کد خبر: ۶۳۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۰ آبان ۱۳۸۹
حسين الله‌كرم در واكنش به سخنان زيبا كلام كه اعلام كرد من براي القاعده و اسامه بن لادن احترام زيادي قائلم تاكيد كرد: القاعده ساخته آمريكاست تا مقابل اسلام سياسي و انقلابي بايستد چرا مي‌گوييد كه براي اين گروهك احترام قائليد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس مناظره حسين الله‌كرم استاد علوم سياسي دانشگاه آزاد و صادق زيبا كلام استاد علوم سياسي دانشگاه تهران با موضوع نگرش صحيح به مساله آمريكا به همت بسيج دانشجويي دانشگاه صنعيت شريف، بعد از ظهر روز گذشته يكشنبه 9 آبان در سالن جابرين حيان دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد كه اين جلسه مناظره با حاشيه‌ايي همراه بود:

* استقبال دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف از اين جلسه مناظره به حدي بود كه از همان ابتداي جلسه سالن جابرين حيان دانشگاه صنعتي شريف مملو از دانشجويان بود و برگزار كنندگان اين جلسه مجبور شدند براي دانشجوياني كه پشت در سالن بودند در راهرو بلند گو نصب كنند.

* صادق زيبا كلام در ابتداي سخنان خود از حضور در كنار حسين الله كرم اظهار خوشحالي كرده و گفت: الله كرم بايد دهها بار شهيد مي‌شد چون خدمات بسياري در جنگ تحميلي داشت و داوطلبانه به استقبال جنگ و شهادت رفت.

* مجري اين جلسه كه يكي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف بود به هر يك از مناظره كنندگان و به طور مساوي وقت مي‌داد تا به تبيين نظريات خود در خصوص موضوع مطرح شده بپردازند.

* دانشجويان حامي نظرات دو طرف مناظره كننده پس از آنكه آنان مطالب مهمي را عليه نظرات يكديگر بيان مي‌كردند با كف و سوت از طرف حمايت كرده و وي را تشويق مي‌كردند.

* صادق زيبا كلام در بخشي از سخنان خود طبق رويه هميشگي خود به اين نتيجه رسيد كه دشمني كشورمان با آمريكا توهم است و دانشجويان حامي وي به تشويق وي پرداختند.

*حسين الله كرم در واكنش به اين نتيجه گيري زيبا كلام و تشويق جمعي از دانشجويان گفت: تشويق جمعي از دانشجويان نسبت به سخنان زيبا كلام كه نشان مي‌دهد اين جمع تحت تاثير ديدگاه‌هاي پوپوليستي قرار گرفته‌اند كه در اين حين بخش اعظم دانشجويان حاضر در محل برگزاري جلسه مناظره از اين سخنان الله كرم استقبال كرده و وي را تشويق كردند.

* حسين الله كرم در پاسخ به سخنان صادق زيبا كلام كه مدعي شد وجه قالب ايران ماركسيستي است گفت: الله كرم كه حامي ليبراليسم نيست تا منفور باشد و براي كسي سوت و كف زده مي‌شود كه از انديشه‌هاي ليبرالي حمايت مي‌كند كه دانشجويان حامي وي به تشويق پرداختند.

* صادق زيبا كلام در بخشي ديگري از سخنان خود به بيان خاطره‌اي پرداخت و گفت: پيش از رياست جمهوري احمدي نژاد از سوي اعضاي دفتر تحكيم وحدت به دانشگاه علوم پزشكي تهران دعوت شدم تا در خصوص 13آبان سخناني را عنوان كنم، مي‌افزود: معصومه ابتكار از دانشجويان پيرو خط امام (ره) و از دانشجويان تسخير كننده سفارت آمريكا در تهران نيز سخنران اين برنامه بود و در تمامي سخنانش مطرح كرد كه ما احساس خطر كرديم كه نكند دوباره كودتاي 28 مرداد 1332 در 13 آبان 58 توسط آمريكا و با همكاري بازرگان روي دهد و به همين دليل لانه جاسوسي را تسخير كرديم.
زيبا كلام خاطرنشان كرد: در آن جلسه بغض كردم كه چرا يك فعال سياسي، روشنفكر و اصلاح طلب ما اين گونه صحبت مي‌كند. گل بگيرد مملكتي را كه معصومه ابتكار روشنفكر آن است.

* حسين الله كرم در بخشي از سخنان خود گفت: براي من جالب است كه آقاي زيبا كلام انكار نكرد كه ليبرال است و موجب نشد كه احساس شود كه اين برحسب از جانب من به وي زده مي‌شود.

* دانشجويان حامي نظرات صادق زيبا كلام، هنگامي كه نظرات حسين الله كرم به مذاق‌شان خوش نمي‌آمد سعي مي‌كردند با هياهو مانع از ادامه سخنان وي شوند.

* پس از اتمام وقت، جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي آغاز شد و اين در حالي بود كه بيشتر مدت زمان اين جلسه مناظره با پرسش و پاسخ دانشجويان همراه بود.

* حسين الله كرم در واكنش به سخنان زيبا كلام كه اعلام كرد من براي القاعده و اسامه بن لادن احترام زيادي قائلم تاكيد كرد: القاعده ساخته آمريكاست تا مقابل اسلام سياسي و انقلابي بايستد چرا مي‌گوييد كه براي اين گروهك احترام قائليد.

* صادق زيبا كلام در بخشي از سخنان خود در خصوص مورد هدف قرار دادن هواپيماي ايرباس ايران توسط ناو آمريكايي معتقد بود كه ايران معتقد است اين اقدام آمريكايي‌ها تعمدي بوده تا عملا وارد جنگ ايران وعراق شود و اعطاي مدال به فرمانده ناو آمريكايي تناقضاتي است كه ايران مطرح مي‌كند.
در واكنش به اين سخنان زيبا كلام يكي از دانشجويان در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي پشت تريبون آمده و خطاب به زيبا كلام گفت: در اين جلسه دوستي در كنار من نشسته بود كه پدرش را در همين هواپيماي مسافربري ايران از دست داده و شما مطرح مي‌كنيد ايران داراي هواپيماي ايرباس نبوده و آن هواپيما توپولف بوده است كه با اين سخنان شما دوست من ناراحت از جلسه خارج شد. البته از كسي كه تمام سلول‌هاي بدنش را لبيراليسم مي‌داند بيان اين گونه سخنان دور از انتظار نيست.

اين دانشجو در ادامه سخنان خود گفت: ما تا چه حد بايد عقب نشيني كنيم تا آمريكا دست از سر ما بردارد لطفا شما 30 صفحه مقاله به زبان لاتين به آمريكايي‌ها بنويسيد و به آنها اعلام كنيد ما دست از انرژي هسته‌اي بر مي داريم و در افغانستان و عراق به كشتن انسان‌هاي غير نظامي و بي گناه به آنان كمك مي‌كنيم آيا با اين تفاسير دست از سر ما بر مي‌دارد؟

وي ادامه داد: ما در دوره اصلاحات عقب نشيني‌هايي داشتيم اما باز ايران محور شرارت شناخته شد اما باز هم آمريكا دست از سر ما برنداشت.

* در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي صادق زيبا كلام در خصوص اعطاي مدال به فرمانده ناو آمريكايي جواب كاملي را نداد كه در واكنش به اين اقدام، حاضران خطاب به صادق زيبا كلام عنوان مي‌كردند: صريحا جواب دهيد. از نظر شما مدال به وي اعطا شده است يا خير؟ كه در غير اين صورت ايميل‌تان را بدهيد تا فيلم آن را به شما ارسال كنيم.

* حسين الله كرم تاكيد كرد: آقاي زيبا كلام همان طور كه هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري ايران را توسط ناو آمريكايي عمل مباح مي‌داند ايجاد كودتا توسط آمريكا عليه ايران را هم اقدام مباحي مي‌داند.

* در ادامه جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي يكي از دانشجويان با حضور در پشت تريبون خطاب به زيبا كلام گفت: آقاي زيبا كلام ما عادت به سؤال كردن از شما و جواب نشنيدن داريم و نمي دانم چرا عادت به گفتن كلمه توهم را داريد.

وي افزود: اسناد جاسوسي عباس امير انتظام معاون نخست وزيري در سال 58 توسط دانشجويان پيرو خط امام (ره) در لانه جاسوسي آمريكا كشف و منتشر شد و اين اسنادي نيست كه در وزارت اطلاعات ايران منتشر شده باشد، پس چرا شما از وي حمايت مي‌كنيد؟
اين دانشجو در ادامه خاطرنشان كرد: چرا در جامعه ليبراليسي به جنايتكاران مدال افتخار مي‌دهند؟ بايد توجه داشت باشيد كه امام فرمودند: اگر ليبراليسم بود چنان به اسلام سيلي مي‌زدند كه ديگر نمي‌شد جبران كرد.

پس از بيان اين مطالب توسط اين دانشجو حاميان زيبا كلام به هياهو پرداختند و اين دانشجو در پاسخ به آنان گفت: تنها 5 دقيقه تحمل حرف و سخن حق را نداريد و اگر احساس مي‌كنيد زيبا كلام نمي‌تواند به سوالاتم پاسخ دهد به هياهوي خود ادامه دهيد.

* جلسه مناظره پس از 3 ساعت در ساعت 16 پايان يافت و دانشجويان شركت كننده در اين جلسه با آرامش كامل حسين الله كرم و صادق زيبا كلام را تا محوطه دانشگاه صنعتي شريف همراهي كردند در حالي كه هر دو طرف سوالات بر جاي مانده خود را مي‌پرسيدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها