کد خبر: ۶۵۲۸
زمان انتشار: ۲۳:۴۲     ۱۶ آبان ۱۳۸۹

به دنبال اخراج یکی از اساتید انقلابی رشته حقوق دانشگاه آزاد انزلی، دانشجویان بسیجی این دانشگاه با انتشار بیانیه ای نسبت به این اقدام اعتراض کردند . این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار رجانیوز قرار گرفته را در ادامه می خوانید:

به نام خدا

دانشگاه آزاد به جای اخراج اساتید سکولار اساتید انقلابی را اخراج می کند

اسلامی شدن دانشگاه به عنوان کانون پرورش انسان های فرهیخته و اندیشمند یکی از مطالبات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است و در این گذار آنچه می تواند تحقق این مطالبه را هرچه سریعتر به سرمنزل مقصود برساند تغییر و تحول در محتوای علوم انسانی با رویکرد دینی و اسلامی است. این موضوع سالیان متمادی به عنوان نهضت نرم افزاری و جهاد علمی در خاستگاه دانشگاه مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب از اساتید و دانشجویان انقلابی دانشگاه بوده است، آنچه می تواند زمینه رسیدن به این مهم را مهیا سازد حضور اساتید متخصص انقلابی در دانشگاه می باشد.

اساتید مرعوب و منفعل دانشگاه که روح حاکم بر اندیشه آنها تنها متون و محتوای ترجمه شده غربی است هیچگاه نمی توانند پیام آور علم بومی با رویکردی دینی برای دانشگاه اسلامی می باشد.
اتفاقات متعدد صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی در کشور بیانگر آن بوده است که ضرورت بازنگری در محتوای بسیاری از علوم انسانی امری ضروری و انکارناپذیر می باشد و شاید دلیل عدم موفقیت در این مسیر در سه دهه گذشته نداشتن سیاست ها و راهکارهای لازم جهت پرورش اساتید متعهد و متخصص بوده است که البته این موضوع بعد از اتفاقات فتنه سال 88 به عنوان یک موضوع اصلی مورد توجه همه دلسوزان نظام بخصوص متولیان مراکز آموزش عالی کشور قرار گرفته است.

آسیب پذیری این موضوع تا آنجایی بود که یکی از عوامل جریان فتنه که نقش اساسی در پیاده سازی راهبردهای نظام سلطه در درون کشور را داشت محصول همه فعل و انفعالات رفتاری خود را تاثیرگذاری علوم وارداتی غربی بر ذهن و فکر خویش دانست.

حال جای تعجب است در برهه ای از زمان که حضور اساتید متعهد و متخصص در دانشگاه برای تحولی بنیادی برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی امری مسجل است؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی یکی از اساتید برجسته و متعهد این دانشگاه را اخراج می نماید که تنها جرم این استاد داشتن روحیه ای انقلابی همراه با تخصص بالا و احاطه به علوم دانشگاهی و حوزوی می باشد.

بی تردید این رفتار ارتباط سازمان یافته ای با عقبه جریان فتنه سال 88 در دانشگاه آزاد اسلامی داشته که این گونه مغرضانه در سال تحصیلی جدید نسبت به حذف این استاد انقلابی عمل کرده اند تا بار دیگر فضای دانشگاه ها را از مسیر علمی خویش خارج نمایند.

ما دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی اقدام غیرقانونی مسئولین دانشگاه نسبت به اخراج استاد ارجمند جناب آقای دکتر سید محمد اسدی نژاد که از پایه گذاران رشته حقوق این دانشگاه بوده و همواره هم در حوزه ی تحصیل و هم در مباحث فرهنگی و اخلاقی سرآمد اساتید این دانشگاه بوده اند را محکوم می نماییم و انتظار آنرا داریم تا مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی از این رفتار خود که سرمنشاء آن فشارهای سیاسی مرعوب و منفعل بی کفایت بوده پشیمان گشته و با اقدامی انقلابی بار دیگر از این استاد فرهیخته جهت تدریس در این دانشگاه دعوت به عمل آورند تا دانشجویان این دانشگاه از چشمه سار علم و اندیشه این استاد متعهد و انقلابی بهره مند گردند.

اقدام انقلابی مسئولین دانشگاه می تواند این سوال را از ذهن ما دانشجویان پاک نماید که «چرا دانشگاه آزاد اسلامی به جای اخراج اساتید مرعوب غرب باور اساتید انقلابی را اخراج می کنند؟»

و یا اینکه مطالبات واقعی ما دانشجویان به مراجع بالاتر انتقال و اقدامات دیگری را در دانشگاه شاهد باشیم.

کانون علمی پژوهشی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها