کد خبر: ۶۲۸۵۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۰۳ تير ۱۳۹۱
حاشیه جلسه تشکیل اتحادیه بازیکنان فوتبال
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال پیش از آغاز جلسه از عزیز محمدی در مورد اینکه آیا قانون سقف قراردادها برای فصل آینده اعمال خواهد شد سؤال کرد.

فارس، مهدی رحمتی اولین نفری بود که برای حضور در جلسه تشکیل اتحادیه بازیکنان حاضر شد. او دقایقی با عزیز محمدی رئیس اتحادیه باشگاه‌ها گفت و گوی صمیمی داشت و از محمدی پرسید به نظر شما فصل آینده قانون سقف قراردادها اجرا می‌شود یا نه که محمدی پاسخ داد باید از مسئولان فدراسیون سؤال کنیم.

* رئیس اتحادیه باشگاه‌ها از رحمتی پرسید تمریناتت را شروع کرده‌اید که دروازه‌بان تیم استقلال گفت با کدام تیم تمرین کنم؟! 

* کریم باقری وقتی بازیکنان حاضر در جلسه را دید که بیشتر آنها استقلالی بودند با تعجب پرسید چرا همه استقلالی‌ها آمدند؟ مگر این تیم بازی دارد؟! چرا از تیم‌های دیگر کسی نیامده که عزیز محمدی به او گفت ما به همه باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم بازیکنان را برای حضور در این جلسه اعزام کنند.

* در اواسط جلسه عزیر محمدی از فریدون زندی خواست که اگر صحبتی در مورد تشکیل این اتحادیه دارد بگوید و از تجربه‌ حضورش در باشگاه‌های آلمان صحبت کند که زندی فقط خندید و گفت حرفی ندارد اما مهرداد میناوند گفت اجازه بدهید او اول فارسی یاد بگیرد بعد صحبت کند.

* عزیز محمدی در بخش دیگری از جلسه از فردی به نام غفاری نام برد که با 15 و 16 بازیکن قرارداد داشت و در عرض یک ماه کمیته انضباطی اعلام کرده بود 350 میلیون تومان باید به عنوان حق انتقال از این بازیکنان به غفاری پرداخت شود که عزیز محمدی جلوی این حکم را گرفته و این مبلغ را به 15 میلیون تومان رسانده است.

* رئیس اتحادیه باشگاه‌ها گفت: بازیکنان باید اتحادیه داشته باشند تا بتوانند از حق و حقوق خود در مسائل مختلف مانند مالیات حق انتقال مقابل باشگاه‌ها  دفاع کنند.

* عزیز محمدی در بخش دیگری از جلسه عنوان کرد در حال حاضر بازیکنان فوتبال فقط یک رای در مجمع فدراسیون فوتبال دارند و در صورتی که بتوانند اتحادیه خود را تاسیس کنند می‌توانند با فدراسیون فوتبال در این زمینه چانه زنی کنند و تعداد آرای خود را در مجمع به 10 یا 15 رای برسانند.

* رئیس اتحادیه باشگاه‌ها اعلام کرد افرادی مانند اولیایی، فرزامی، مهابادی، استیلی و ... یک کانون بازیکنان تشکیل دادند در حالی که هیچ کدام آنها اکنون بازیکن نیستند و نمی‌توانند عضو چنین کانونی باشند. ما باید اتحادیه بازیکنان را تشکیل دهیم.

* سعید رمضانی گفت: در ایران هیچ کس به فکر آینده بازیکنان نیست و باید آینده بازیکنان تامین شود. باشگاه‌ها در حق بازیکنان اجحاف می‌کنند و بازیکنان تحت هیچ بیمه‌ای نیستند و با چنین رویه‌ای فوتبال ما به سمت نابودی می‌رود. باید برای فوتبالیست‌ها طرح و برنامه داشت.

* مهرداد میناوند که یکی از بازیکنان قدیمی فوتبال در این جلسه بود بیش از همه صحبت کرد. او که به عنوان یکی از اعضای هیئت موسسین انتخاب شد به بازیکنان قول داد که حق و حقوق همه آنها را می‌گیرد. میناوند همچنین گفت همه از فوتبالیست‌ها ایراد می‌گیرند که پول‌های کلانی می‌گیرند در حالی که در خیابان‌های تهران افراد زیادی را با خودروی آخرین مدل پورشه می‌بینیم و هیچ کس هم نمی‌گوید از کجا آوردند. 

* مجتبی جباری با 50 دقیقه تاخیر به این جلسه آمد و همین تاخیر و سؤالش در مورد تشکیل اتحادیه بازیکنان باعث شد صحبت‌های ابتدایی جلسه برای او تکرار شود. جباری گفت تشکیل اتحادیه بازیکنان واجب است اما مهمتر از آن نحوه اجرای آن است. 

* عزیز محمدی در پایان صحبت‌های بازیکنان و قبل از رای گیری به بازیکنان گفت که اتحادیه فوتبال بازیکنان در اسپانیا فصل گذشته برای دریافت حق و حقوق بازیکنان 2 هفته حاضر به بازی نشد که همین اقدام باعث شد لیگ اسپانیا با 2 هفته تاخیر آغاز شود. تشکیل این اتحادیه برای دفاع از حق و حقوق بازیکنان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها