کد خبر: ۶۴۱۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۷     ۰۹ تير ۱۳۹۱
درپی تشدید واکنش‌های شخصیت های سیاسی و مذهبی‌قم:
تغییر ناگهانی استاندار قم در جلسه دو روز گذشته هیئت دولت در زمان کمتر از یک سال مانده به پایان دولت دهم با تعجب و واکنش فراوانی در استان قم روبه رو شده است. هرچند که برخی از فعالیت ها و اقدامات استاندار روحانی قم در سال های گذشته مورد انتقاد جمعی از فعالین سیاسی و فرهنگی استان قم می باشد اما حضور استاندار پرحاشیه همدان در استانی که مرکز اصلی حوزه های علمیه کشور و مراجع تقلید است حساسیت ان را بیش از پیش نموده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، تغییر ناگهانی استاندار قم در جلسه دو روز گذشته هیئت دولت در زمان کمتر از یک سال مانده به پایان دولت دهم با تعجب و واکنش فراوانی در استان قم روبه رو شده است.

هرچند که برخی از فعالیت ها و اقدامات استاندار روحانی قم در سال های گذشته مورد انتقاد جمعی از فعالین سیاسی و فرهنگی استان قم می باشد و حتی برخی وی را استاندار دولت نمی دانستند اما حضور استاندار پرحاشیه همدان در استانی که مرکز حوزه های علمیه کشور و مراجع تقلید است حساسیت ان را بیش از پیش نموده است.

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های نمازجمعه قم ضمن انتقاد از تغییر ناگهانی استاندار قم اظهار داشت: تغییر استاندار به هیچ وجه مورد تایید بزرگان و اعاظم و مردم ولایت‌مدار و متدین قم نبوده و قاطعانه از دولت خواستار تداوم مأموریت استاندار کنونی در قم هستند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) همچنین افزود: این خبر موجب ناراحتی شده است زیرا پس از 30 سال از پیروزی انقلاب برای نخستین بار استانداری روحانی در سطح کشور و در استان قم منصوب شده بود که ارتباط او با مراجع تقلید و مردم مثال‌زدنی است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی و همچنین از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه های قبل از نماز جمعه قم با انتقاد از تغییر موسی پور بیان داشت: دولت در تصمیم خود تجدید نظر کند. وجود یک روحانی پرورش یافته حوزه به عنوان استاندار قم کاری ارزشمند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام موسی‌پور دارای سابقه فرهنگی بود،‌ افزود: او به عنوان یک چهره فرهنگی با ائمه جماعت، ائمه جمعه، مساجد، گروه‌های فرهنگی، کانون‌های فرهنگی، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، دفتر مراجع تقلید و خود ایشان ارتباط خوبی داشت.

احمد امیرآیادی فراهانی نیز روز گذشته در همایش فعالان اقتصادی قم ضمن اعلام مخالفت مجمع نمایندگان استان قم از تغییر استاندار فعلی قم گفت: مجمع نمایندگان قم اعلام کرد که با این تغییر مخالف است، البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی هیچ اطلاعی از این تغییر نداشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ دلیلی تاکنون از طرف دولت برای تغییر استاندار قم اعلام نشده است، افزود: در تماس تلفنی که با استاندار داشتم وی از دلایل تغییر خود اعلام بی‌خبری کرد و گفت پس از تصویب در هیئت دولت از این مسئله اطلاع پیدا کرده است. اگر ارزش‌های انقلاب اسلامی با بعضی تغییرات زیر سئوال برود سکوت نخواهیم کرد.

همچنین برخی از مدیران استانی و شهری قم نیز مخالف هایی را در خصوص این جابجایی بیان داشته اند.


شنیده های این پایگاه حکایت از نارضایتی برخی از مراجع و بزرگان حوزه های علمیه قم از حضور کرم رضا پیریایی در قم را دارد که به وجود آمدن این حاشیه ها در سال پایانی کار دولت دهم می تواند مشکل بزرگی برای به نتیجه رساندن پروژه ها و طرح های این دولت گردد.

به نظر برخی از کارشناسان لغو چند باره مصوبات دولت توسط علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس را می توان علت این گونه تغییرات در استان قم دانست.

این گونه تحرکات سیاسی در حالی رخ می دهد که رهبر معظم انقلاب دیدار اخیرشان با نسئولان قضایی برای چندمین بار وحدت بین سه قوه را عامل اصلی پیروزی در برابر مشکلات و مسائل موجود دانسته و بیان داشتند: "دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت ایران و استقلال و هویت کشور در مقابل تلاش همه جانبه قدرتهای استکباری، قرار دارند و باید با پرهیز از مسائل حاشیه ای و اختلافی، به یکدیگر کمک کنند. هرگونه واگرایی نیروها و قوای سه گانه از یکدیگر، به ضرر کشور است."

به این حال باید منتظر ماند و عکس العمل هیئت دولت را نسبت به واکنش های اخیر تغییر استاندار قم مشاهده نمود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
شمسه فروغی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۱
۷
۶
ببخشید مگر شما قیم دولت هستید
این حق هر دولتی است که نماینده خودش را جابجا یا تغییردهد ویا حتی برکنار کند.
این حق دولت عین ارزشهای انقلاب واسلام است نه آنچه شما به دروغ آنرا به انقلاب نسبت می دهید.
بروید یک فکری به حال خودتان بکنید
البته من از احمدی نژاد بدم می آید وبه او رای هم نداده ام ولی این کارش حق اوست وهیچ قانونی نمی تواند اورا مقصر بداند
مگر یک عده ایی مثل شماها که با همه دولتها سر جنگ دارید چون اصلا اعتقادی به دموکراسی ندارید
در کجای عالم دیده ایدکه به رئیس جمهور منتخب یک ملت در تریبون نمازجمعه شهری که خود ادعای الگو بودن در جهان اسلام را دارد یک وزیر عزل شده بگوید "تو غلط کردی" باید شما ها چند وقتی بروید درس اخلاق آقای حسن زاده آملی وحائری شیرازی تا ادم شید که البته بعید می دانم!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۱
شما هم حتما برید درس اخلاق خوبه براتون
شما مگه نماز جمعه بودین؟
من که تو قمم نماز جمعه بودم اصلا نگفتن غلط کردی؟
حالت خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۱
۹
۴
بابا این ... چیزیش میشه ها من خودم قمی ام واقعا شوکه شدم وقتی شنیدم. استاندار خوبی بود برای پیشرفت قم خیلی زحمت کشید نمیدونم چرا عوضش کرد اصلا هرکی خوب کار میکنه عوضش میکنند مثل متکی و پورمحمدی و اژه ای و صفار هرندی و....
پاسخ
ضد انحراف
UNITED STATES
۱۹:۵۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۱
۶
۴
موج اعتراض به انتصاب عامل مشایی به سمت استاندار قم
نامه دانشجویان قمی به وزیر کشور
http://anti-enheraf-qom.blogfa.com
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۱
یعنی دولت برای هر عزل و نصبی باید ازشما دانشجویان خودجوش هم اجازه بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه چقدر خودخواهی
ضد انحراف
UNITED STATES
۱۹:۵۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۱
۴
۳
موج اعتراض به انتصاب عامل مشایی به سمت استاندار قم
نامه دانشجویان قمی به وزیر کشور
http://anti-enheraf-qom.blogfa.com
پاسخ
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۱۰
۴
کی گفته توی این مملکت هرکس امد پستی گرفت مادام العمر است ؟!
خاتمی سه تا استاندار توی قم عوض کرد و ... سکولار را گذاشت اشتاندار قم کسی جیک نزد. چه خبره ؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۷
۸
خوب که چی؟حالا چون روحانی هستند لابد نباید تغییر کنند؟
نکنه دوباره پای اون جریان موهوم در میونه؟
انصاف هم خوب چیزیه باباجون ایشون تا حالا از مسولین دولتی بوده اختیار گذاشتن و برداشتنش با جای دیگس نه امام جمعه قم و دفاتر مراجع !
پاسخ
جوادزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۷
۷
دولتی که نتواند یک استاندار عوض کند به چه درد میخورد؟ ای داد.
پاسخ
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۶
۸
هر دم از این باغ بری می رسد
یکی تو قم بود که مردونه کار می کرد
آقای دولت کریمه چرا عوضش کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
حاج اقا موسی پور خوب بود ولی تعطیلی دوساله طرح حرم به حزم و زیر زمین رفتن منور یل و ... را نگذارید بگوییم .
دولت آبوری افراد را حفظ میک ند ولی شما می خواهید آبروی استاندار قبل برود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۲
۲
انصافا خوب کار کرد
مردم دار
رسیدگی به مناطق محروم
ارتباط موثر با علما و روحانیون
اگر ایشون کاندیدای مجلس بشند
احتمال زیاد رای اول میاریند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۴
۳
بحث بر سر اين نيست كه چون ايشان روحانيست، پس نبايد عوض مي شده يا مراجع و امام جمعه بايد اختيار نصب و عزل داشته باشند. بلكه بحث بر سر اينست كه بعد از مدتها يك استاندار موفق در قم ديده بوديم كه واقعا داشت كار مي كرد. آخه چرا عوضش كردند؟ بازم بخاطر مخالفت با جريان مزخرف حاشيه دولت؟!
پاسخ
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
۴
۳
بحث اصلا تغییر استاندار قبلی نیست بحث اینه که یه آدمی مثل پیریایی چرا باید استاندار قم بشه. یه مشایی چی. یه ادم خود شیفته. یه مدیر سه لتی تنبل. یه فرصت طلب. یه .....
پاسخ
lمهند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۱
۱
۲
باسلام. من خودم همدانی هستم وقتی شنیدم واقعا تعجب کردم .استاندار همدان در سه سال قبل طایفه ای و قبیله ای کار کرد اکثر مردم همدان از عزل او خوشحالند .
پاسخ
محمدحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۱
۰
۳
بر و بچه های قمی بیشتر متوجه این اقدام میشن ..
آقای موسی پور (بدون در نظر گرفتن روحانی بودن)‌ استاندار خیلی خبوبی بود،‌ و سوال اینجاست که چرا همچین شخصی رو که کارنامه مثبتی هم داره در آستانه نیمه شعیان که فوج زائران به سمت قم میان رو عزل کنه و استانداری رو که به قم آشنایی نداره بیاره..
تازه بگذریم از اینکه استاندار جدید ما کسی بوده که وقتی از همدان رفته،‌مردم جشن میگیرن!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها