کد خبر: ۶۳۲۱۰
زمان انتشار: ۰۲:۴۱     ۰۵ تير ۱۳۹۱
کیهان: راديو اسرائيل ضمن اهانت به مردم انقلابي مصر و ابراز خشم از انقلاب آنها، نظاميان سركوبگر وابسته به آمريكا و رژيم خودكامه مبارك را مورد ستايش قرار داد.
منوشه امير مجري راديو رژيم صهيونيستي كه حتي از به كار بردن نام انقلاب هراسان است، مي گويد: نامش را به اشتباه بهار عربي گذاشتند ولي دست كم در مورد مصر به تند بادي خروشان مبدل گرديده كه ممكن است همه چيز را با خود ببرد. آمريكايي ها هنوز هم زودباورانه مي گويند مصر بالاخره راه خود را خواهد يافت اما مثل ايران كه به دست آيت الله خميني دشمن سرسخت آمريكا افتاد، اگر اخوان المسلمين قدرت را نيز به دست بگيرند، لحظه اي از ستيز با آمريكا و نفوذ غرب بازنخواهند ايستاد.
وي با دفاع از رفتار كودتاگونه نظاميان وابسته به رژيم مبارك اظهار داشت: كيست كه نداند علت انحلال پارلمان، همانا اكثريت عددي اخوان المسلمين و ديگر اسلامگرايان بود كه در واقع مي توانستند در قانون گذاري يكه تاز ميدان باشند و مصر، آن كشور باستاني، سرزمين فراعنه و فرهنگ شگفت آور دورانشان را به دوران نخستين اسلام بازگردانند .
وي مي افزايد: بسيار طبيعي است كه نظاميان مصر نمي خواهند حكومت به دست اسلامگرايان افراطي بيفتد. مصر در طول دهه ها از گره زدن سرنوشت خود با غرب سود برده و رفاه مردم خود را تأمين كرده است افسران مصري كه ارشدهايشان تحصيل كرده غرب به ويژه آمريكا هستند، آباداني و رفاه مصر را مي خواهند.
منوشه امير البته به قبرستان نشيني ميليون ها مصري اشاره اي نكرد همچنان كه توضيح نداد چرا به انتخاب و تلقي متفاوت همان مردم احترام نمي گذارد و از خودكامگي ژنرال هاي رژيم سابق جانبداري مي كند؟ او البته در ادامه با دهن كجي به مردم سالاري، مردم همان «مصر با فرهنگ» را مورد حمله قرار داد و گفت: آراي اخوان المسلمين و اسلامگراها در انتخابات (هم پارلماني و هم رياست جمهوري) مصر نتيجه شست و شوي مغزي مردم آن كشور است كه بخش عظيمي از آنان را روستانشينان فاقد سواد خواندن و نوشتن تشكيل مي دهد كه باور مذهبي در قلبشان عميقا ريشه دوانيده و آزادي و دموكراسي و مردمسالاري واژه هايي نيست كه به آن خوي گرفته باشند. آيا مردم مصر آمادگي فرهنگي و رواني آن را داشته و دارند كه به سوي دموكراسي واقعي گام بردارند؟ گروه حماس نيز با همين شيوه در غزه بر قدرت مسلط شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها