کد خبر: ۶۸۵۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۱ مرداد ۱۳۹۱

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: قبل از انقلاب اسلامي اطراف شهر كوچك تهران مملو از هزاران هزار زاغه بود كه با ظرف هاي حلبي روغن ساخته شده بود.

به گزارش پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي - رييس سازمان بسيج مستضعفين - در جمع صميمي و پرشور دانشجويان بسيجي جهادگر در منطقه "هلشي" كرمانشاه گفت: خدمات انقلاب اسلامي به مناطق محروم و در اقصي نقاط كشورمان بي نظير بوده و 33 سال خدمت رساني نظام به مناطق دور دست و صعب العبور در دنيا هم نظير ندارد.

سردار نقدي به محروميت هاي مطلق بسياري از مناطق كشور اشاره كرده و تصريح كرد: به خوبي اطراف شهر تهران كوچك را در دوران سياه طاغوت به خاطر دارم كه هزاران هزار زاغه با ظروف حلبي روغن پُر از گِل شده و روي هم چيده شده و مشمعي به عنوان سقف روي آن كشيده شده بود و مردم در آن زندگي مي كردند.

ايشان بي سوادي مطلق اكثريت ايرانيان را از مصاديق محروميت سال 57 دانسته و خاطر نشان كرد: اغلب روستاها، جاده مواصلاتي حتي خاكي نداشت؛ اغلب روستاها برق نداشت و حتي خيلي اوقات در شهرها نيز با مشكل برق مواجه بوديم. در آن موقع اساساً هيچ نقطه اي در كشور داراي لوله كشي گاز نبود حتي برخي استان ها فاقد يك وجب آسفالت بودند.

وي كه از بنيانگذاران جهاد سازندگي در اوايل انقلاب مي باشد، با ذكر كارهاي اوليه سازندگي كشور بيان كرد: اكنون محروميتي كه در دورترين نقاط مرزي از آن حرف مي زنيم غالباً محروميت از امكانات اوليه نيست بلكه بخشي از امكانات اوليه به روستائيان داده شده و رفع محروميت نسبي در دستور كار است. اغلب درخواست ها ديگر آب و برق و راه و مدرسه نيست بلكه مسجد، سالن ورزشي و امثال نيازهاي دست دوم است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: يقيناً بايد تمامي امكانات را براي رفع كامل محروميت ها به كار بست چرا كه نظام اسلامي الگوي عدالت گستري در جهان بوده و هيچ يك از مصاديق فقر و محروميت شايسته چهره كشور اسلامي نيست.

ايشان خطاب به جوانان جهادگر بسيج سازندگي بيان كرد: گروه هاي جهادي براي رسيدن به نتيجه بايستي حداقل سه چهار سال در يك منطقه محروم بمانند و با كسب اعتماد متقابل با مردم و دستگاه ها، مطالبه گري از دستگاه ها و كمك به كارآمدي دولت، نقش جهادي خود را ايفا كنند. جابجايي هر ساله گروه هاي جهادي كار آنها را به قوت كامل نمي رساند.

وي به نحوه مطالبه گري و نقد نيز اشاره كرده و افزود: انتقاد لازم است اما كافي نيست، بايستي با شناسايي موانع و مشكلات روستاها، ضمن نقد عالمانه و سازنده براي رفع مشكلات، پيشنهاد نيز ارائه كرد.

سردار نقدي، نقد را لازمه گروه هاي جهادي دانسته و خاطرنشان كرد: جهادگران نبايد صرفاً ايراد گرفته و نقد يا سياه نمايي كنند بلكه بايستي مدل هاي علمي را نيز ارائه داده و حتي گاهي آن مدل را در مقياسي كوچك پياده سازي و اجرا نمايند تا الگويي براي حل آن مشكل در مقياس كلان گردد.

ايشان، برخي از راه كارهاي مطالبه گري گروه هاي جهادي را نيز برشمرده و تصريح كرد: بسيج سازندگي گروه ها را در سال تحت عنوان همايش رسم هجرت مجتمع مي نمايد و بايد در قالب كارگروه ها، تمامي مشكلاتِ شناسايي شده توسط گروه ها از دستگاه هاي مختلف احصاء و در نهايت به صورت جدي و منسجم از سوي گروه هاي جهادي با حمايت بسيج سازندگي براي حل قانوني مشكلات از مجلس و دولت پيگيري شود.

گفتني است در اين حضور هفت ساعته، سردار نقدي در جمع جهادگران بسيج دانشجويي دانشگاه هاي شريف، سمنان و كرمانشاه حضور يافته و با اهالي روستاهاي "مست علي" و "چناره" نيز به صورت مستقيم گفتگو نمودند. ساخت سه باب مسجد، دو باب خانه محرومين، يك باب خانه عالم و ده ها اقدام فرهنگي، بهداشتي و آموزشي از جمله فعاليت هاي گروه هاي جهادي فوق در بيش از ده روستاي بخش مركزي استان كرمانشاه مي باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها