کد خبر: ۶۴۵۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۱ تير ۱۳۹۱
/آخرین تحولات بحرین/
دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرینی با اشاره به اینکه انقلاب بحرین به مرحله بازگشت‌ناپذیری رسیده، تاکید کرد که انقلابیون پیروزی در عرصه سیاسی و میدانی را لمس می‌کنند.

فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی التوافق، شیخ "علی سلمان" روز گذشته در سخنانی تاکید کرد که ملت بحرین باید شیوه‌های انقلاب خود را ارتقا دهند تا به حقوق کامل خود دست پیدا کند.

دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی، بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرینی با اشاره به اینکه انقلاب بحرین به مرحله بازگشت‌ناپذیری رسیده است، گفت: مردم انقلابی بحرین پیروزی در عرصه سیاسی و میدانی را به خوبی احساس می‌کنند.

شیخ سلمان همچنین با اشاره به اینکه این شیوه حکومت و زمامداری هیچ‌گاه مقبول و مورد رضایت مردم بحرین نبوده است، گفت: باید خواست و اراده مردم در همه امور جاری و فعال باشد.

وی افزود: قیام مردم بحرین را هرچه بنامید، انقلاب، قیام یا انتفاضه یا هر چیز دیگر تفاوتی نمی‌کند، آنچه مهم است، اینکه مردم این کشور در چارچوب اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی، سیاسی، رسانه‌ای و حقوقی خواهان تحقق مطالبات خود هستند.

شیخ سلمان گفت: مردم می‌خواهد که آنها منبع واقعی قدرت باشند و به همین دلیل است که می‌گوییم راه بازگشتی وجود ندارد.

از طرف دیگر مناطق مختلف بحرین شاهد تجمع‌های اعتراض‌آمیز در مناطق مختلف این کشور به دعوت ائتلاف 14 فوریه بود. این درحالی است که نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل خلیفه با حمایت نیروهای اشغالگر سعودی با وجود تمام سرکوبگری‌های خویش نتوانسته‌اند مانع برگزاری راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های مردمی در بحرین شوند.

اعتراض‌های مردمی در بحرین با آغاز فعالیت‌های موسوم به "بی‌گناهان ذبح شده" ادامه دارد. بی‌گناهان ذبح شده اشاره به جنین‌هایی دارد که در پی حملات نیروهای امنیتی بحرینی به زنان این کشور و همچنین استفاده بیش از حد از گازهای سمی سقط شده‌اند.

تجمع زنان برای ابراز همبستگی با قربانیان شکنجه و شهدای خردسال و جنین‌هایی که در اثر ایجاد وحشت و بکار بردن بی‌رویه گازهای سمی توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه سقط شده‌اند، از جمله فعالیتهای جدید است.

از آغاز انقلاب مردمی بحرین در 11 فوریه سال گذشته تاکنون ده‌ها زن بحرینی به دلیل شرکت در اعتراض‌ها و مورد حمله و تهاجم قرار گرفتن توسط نیروهای نظامی و امنیتی آل خلیفه دچار سقط جنین شده‌اند .

از سوی دیگر رژیم آل خلیفه با درخواست نمایندگان 27 نماینده شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد مخالفت کرد. این نمایندگان از رژیم آل خلیفه خواسته‌اند به نقض حقوق بشر در این کشور و اقدامات سرکوبگرانه خویش پایان دهد .

سازمان دفاع از قربانیان خشونت نیز از اعضای شورای حقوق خواست به حقوق بشر در بحرین بیش از پیش اهمیت دهد و برای رژیم آل خلیفه جهت اجرای اصلاحات اساسی مهلت تعیین کند.

این درخواست در گزارشی مطرح شده است که سازمان دفاع از قربانیان خشونت به "بان کی‌مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه داد.

این گزارش از بازداشت‌ها در بحرین انتقاد و آن را نقض حقوق اساسی سیاسی و اجتماعی توصیف کرده است .

این سازمان همچنین در گزارش خود به مرگ 5 شهروند بحرینی به دلیل شکنجه در زندان‌های رژیم آل خلیفه نیز اشاره کرده است.

این گزارش می‌افزاید: شماری از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده نیز در زندان‌ها با بدرفتاری جسمی و روحی مواجه هستند و موارد نقض حقوق بشر در ماه‌های اخیر افزایش یافته است .

سازمان دفاع از قربانیان خشونت در گزارش خود از فرار عاملان نقض حقوق بشر از مجازات انتقاد و اعلام کرده است که فرار از مجازات به وسیله‌ای توجیه‌کننده شکنجه و بدرفتاری تبدیل شده است.

سازمان دفاع از قربانیان خشونت افزوده است: شمار بازداشت شدگان هنگام انتشار این گزارش به 2990 نفر رسیده و 2187 نفر در حالی هنوز در زندان‌های رژیم آل خلیفه بسرمی‌برند که هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها