کد خبر: ۶۸۶۷
زمان انتشار: ۲۲:۰۶     ۲۹ آبان ۱۳۸۹
۵۹۸ گزارش می دهد:
همه ساله با نزدیک شدن به ماه های محرم و صفر، شاهد افزایش برگزاری جشن های عروسی و به دنبال آن تعدد کاروان های عروسی می باشیم. بنابر اخبار رسیده در بسیاری از شهر های کشور همچون قم، کرمانشاه، سمنان، مشهد و... افرادی به بهانه جشن و شادی اقدام به بستن خیابان ها نموده و رقص مختلط در انظار عمومی می نمایند.

پایگاه 598 علي شعباني، در حالیکه بحث صیانت از عفت عمومی جامعه که توسط نیروی انتظامی و در قالب "گشت ارشاد"، طی چند سال اخیر محل مجادلات فراوانی گشته است، با مشاهده برخی حرمت شکنی ها در بسیاری از شهرهای کشور ، به نظر می رسد علاوه بر کار فرهنگی نیاز به برخوردهای انتظامی و قضایی با این پدیده بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد.

همه ساله با نزدیک شدن به ماه های محرم و صفر، شاهد افزایش برگزاری جشن های عروسی می باشیم و  به دنبال آن تعدد کاروان های عروسی که مشکلات فراوانی را به وجود می آورند.

بنابر اخبار رسیده در بسیاری از شهر های کشور  همچون قم، کرمانشاه، سمنان، مشهد و... افرادی به بهانه جشن و شادی اقدام به بستن خیابان ها نموده و بدون اینکه مزاحمتی از سوی نهاد های قضایی و انتظامی برای آنان ایجاد شود، اقدام به رقص مختلط در انظار عمومی می نمایند و در بسیاری از موارد مشاهده می گردد که حتی زنان با کشف حجاب دست به انجام اعمال خلاف عفت عمومی می نمایند.

در سال 1386 نیروی انتظامی اعلام کرد که با توجه به گزارشاتی از سراسر کشور مبنی بر اینکه کارناوال های شادی که به بهانه جشن عروسی در خیابان های شهرها همراه با ایجاد مزاحمت برای عموم شهروندان و همچنین در برخی موارد موجب حرمت شکنی می شود، نیروی انتظامی تمامی استان ها، موظف به برخورد با کاروان های عروسی می باشند. با اینکه مدتی برخورد هایی در قالب توقیف ماشین و جریمه انجام پذیرفت اما این طرح نیز در میانه راه متوقف گردید.

 چندی قبل نیز آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خویش نسبت به این موضوع اظهار نگرانی کرده و آن را زیبنده کشور اسلامی ندانستند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۸ - ۳۰ آبان ۱۳۸۹
۲
۲
آزادی مدنی می خواهندبرای همین جور کارها دیگه.....واقعا چرا؟چرا؟چرا؟نیروی انتظامی برخورد قاطع نمی کند؟؟؟چرا؟؟؟آبروی اسلام رادارند می برند......
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۰۶ آذر ۱۳۸۹
۱
۰
ايا واقعا مشكل مملكت ما اينه ؟ايا الان بزذگترين مشكل ما موهاي بچه هاست؟بابا مردم دارن پرچم تو سيارات ميخ ميكنند ما هنوز تو القباي عقايد و دينمون مونديم
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
حیا و عفت عمومی یکی از مشکلات تمامی کشورهاست که دوست دارن حل بشه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۰۶ آذر ۱۳۸۹
۱
۰
آقایی که دوست داری در سیاره دیگر میخ بکوبی
بهتر کمی تعقل کرده و بدانید که موی بچه ها هیچ ربطی به ترقی و پیشرفت ندارد و این دو مقوله ی کاملا جداست
نمونه ی بارز هم افتخار افرینی بانوان ایرانی با حجاب در بازیهای آسیایی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۰۷ آذر ۱۳۸۹
۱
۰
اينها همه نتيجه سخت گيزي هاي بدون منطق است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۰۹ آذر ۱۳۸۹
۱
۰
نمیدونم چرا بعضیا تا صحبت دین و عقاید میشه می گن مشکل اینه!!!بله همین مشکله.کسی که با عقاید خودش با فطرتش مشکل داره با خودش درگیره چطور میخواد جای دیگه میخ بکوبه؟!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها