کد خبر: ۶۵۰۷۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۱۳ تير ۱۳۹۱
تحلیل نیویورک تایمز و فاکس نیوز از رزمایش پیامبر اعظم (۷):
پس از سه دور مذاکره که با لجاجت و زورگویی سران 5+1 بی نتیجه به پایان رسید و امیدی را برای کارامد بودن دور بعدی مذاکرات باقی نگذاشت، اکنون بار دیگر از موضع اقتدار برآمده تا دشمنان پیشرفت ایران اسلامی را از اهداف شوم خود باز دارد. رزمایش پیامبر اعظم 7، که طی آن انواع موشک های بالستیک آزمایش می شوند در این میان پرداختن جراید غرب به آزمایش موشک شهاب 3 که قابلیت انهدام اهدافی در خاک اسرائیل غاصب و حتی جنوب اروپا رادارد تشویش و نگرانی آنان از قدرت روز افزون ایران را به وضوح نشان میدهد.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - پس از سه دور مذاکره که با لجاجت و زورگویی سران 5+1 بی نتیجه به پایان رسید و امیدی را برای کارامد بودن دور بعدی مذاکرات باقی نگذاشت، اکنون بار دیگر از موضع اقتدار برآمده تا دشمنان پیشرفت ایران اسلامی را از اهداف شوم خود باز دارد. رزمایش پیامبر اعظم 7، که طی آن انواع موشک های بالستیک آزمایش می شوند، و همچنین طرح تصویب کنترل تردد نفتکش ها از تنگه هرمز پاسخ های کوبنده ایران به غرض ورزی های سران استکبار محسوب می شود.



در این میان پرداختن جراید غرب به آزمایش موشک شهاب 3 که قابلیت انهدام اهدافی در خاک اسرائیل غاصب و حتی جنوب اروپا رادارد تشویش و نگرانی آنان از قدرت روز افزون ایران را به وضوح نشان میدهد.

نیویورک تایمز با تیتر ”گامهای جسورانه ی ایران در برابر تحریم های جدید نفتی" اینگونه نوشت:

ایران در واکنش به تحریم های جدید نفتی غرب، همزمان با مانورهای موشکی، طرح جلوگیری از تردد نفتکش های حامل سوخت به مقصد کشورهایی که دیگر از ایران نفت نمی خرند را در دستور کار خود قرار داده است. مقامات رسمی پنتاگون از توانایی ارتش ایران برای انسداد تنگه هرمز خبر داده و دولت امریکا هشدار داده است که هرگونه حرکتی از جانب ایران ”خط قرمز"ی را به وجود خواهد آورد که واکنش امریکا را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران به نقل از ژنرال حاجی زاده از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد ”در صورت وقوع هرگونه حادثه ای، موشک های زمین به زمین ایران همچون صاعقه بر سر متخاصمین باریدن خواهند گرفت."

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران نیز اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی یاد گرفته است چگونه با تحریم های اقتصادی غرب دست و پنجه نرم کند، و هیچ تحریمی هم نخواهد توانست موضع ایران درخصوص غنی سازی اورانیوم را که ایران آن را حق طبیعی خود می داند- تغییر دهد.

وال استریت ژورنال نیز که هنوز زخم بر زمین نشاندن پهپاد امریکایی را از یاد نبرده است در مقاله خد اینچنین نوشت:

پس از اجرای تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک هایی را تست می کند که قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل را نیز دارند. این زمایش سه روزه با نام پیامبر اکرم 7 در بیابانهای استان سمنان اجرا می شود. به نظر می رسد شکست مذاکرات هسته ای اخیر، همچنین مسائل مربوط به سوریه –که نزدیک ترین متحد ایران در جهان عرب به شمار می رفت- دلایل دیگر این رزمایش باشند. ژنرال حاجی زاده اعلام کرده بود که ایران ساکت نمی نشیند تا امریکا و اروپا سپر دفاع موشکی بسازند و ایران را هدف قرار دهند.

این مقام نظامی همچنین اظهار داشت متخصصین ایران توانسته اند تمامی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده RQ-170 را استخراج کنند. او افزود ایران در حال استفاده از این پرنده است و در حال ساخت نمونه مشابه آن می باشد.

ایشان با صراحت اعلام کردند: ”اسرائیل توان حمله ی یک جانبه به ایران را نخواهد داشت، و اگر این کار را بکند دلیل موجهی به ایران داده است تا او را از نقشه زمین محو کند."

فاکس نیوز نیز در همین رابطه نوشت: ”یکی از موشک های تست شده در این رزمایش، موشک بالستیک شهاب 3 است که با بُرد 1200 مایل(2000 کیلومتر)،  قدرت کافی برای هدف قرار دادن اسرائیل یا جنوب اروپا را دارد."

العربیه، مانور موشکی ایران را آمادگی برای حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته ای این کشور دانست و نوشت: ”ایران پیش از این هشدار داده بود که در صورت توافق امریکا و اسرائیل در حمله به ایران، پایگاه های ایالات متحده را هدف قرار خواهد داد."

برخی دیگر از خبرگزاری ها و سایت های خبری که موضوعات اخیر را کانون توجه خود قرار داده اند عبارتند از لاتایمز، کریسشین ساینس مانیتور، داون و ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها