کد خبر: ۶۲۶۴۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۳     ۰۲ تير ۱۳۹۱
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع زائران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: واقعیت ها را نباید انکار کرد؛ سیاست مداران دنیا اگر مشکلی در کشورشان ایجاد می شود آن را سریع اعتراف می کنند، با انکار و آمارهای عوضی و یا زور و فشار مشکلی حل نمی شود؛ البته گران فروشان باید تعذیر شوند، باید ریشه ها را یافت و از آن راه مشکلات را حل کرد و الا عده ای گرفتار مشکلات عظیمی می شوند و نسبت به اصل انقلاب دچار تردید می‌شوند.
رسا ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امشب در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در مراسم اعیاد شعبانیه حرم مطهر رضوی که در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به ضرورت بزرگداشت اعیاد شعبانیه گفت: امام حسین(ع) هر چه داشتند در راه خدا ایثار و نثار کردند و امروز ما برکات خون امام حسین را ملاحظه می کنیم؛ یک سیاست مدار خارجی گفته «تا عاشورا در میان ایران است غلبه بر ایران امکان ندارد».

وی با بیان این که زیارت نامه ها درس های تربیتی برای زائران دارند و امامان نیازی به زیارت ما ندارند بلکه ما نیازمند هستیم، تصریح کرد: خواندن زیارت نامه بدون درک مفهوم آن بسیار کم اثر است؛ زیرا همه فرمایش آن ها دارای پیام است. در زیارت وارث نام پنج پیامبر الهی را می بریم، حال این که باید بدانیم که امام حسین چه ارثی از انبیا الهی برده است. میراث انبیای الهی علم، هدایت ها و صفات برجسته آن ها بوده و امام حسین(ع) وارث علم، تقوا، شجاعت، زهد و تمام خوبی های آن ها است.

این مرجع تقلید ادامه داد: از زیارت وارث یک پیام برای دریافت می‎شود و آن این است که پدران می توانند برای فرزندان علم و انسانیت را به یادگار بگذارند و این ارث افتخار آمیز است، بسیاری از پدران ثروتمند اموال زیادی برای فرزندان خود می گذارند؛ اما این اموال باعث اختلاف بین آن ها می‎شود.

وی با یادآوری این که در زیارت وارث پنج افتخار برای امام حسین ذکر شده است که همه آن ها دارای پیام هایی است، افزود: در این زیارت می خوانیم «گواهی می دهم که نماز را زنده کردی»، احیای نماز، جدای از نماز خواندن است؛ نماز امام حسین(ع) در مقابل تیر باران دشمن در روز عاشورا، نماز شب عاشورای آن حضرت و نماز نشسته حضرت زینب اصل نماز را در جهان اسلام زنده کرد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشار به این که در این زیارت نیز خطاب به حضرت اباعبدالله(ع) آمده است «حقوق شرعیه که در اموالت بود آن ها را ادا کردی و نهری از منکر و امر به معروف جاری کردی و تا آخر عمرت مطیع فرمان الهی بودی». افتخار امام حسین به این پنج چیز است و جوانان اگر می خواهند در زندگی سعادتمند باشند نباید نماز ـ اول وقت ـ را فراموش کنند؛ زیرا نماز نورانیت و صفایی بی نظیر دارد.

وی با ذکر این که جامعه امروز از فریضه امر به معروف و نهی از منکر غافل شده است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر مؤدبانه، محترمانه و دلسوزانه انجام شود همه انسان ها می پذیرند. یکی از علل عدم استجابت دعا ترک امر به معروف و نهی از منکر است، از ائمه معصومین(ع) آمده است «زمانی که اینها امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند هر چه دعا کنند مستجاب نشود»، از این رو ما باید این دو فریضه را نسبت به فرزندان، دوستان، همسایگان، بستگان احیا کنیم تا دعاهای ما نزد خدا مستجاب شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مولای متقیان علی(ع) در زمانی که در بستر شهادت بود سفارش هایی کرد و فرمود «امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید؛ زیرا بلاهایی نازل می شود و همانند این که خوبان شما در محراب دعا، دعا می‎کنند و دعاهای آن ها استجابت نمی شود».

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش به مسأله گرانی در کشور اشاره کرد و با بیان این که ابن مسأله به طبقات ضعیف اجتماعی فشار بسیاری وارد کرده است، ابراز داشت: گرانی در کشور سه عامل اساسی دارد، نخست عامل تحمیلی است که از خارج بر ما اعمال شده؛ عامل دیگر برخی از کسبه هستند، ما نباید حق را فراموش کنیم، برخی کسبه تا می‌شنوند دلار گران شد، اجناس مغازه خود را گران می کنند، این پول هایی که از این طرق به دست می آید بی برکت است؛ عامل سوم از ناحیه دولت است اگر مدیریت ها صحیح باشد و اگر سرمایه گذاری صحیحی در تولید شود و اگر زمینه کار برای جوان ها فراهم شود، به یقین این مسأله با این شدت بر قشرهای ضعیف تحمیل نمی شود.

وی سپس خطاب به مسؤولان دولتی بیان کرد: واقعیت ها را نباید انکار کرد؛ سیاست مداران دنیا اگر مشکلی در کشورشان ایجاد می شود آن را سریع اعتراف می کنند، با انکار و آمارهای عوضی و یا زور و فشار مشکلی حل نمی شود؛ البته گران فروشان باید تعذیر شوند، باید ریشه ها را یافت و از آن راه مشکلات را حل کرد و الا عده ای گرفتار مشکلات عظیمی می شوند و نسبت به اصل انقلاب دچار تردید می‌شوند.

این مرجع تقلید گفت: ما با مسؤولان سخنان مردم را به صورت جدی، بی پرده، صاف و شفاف مطرح می کنیم، قوای سه گانه باید مشکلات را حل کنند و باید از استادان و صاحب نظران دانشگاه دعوت شود تا مشکل حل شود و اگر کوتاهی شود عقاب دردناکی خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۱
۰
۰
در زمان گرانی های دوران جناب هاشمی ما واکنیشی از ایشان ندیدیم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
۰
۰
باسلام .جان وهستی ما فدای امام حسین علیه السلام باد .درود خدا بر این مرجع بزرگ تشیع .حقیقتا گرانی وبیکاری جوانان یک مشکل بزرگ کشور است .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها