ‌در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان حوزه ازدواج با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، درباره فعالیت‌های بنیاد ملی ازدواج گفت: بنیاد ملی ازدواج تشکلی مردم‌نهاد است که اعضای آن‌ را تعدادی از معتمدان محلی و مردم تشکیل می‌دهند که به فعالیت در امر تسهیل ازدواج جوانان مشغول هستند.
وی ادامه داد: کمیته سامان ازدواج نیز در هر استان مرکب از استاندار، ائمه جمعه و رؤسای شورای شهر تشکیل شده که به دنبال ساماندهی و بهره‌مندی از کلیه ظرفیت‌ها و امکانات دولتی نهادهای اجرایی و عمومی همچون شهرداری‌ها در موضوع ازدواج است.
وزیر کشور با اشاره به تفاوت بنیاد ملی ازدواج و کمیته سامان ازدواج تصریح کرد: تفاوت بنیاد ملی ازدواج و کمیته سامان ازدواج در نحوه اداره آنها است؛ بنیاد ملی ازدواج متشکل از نهادهای مردمی فعال در امر ازدواج است که مجموعه تشکل‌های جدید و قدیم را تجمیع کرده و به هم‌افزایی و توانمندسازی این تشکل‌ها کمک می‌کند، در حالی‌که کمیته سامان ازدواج به هماهنگی دستگاه‌های دولتی در امر ازدواج کمک خواهد کرد.
نجار همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا بنیاد ملی ازدواج برای استحکام بنیان خانواده برنامه‌ای در دستور کار خود دارد، اظهار داشت: در وزارت کشور شورای اجتماعی کشور را داریم که عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل اجتماعی کشور است که در مباحثی همچون مبارزه با مواد مخدر، ارتقای فرهنگ اجتماعی، توجه به تحکیم و تعالی خانواده و توجه به ازدواج آسان و تلاش برای کاهش طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی فعال است و حدود 200 کارشناس مرکب از همه دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی برای این موضوعات را آماده کرده‌اند و ما تلاش می‌کنیم طلاق را کاهش داده و ازدواج آسان را توسعه و گسترش دهیم.
وی ترویج ازدواج را نیازمند کار فرهنگی دانست و اظهار داشت: تسهیل ازدواج نیازمند امکانات مادی است که باید در مسکن، اشتغال و هزینه‌های خود ازدواج به جوانان کمک کرد که در شورای اجتماعی وزارت کشور این کار را دنبال می‌کنیم.
خبرنگاری با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند ممکن است طرح هدفمندکردن یارانه‌ها ابعاد امنیتی پیدا کند از نجار پرسید که آیا تمهیدات لازم توسط وزارت کشور برای این موضوع اتخاذ شده است که وی در پاسخ به این سئوال گفت: به‌حمدالله طرح هدفمندکردن یارانه‌ها به صورت روان در حال اجراست و بعضی از مراحل آن انجام شده و مردم مراحل بعدی را دنبال می‌کنند.
نجار ادامه داد: هدفمند‌کردن یارانه‌ها نیازی به تدابیر امنیتی ندارد چرا‌که این طرح به نفع همه مردم است و حتی کسانی که یارانه دریافت نمی‌کنند، کلان این طرح را به نفع آینده و خودشان می‌دانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها