کد خبر: ۶۴۴۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۱ تير ۱۳۹۱
نماینده مردم تهران با انتقاد از سخنان نماینده ارومیه گفت: این طرح به نفع نمایندگان شهرستان است که در مدت تعطیلات به حوزه انتخابیه می‌روند در حالیکه اگر اسم آن تعطیلات تابستانی باشد به نفع ما تهرانی‌ها است.

فارس، سید جلال یحیی زاده نماینده مردم تفت، در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به بند 11 ماده 23 آیین‌نامه و در جریان بررسی طرح یک‌فوریتی اصلاح ماده 84 آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه من با این طرح موافق هستم اظهار داشت: این طرح می‌تواند یک طرح تبلیغاتی برای برخی نمایندگان باشد چرا که این طرح را به صورت یک فوریتی ارائه دادند در حالیکه برنامه کمیسیون‌ها در هفته جاری مشخص شده است و این موضوع نمی‌تواند در کمیسیون‌ها در هفته جاری بررسی شود.

وی افزود: دو هفته آینده نیز نمایندگان به تعطیلات می‌روند در حالیکه مخاطب و کسی که صحن علنی را می‌شوند منتظر است تا در این زمینه یک کار فوری صورت گیرد. بنابراین این موضوع نه تنها هجمه‌ها را نسبت به مجلس کم نخواهد کرد بلکه آن را بیشتر هم می‌کند.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر یحیی‌زاده گفت: این موضوع مشکلی ندارد و طراحان طرحی را ارائه دادند که در هفته‌های دیگر در کمیسیون بررسی می‌کنند. بنابراین تذکر شما وارد نیست.

در ادامه یحیی‌زاده پاسخ لاریجانی را چنین داد: که هیئت رئیسه می‌توانست اکنون این طرح را در دستور کار صحن قرار ندهد و پس از تعطیلات دو هفته‌ای به این موضوع رسیدگی می‌شد و علی لاریجانی رئیس مجلس نیز خطاب به یحیی زاده گفت: این موضوع اشکال آیین‌نامه‌ای ندارد و تذکر شما وارد نیست.

در ادامه جلسه حمید رسایی نماینده مردم تهران در تذکری با استناد به ماده 77 آیین‌نامه داخلی به سخنان نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه اشاره کرد و گفت: آقای قاضی‌پور یا به خطا و یا به تعمد مطالبی را گفتند که واقعیت ندارد، اینکه بنده سال گذشته یک ماه در آلمان بودم یک دروغ محض است.

وی افزود: بنده شبهای قدر را بر اساس تعطیلی مجلس و همچنین برخی جلسات را مرخصی گرفتم و به دلیل شرایطی که داشتم و همچنین از آنجا که از ده سال قبل از نمایندگی برای تبلیغ اعزام می‌شدم، سال گذشته نیز برای تبیلغ اعزام شدم.

این نماینده مجلس ادامه داد: کسانی که دغدغه حوزه انتخابیه دارند، پس چرا در حالیکه تعطیلات را به حوزه انتخابیه خود رسیدگی می‌کنید اما فحش تبلیغات تابستانی را می‌خورید.

رسایی خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان می‌گویند شما تهرانی‌ها دغدغه ندارید که ما هم می‌گوییم که اگر تعطیلات تابستانی باشد به نفع ما تهرانی‌ها است اما می‌گوییم که اسم آن را تعطیلات تابستانی نگذارید و همان سرکشی به حوزه انتخابیه باشد تا کارمان را درست‌تر انجام دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها